• Anonym (Försiktig numera)

När en man tackar nej till ett ONS - reaktionen

Vet inte om jag lägger den här tråden i rätt forum nu iom att det inte blev något sex. Men i alla fall...

Jag var ute med några kompisar i helgen och hamnade på en krog där vi ganska snabbt blev sittandes tillsammans med ett tjejgäng. Väldigt trevligt occh alla pratade med varandra och hade trevligt. Jag satt intill en väldigt vacker tjej och vi pratade länge med varandra. Det bara flöt på så naturligt och jag hade väldigt trevligt. Det hande hon också vad jag kunde förstå. Sen började folk röra på sig och vi satt kvar en liten stund och fortsatte prata. När vi sen bröt upp frågade hon om jag inte ville hänga med hem till henne. Och så blev det. Vi gick tillsammans och jag noterade att hon började gå lite närmare mig nu. Ungefär så att vi nuddade vid varandra helat tiden. Det kändes i luften att det skulle hända grejer. Jag kände ett pirrr av förväntan. Och när vi var på väg upp i hissen så står hon tätt intill mig och säger med låg röst att hon vill ha mitt sällskap för natten och inget annat. Väl inne i hennes farstu och när vi fått av oss ytterkläderna så smiter hon in på toan och säger att hon kommer strax. Och här ungefär drabbas jag av en insikt.
    Jag vill inte det här. Jag känner inte henne. Hon känner inte mig. Jag vet inte hur hon är i sängen och jag vet inte hur hon reagerar dagen efter. 
    Jag har dessvärre exempel från min kamratkrets där efterspelet efter ett ons blivit otrevligt pga av svikna förhoppningar och allt möjligt.
    Så när hon kom ut från toan så hade jag klätt på mig ytterkläderna igen och stod vid ytterdörren och sa att jag nog ändå skall åka hem. 

Hon blev skitsur. Hon ifrågasatte varför jag ballade ur. Jag fick höra att jag bara var ute efter bekräftelsen och sen när det hettar till så vågar jag inte eller klarar inte av att leverera. Är jag bög? Har jag liten snopp?
    Man kan tdligen inte ångra sig om man är man utan att bli utskäld eller förlöjligad. Jag ville inte ta en risk med henne. Inget annat. 

Borde jag ha gått hela vägen iom att jag följde med henne hem trots att jag upplevde att det kunde innebära en risk? 

• Svar på tråden När en man tackar nej till ett ONS - reaktionen
  • Anonym (Lätt förstå)
    Anonym (J) skrev 2025-11-11 13:32:09 följande:

Och? Alla gånger tjejer kanske ligger i sängen och har långt förspel, eller mitt uppe i akten, säger att nej nu vill dom inte längre. Det ska killarna vara ok med. Och självklart ska en tjej få avbryta mitt i akten också. MEN. KILLAR OCKSÅ. 

Får inte en kille då avbryta innan dom ens hunnit få av sig kläderna? Det var det löjligaste jag hört. Hon kan ta och leka med sig själv istället. Han har all rätt till att säga nej. Dom hann ju inte ens börja. 

Men snälla nån... Vad är det du inte klarar förstå?
    Jag skrev mycket tydligt, citat:

Du ska självfallet inte gå ett steg längre, om du inte vill.
  • Anonym (Juni)

Vill du inte ha sex är det självklart din rätt att säga nej och hon har ingen rätt att försöka manipulera dig till något.

Hennes reaktion var skum, men hon kanske förväntar sig att killar aldrig säger nej till sex och tog det väldigt personligt? Att killar kan göra vad som helst för att få ligga och att det måste varit något fel på henne om du helt plötsligt inte ville?
    Jag vet såklart inte, men man kan spekulera. Hon visade i alla fall sina rätta färger och nu vet du hur hon reagerar om hon inte får sin vilja igenom.

En sund reaktion hade varit att möjligtvis bli besviken men att respektera hans val och hoppas på att få ses en annan dag istället.

Du vet nu hur hon reagerade på att du ångrade dig. Vem vet hur hon reagerat om ni gått hela vägen och hon inte tyckte sexet var bra.

• Anonym (.)
    Anonym (Lätt förstå) skrev 2025-11-11 13:38:37 följande:
    Men snälla nån... Vad är det du inte klarar förstå?
    Jag skrev mycket tydligt, citat:

Du ska självfallet inte gå ett steg längre, om du inte vill.
    Fast njae, ja man ska inte gå längre om man inte vill men jag tror inte att någon hade svarat att "jamen det är väl klart han blev besviken, fattar du inte det, varför följde du med öht... osv" om det hade varit en kvinna som hade fått kalla fötter när killen säger att de enda han vill är att ha henne över natten

Ja, alla svarar att han inte behöver ha sex men lite konstiga svar är det ändå, hade ts varit kvinna så hade det varit "bra att du gick, fanskapet kan runka" typ men nu läggs det väldigt mycket fokus på den stackars kvinnan som blev utan sex den natten
  • Anonym (J)
    Anonym (.) skrev 2025-11-11 14:15:30 följande:
    Fast njae, ja man ska inte gå längre om man inte vill men jag tror inte att någon hade svarat att "jamen det är väl klart han blev besviken, fattar du inte det, varför följde du med öht... osv" om det hade varit en kvinna som hade fått kalla fötter när killen säger att de enda han vill är att ha henne över natten

Ja, alla svarar att han inte behöver ha sex men lite konstiga svar är det ändå, hade ts varit kvinna så hade det varit "bra att du gick, fanskapet kan runka" typ men nu läggs det väldigt mycket fokus på den stackars kvinnan som blev utan sex den natten

Precis! Men när man säger detsamma till en kvinna, då blir det inga glada miner. 

Jag vet många män som inte ens vågar närma sig kvinnor nu för tiden. Tycker på riktigt synd om dem. Sen klagar vissa på att det inte finns riktiga män där ute, som tar för sig på en dejt och visar vad de vill och att de tycker om henne. Hrmpf. 

• Anonym (M2)
    Anonym (Försiktig numera) skrev 2025-11-11 09:28:10 följande:
    När en man tackar nej till ett ONS - reaktionen

Vet inte om jag lägger den här tråden i rätt forum nu iom att det inte blev något sex. Men i alla fall...

Jag var ute med några kompisar i helgen och hamnade på en krog där vi ganska snabbt blev sittandes tillsammans med ett tjejgäng. Väldigt trevligt occh alla pratade med varandra och hade trevligt. Jag satt intill en väldigt vacker tjej och vi pratade länge med varandra. Det bara flöt på så naturligt och jag hade väldigt trevligt. Det hande hon också vad jag kunde förstå. Sen började folk röra på sig och vi satt kvar en liten stund och fortsatte prata. När vi sen bröt upp frågade hon om jag inte ville hänga med hem till henne. Och så blev det. Vi gick tillsammans och jag noterade att hon började gå lite närmare mig nu. Ungefär så att vi nuddade vid varandra helat tiden. Det kändes i luften att det skulle hända grejer. Jag kände ett pirrr av förväntan. Och när vi var på väg upp i hissen så står hon tätt intill mig och säger med låg röst att hon vill ha mitt sällskap för natten och inget annat. Väl inne i hennes farstu och när vi fått av oss ytterkläderna så smiter hon in på toan och säger att hon kommer strax. Och här ungefär drabbas jag av en insikt.
    Jag vill inte det här. Jag känner inte henne. Hon känner inte mig. Jag vet inte hur hon är i sängen och jag vet inte hur hon reagerar dagen efter. 
    Jag har dessvärre exempel från min kamratkrets där efterspelet efter ett ons blivit otrevligt pga av svikna förhoppningar och allt möjligt.
    Så när hon kom ut från toan så hade jag klätt på mig ytterkläderna igen och stod vid ytterdörren och sa att jag nog ändå skall åka hem. 

Hon blev skitsur. Hon ifrågasatte varför jag ballade ur. Jag fick höra att jag bara var ute efter bekräftelsen och sen när det hettar till så vågar jag inte eller klarar inte av att leverera. Är jag bög? Har jag liten snopp?
    Man kan tdligen inte ångra sig om man är man utan att bli utskäld eller förlöjligad. Jag ville inte ta en risk med henne. Inget annat. 

Borde jag ha gått hela vägen iom att jag följde med henne hem trots att jag upplevde att det kunde innebära en risk? 

Du skall nog vara glad att du tackade nej, att ha så svårt att ta ett nej är en fet stor röd flagga och tecken på att hon har nån sorts psykiska problem som kunde ha resulterat i ännu större problem senare. 
  • Anonym (H)

Man får lov att ändra sig. Hon verkar inte riktigt riktig i huvudet. 

• Anonym (K)

Var glad att du duckade kulan. Ingen har rätt att bete sig illa för att det inte blev något. Besviken får man bli, men inte bete sig som en idiot. 

• Anonym (JJ)
    Anonym (XXX) skrev 2025-11-11 09:51:44 följande:
    Enligt denna tjej, ja. Men tro inte att alla tjejer reagerar på samma sätt.

Självklart ska du inte ha sex om du inte vill.

Och jag undrar, har du aldrig haft sex? Eftersom du inte vill ligga med någon som du inte vet hur hon är i sängen? Märkligt argument.

Jag förstår hur han tänker , det är inte så märkligt argument tycker jag. Det är ju skillnad om det är något man tror kan leda till något eller någon man har känslor för. Då är det ju mer värt att chansa trots att man inte vet om man funkar bra i sängen eller inte. 

Men när det bara handlar om sex och man vet att det inte kommer bli något mer så känns det onödigt när det lika gärna kan vara jättedåligt, då kan man ju lika gärna vara utan.

Jag är förresten kvinna.. och till TS vill jag säga att han absolut inte har gjort något fel. Man har rätt att avbryta när som helst , till och med under sexet om man inte vill mer. När jag var yngre och singel har det hänt några gånger att jag har följt med killar hem och inte haft sex.. det kanske har blivit lite sura miner då och men att följa med någon hem betyder inte att man automatiskt har sagt ja till sex, oavsett om man är man eller kvinna. Man vill kanske vänta och lära känna varandra eller så vill man inte alls. 

• septembermamma2022
    Anonym (?) skrev 2025-11-11 10:00:16 följande:
    Det är väl sunt men då bör du kanske avbryta tidigare och inte hänga med hem.

Om du är intresserad av tjejen kan du väl alltid säga något i stil med "Jättekul kväll men att följa med hemma så här är inte min grej. Jag ses gärna igen"
    Byt ut könsrollerna i det här och läs det igen, du som lämnat detta svar.

Till TS: självklart kan samtycke dras tillbaks närhelst man inte vill längre. Du ville inte, avbröt och tackade för dig. Inget fel i det alls.
  • Anonym (H2O)

Enligt mig så blev han intresserad av henne, och tänkte att hon var en potentiell partner.

Och eftersom hon sa sådär, så kanske han tänkte att om han ligger med henne, så kan mer känslor uppstå och risk att bli sårad. Han var kanske inte just ute för att bara ligga, som hon var. 

• Anonym (M.)
    Anonym (Försiktig numera) skrev 2025-11-11 13:27:25 följande:
    Jag kan samtidigt inte låta bli att tänka på liknande situationer där det är omvänt vad gäller könen. Jag har nog läst fler sådana exempel där tjejen säger nej precis innan och ibland tom när man har hamnat i säng och tom börjat ha sex. Jag tror aldrig att jag sett någon mena att hon borde ha förståelse för killens besvikelse och att hans känslor bör accepteras. Att hon "svek hans förhoppningar". Jag har nog aldrig läst något sådant. Men det är bara en tanke som slår mig
    Fast det ÄR skillnad, eftersom en kvinna har så mycket mer att förlora på oönskat sex, sex som hon ångrar efteråt, sex som hon inte vågar ångra - eller om hon rentav blir tvingad om hon inte avbryter i tid. Konsekvenserna blir SÅ mycket värre. Det bara är så och så kommer det alltid att vara. 

Med detta sagt så hade du som man naturligtvis också rätt att ångra dig. Glöm det hela nu! Konsekvenserna hade ÄVEN för dig kunnat bli värre om du fullföljt, om hon t.ex. hade anmält dig för våldtäkt dagen därpå. Eller blivit gravid (då kan det bli dyrt i många år!) Eller trott att ni var tillsammans nu, börjat stalka dig, hota andra kvinnor som du träffar... Det är bättre att lära känna varandra ordentligt, innan man går till sängs första gången. 
  • Studentpappa

Hade en donna i yngre dagar som backade ur när vi låg i sängen, jag bodde rätt långt ifrån där hon bodde så det var inte läge för henne att gå hem, så det var väl bara att lägga sig att sova. Hade ju kunnat surnat till då det var hon som ville följa med hem.

Men hon fick iaf ta sig hem själv morgonen efter Tungan ute

Ride it like you stole it
  • Anonym (J)
    Studentpappa skrev 2025-11-11 20:17:06 följande:

Hade en donna i yngre dagar som backade ur när vi låg i sängen, jag bodde rätt långt ifrån där hon bodde så det var inte läge för henne att gå hem, så det var väl bara att lägga sig att sova. Hade ju kunnat surnat till då det var hon som ville följa med hem.

Men hon fick iaf ta sig hem själv morgonen efter Tungan ute

Det var väl bra att hon var ärlig och inte låg med dig bara för att vara snäll men egentligen inte ville? Eller? 
  • Studentpappa
    Anonym (J) skrev 2025-11-11 20:25:41 följande:
    Det var väl bra att hon var ärlig och inte låg med dig bara för att vara snäll men egentligen inte ville? Eller? 
    Visst var det så, men jag hade ju också kunnat reagera som TS ragg och bli sur eller hur? Om jag får gissa tror jag många kastat ut en person som bangar i det läget. 

Det var mest tänkt som en lustig anekdot.
    Ride it like you stole it
  • ResanTillMelonia

Har själv sagt nej, för att jag verkligen inte har velat. hade  absolut inte gjort som de männen, dvs försökt tjata i alla fall. och ifrågasätta flera gånger om varför man inte vill.

jag hade bara: ok, fine! Det är helt ditt val.

hade själv känt mig otroligt äcklad, mest av mannen men också lite av mig själv, om jag inte ens var attraherad till honom. Självklart har en kille all rätt att känna likadant inför mig

• ResanTillMelonia
    Anonym (H2O) skrev 2025-11-11 19:05:13 följande:

Enligt mig så blev han intresserad av henne, och tänkte att hon var en potentiell partner.

Och eftersom hon sa sådär, så kanske han tänkte att om han ligger med henne, så kan mer känslor uppstå och risk att bli sårad. Han var kanske inte just ute för att bara ligga, som hon var. 

Eller så var han inte tillräckligt attraherad. Hon kanske var för tjock eller för smal för att vara hans typ. Eller hade ett jobbigt sätt.

finns inget värre än någon man inte attraherad av som fiskar fram kuken och förväntat sig att man ska ta emot den med glädje.

nu tror förstås många män av pillrörelsen att detta är något som kan skada kvinnan för att man blir sååå käääär i honom efteråt. Men en man man inte attraheras av blir man äcklad av efteråt. (Blir typ arg av tanken haha).

Det här är inget pillrörelser vill lära ut. och det är därför man numera har infört lag om samtycke osv. Det är jättebra! Absolut skulle man ångra något som man kände sig tvungen till. Nu dricker jag inte alkohol själv, så har sluppit det där. Men jag upplever att många män är negativt inställda till metoo-rörelsen.

med tanke på hur sura och otrevliga män som blir nekade blir ska de sedan inte sitta och kräva ett skit från en framtida flickvän. läste om en som blev så förbannad för att hon sagt att hon hade mens, att han körde hem henne igen. 
Svar på tråden När en man tackar nej till ett ONS - reaktionen