• Anonym (Försiktig numera)

När en man tackar nej till ett ONS - reaktionen

Vet inte om jag lägger den här tråden i rätt forum nu iom att det inte blev något sex. Men i alla fall...

Jag var ute med några kompisar i helgen och hamnade på en krog där vi ganska snabbt blev sittandes tillsammans med ett tjejgäng. Väldigt trevligt occh alla pratade med varandra och hade trevligt. Jag satt intill en väldigt vacker tjej och vi pratade länge med varandra. Det bara flöt på så naturligt och jag hade väldigt trevligt. Det hande hon också vad jag kunde förstå. Sen började folk röra på sig och vi satt kvar en liten stund och fortsatte prata. När vi sen bröt upp frågade hon om jag inte ville hänga med hem till henne. Och så blev det. Vi gick tillsammans och jag noterade att hon började gå lite närmare mig nu. Ungefär så att vi nuddade vid varandra helat tiden. Det kändes i luften att det skulle hända grejer. Jag kände ett pirrr av förväntan. Och när vi var på väg upp i hissen så står hon tätt intill mig och säger med låg röst att hon vill ha mitt sällskap för natten och inget annat. Väl inne i hennes farstu och när vi fått av oss ytterkläderna så smiter hon in på toan och säger att hon kommer strax. Och här ungefär drabbas jag av en insikt.
    Jag vill inte det här. Jag känner inte henne. Hon känner inte mig. Jag vet inte hur hon är i sängen och jag vet inte hur hon reagerar dagen efter. 
    Jag har dessvärre exempel från min kamratkrets där efterspelet efter ett ons blivit otrevligt pga av svikna förhoppningar och allt möjligt.
    Så när hon kom ut från toan så hade jag klätt på mig ytterkläderna igen och stod vid ytterdörren och sa att jag nog ändå skall åka hem. 

Hon blev skitsur. Hon ifrågasatte varför jag ballade ur. Jag fick höra att jag bara var ute efter bekräftelsen och sen när det hettar till så vågar jag inte eller klarar inte av att leverera. Är jag bög? Har jag liten snopp?
    Man kan tdligen inte ångra sig om man är man utan att bli utskäld eller förlöjligad. Jag ville inte ta en risk med henne. Inget annat. 

Borde jag ha gått hela vägen iom att jag följde med henne hem trots att jag upplevde att det kunde innebära en risk? 

• Svar på tråden När en man tackar nej till ett ONS - reaktionen
  • Anonym (M.)
    Anonym (Försiktig numera) skrev 2025-11-11 13:27:25 följande:
    Jag kan samtidigt inte låta bli att tänka på liknande situationer där det är omvänt vad gäller könen. Jag har nog läst fler sådana exempel där tjejen säger nej precis innan och ibland tom när man har hamnat i säng och tom börjat ha sex. Jag tror aldrig att jag sett någon mena att hon borde ha förståelse för killens besvikelse och att hans känslor bör accepteras. Att hon "svek hans förhoppningar". Jag har nog aldrig läst något sådant. Men det är bara en tanke som slår mig
    Fast det ÄR skillnad, eftersom en kvinna har så mycket mer att förlora på oönskat sex, sex som hon ångrar efteråt, sex som hon inte vågar ångra - eller om hon rentav blir tvingad om hon inte avbryter i tid. Konsekvenserna blir SÅ mycket värre. Det bara är så och så kommer det alltid att vara. 

Med detta sagt så hade du som man naturligtvis också rätt att ångra dig. Glöm det hela nu! Konsekvenserna hade ÄVEN för dig kunnat bli värre om du fullföljt, om hon t.ex. hade anmält dig för våldtäkt dagen därpå. Eller blivit gravid (då kan det bli dyrt i många år!) Eller trott att ni var tillsammans nu, börjat stalka dig, hota andra kvinnor som du träffar... Det är bättre att lära känna varandra ordentligt, innan man går till sängs första gången. 
  • Studentpappa

Hade en donna i yngre dagar som backade ur när vi låg i sängen, jag bodde rätt långt ifrån där hon bodde så det var inte läge för henne att gå hem, så det var väl bara att lägga sig att sova. Hade ju kunnat surnat till då det var hon som ville följa med hem.

Men hon fick iaf ta sig hem själv morgonen efter Tungan ute

Ride it like you stole it
  • Anonym (J)
    Studentpappa skrev 2025-11-11 20:17:06 följande:

Hade en donna i yngre dagar som backade ur när vi låg i sängen, jag bodde rätt långt ifrån där hon bodde så det var inte läge för henne att gå hem, så det var väl bara att lägga sig att sova. Hade ju kunnat surnat till då det var hon som ville följa med hem.

Men hon fick iaf ta sig hem själv morgonen efter Tungan ute

Det var väl bra att hon var ärlig och inte låg med dig bara för att vara snäll men egentligen inte ville? Eller? 
  • Studentpappa
    Anonym (J) skrev 2025-11-11 20:25:41 följande:
    Det var väl bra att hon var ärlig och inte låg med dig bara för att vara snäll men egentligen inte ville? Eller? 
    Visst var det så, men jag hade ju också kunnat reagera som TS ragg och bli sur eller hur? Om jag får gissa tror jag många kastat ut en person som bangar i det läget. 

Det var mest tänkt som en lustig anekdot.
    Ride it like you stole it
  • ResanTillMelonia

Har själv sagt nej, för att jag verkligen inte har velat. hade  absolut inte gjort som de männen, dvs försökt tjata i alla fall. och ifrågasätta flera gånger om varför man inte vill.

jag hade bara: ok, fine! Det är helt ditt val.

hade själv känt mig otroligt äcklad, mest av mannen men också lite av mig själv, om jag inte ens var attraherad till honom. Självklart har en kille all rätt att känna likadant inför mig

• ResanTillMelonia
    Anonym (H2O) skrev 2025-11-11 19:05:13 följande:

Enligt mig så blev han intresserad av henne, och tänkte att hon var en potentiell partner.

Och eftersom hon sa sådär, så kanske han tänkte att om han ligger med henne, så kan mer känslor uppstå och risk att bli sårad. Han var kanske inte just ute för att bara ligga, som hon var. 

Eller så var han inte tillräckligt attraherad. Hon kanske var för tjock eller för smal för att vara hans typ. Eller hade ett jobbigt sätt.

finns inget värre än någon man inte attraherad av som fiskar fram kuken och förväntat sig att man ska ta emot den med glädje.

nu tror förstås många män av pillrörelsen att detta är något som kan skada kvinnan för att man blir sååå käääär i honom efteråt. Men en man man inte attraheras av blir man äcklad av efteråt. (Blir typ arg av tanken haha).

Det här är inget pillrörelser vill lära ut. och det är därför man numera har infört lag om samtycke osv. Det är jättebra! Absolut skulle man ångra något som man kände sig tvungen till. Nu dricker jag inte alkohol själv, så har sluppit det där. Men jag upplever att många män är negativt inställda till metoo-rörelsen.

med tanke på hur sura och otrevliga män som blir nekade blir ska de sedan inte sitta och kräva ett skit från en framtida flickvän. läste om en som blev så förbannad för att hon sagt att hon hade mens, att han körde hem henne igen. 
  • Caralho98
    Anonym (Försiktig numera) skrev 2025-11-11 09:28:10 följande:

Vet inte om jag lägger den här tråden i rätt forum nu iom att det inte blev något sex. Men i alla fall...

Jag var ute med några kompisar i helgen och hamnade på en krog där vi ganska snabbt blev sittandes tillsammans med ett tjejgäng. Väldigt trevligt occh alla pratade med varandra och hade trevligt. Jag satt intill en väldigt vacker tjej och vi pratade länge med varandra. Det bara flöt på så naturligt och jag hade väldigt trevligt. Det hande hon också vad jag kunde förstå. Sen började folk röra på sig och vi satt kvar en liten stund och fortsatte prata. När vi sen bröt upp frågade hon om jag inte ville hänga med hem till henne. Och så blev det. Vi gick tillsammans och jag noterade att hon började gå lite närmare mig nu. Ungefär så att vi nuddade vid varandra helat tiden. Det kändes i luften att det skulle hända grejer. Jag kände ett pirrr av förväntan. Och när vi var på väg upp i hissen så står hon tätt intill mig och säger med låg röst att hon vill ha mitt sällskap för natten och inget annat. Väl inne i hennes farstu och när vi fått av oss ytterkläderna så smiter hon in på toan och säger att hon kommer strax. Och här ungefär drabbas jag av en insikt.
    Jag vill inte det här. Jag känner inte henne. Hon känner inte mig. Jag vet inte hur hon är i sängen och jag vet inte hur hon reagerar dagen efter. 
    Jag har dessvärre exempel från min kamratkrets där efterspelet efter ett ons blivit otrevligt pga av svikna förhoppningar och allt möjligt.
    Så när hon kom ut från toan så hade jag klätt på mig ytterkläderna igen och stod vid ytterdörren och sa att jag nog ändå skall åka hem. 

Hon blev skitsur. Hon ifrågasatte varför jag ballade ur. Jag fick höra att jag bara var ute efter bekräftelsen och sen när det hettar till så vågar jag inte eller klarar inte av att leverera. Är jag bög? Har jag liten snopp?
    Man kan tdligen inte ångra sig om man är man utan att bli utskäld eller förlöjligad. Jag ville inte ta en risk med henne. Inget annat. 

Borde jag ha gått hela vägen iom att jag följde med henne hem trots att jag upplevde att det kunde innebära en risk? 

Så många kvinnor har köpt hjärntvätten att vi alltid vill ha sex med alla tjejer jämnt, vilket naturligtvis är skitsnack. Så när de blir ratade tas det extremt personligt då hon tycker du insinuerar att hon är oattraktiv, och efter det kommer den klassiska heterokvinnans "BÖG" ROP. Du har rätt till att säga nej med. Hade jag very klokare själv hade jag det för flera år sen bör jag låg med en brud så några dar efter blev hon ihop med sitt ex, kände mig så jävla vidrig. Stackarn de hade bara tagit ett jävla break förmodligen eller något så knullar hon runt under breaket. One night stands är inte bra tycker jag. Håller mig till en åt gången.
  • Anonym (Mmmmm!)

Har full förståelse för din försiktighet med den erfarenhet du har från din vänkrets. Det visade sig oxå fullt ut att den kvinna du följt med hem hade annat språkbruk än tidigare på kvällen. Mot den bakgrunden kan jag bara gratulera till att du tog på dig ytterkläderna och lämnade henne och situationen. Det synes ha varit det allra bästa för dig, och möjligen oxå för henne. Hua! Vilket påhopp på dig!
    Du gjorde rätt - du har all rätt att göra ditt val! Du kan stå inför vilka förväntningar som helst, men har alltid rätt att göra det val du tror är det rätta för dig. Alltid!

Om vi däremot ser på motsatsen, att du önskade fullfölja med denna kvinnas intentioner - då gäller förstås samtycke er emellan fullt ut. 

Men den situation du beskriver kan jag inte se annat än att du valde det allra bästa - att avstå. 
    Gratulationer till dig!

• Anonym (This)
    Anonym (Försiktig numera) skrev 2025-11-11 13:27:25 följande:
    Jo så här i efterhand så borde jag naturligtvis stoppat långt innan vi han in i hennes lägenhet. Men som jag skrev tidigare så hade vi väldigt trevligt och jag gillade henne skarpt. Det var mysigt att prata med henne och det kändes väldigt lätt. Hon föreslog att vi skulle knalla upp till henne och jag bara sveptes med. Och så långt så kan man ju om man vill se det som en fortsättning på det som fram tills dess hade varit en väldigt trevlig kväll. När hon säger i hissen att hon bara vill ha sällskap för natten borde jag nog ha stannat upp. Men jag sveptes med.

Jag kan samtidigt inte låta bli att tänka på liknande situationer där det är omvänt vad gäller könen. Jag har nog läst fler sådana exempel där tjejen säger nej precis innan och ibland tom när man har hamnat i säng och tom börjat ha sex. Jag tror aldrig att jag sett någon mena att hon borde ha förståelse för killens besvikelse och att hans känslor bör accepteras. Att hon "svek hans förhoppningar". Jag har nog aldrig läst något sådant. Men det är bara en tanke som slår mig
    Nej , det är inte bara en tanke som slår dig.Det är syftet med tråden.
  • Anonym (Hjjjh)

Tycker det borde gå att polisanmäla detta. hade det varit en kvinna som ångrade sig och killen börja skrika och hålla på hade det setts som våldtäkts försök.

• Anonym (Vb)

Det är kul att som man hångla upp en kvinna på dansgolvet, bjuda henne på en drink, till det ögonblicket att hon anar att snart är det hemgång bara för att tacka henne för en trevlig kväll och sedan ta tunnelbana hem :) 

• Anonym (XXX)
    Anonym (Vb) skrev 2025-12-28 14:10:06 följande:

Det är kul att som man hångla upp en kvinna på dansgolvet, bjuda henne på en drink, till det ögonblicket att hon anar att snart är det hemgång bara för att tacka henne för en trevlig kväll och sedan ta tunnelbana hem :) 

Precis, lika kul som kvinna att göra det med en man. 
  • Citat78

Nä absolut inte, självklart behöver du inte ligga med någon för att du följer med någon hem.
    Men tråkigt sätt för henne att reagera på
    Har själv följt med killar i min ungdom som jag inte legat med, just för att jag inte vill. Bara för att man följer med betyder det inte ligg...
    Dock har jag nog aldrig gått så långt att vi hånglat massa o klätt av oss o sen bestämt mig för att gå hem,  utan har oftast stannat kvar utan att ligga.
    När jag var singel behövde jag närheten utan ligg. 
    Tycker du gjorde helt rätt, även om du kanske hade kunnat förklara för henne varför, sagt att det inte har nåt med att du är bög eller har liten snopp, utan bara precis som du skrev här...att du inte ville för att du inte känner henne...behöver inte vara svårare än så.

• Anonym (Man)

Ja, du borde gått hela vägen eller avbrutit inbjudan tidigare. Det blir personligt när du är i hennes hem och allt. Tycker hon reagerade normalt. 
  • Spy

Vad så JÄKLA stolt över dig själv att du sa tack och hej för det inte kändes rätt! Du tänkte med hjärnan inte med kuken inte många killar av oss som gjort något sådant. 😊

• molly50

Jag tycker inte att du borde ha gått hela vägen. Du,som man,har precisd lika stor rätt som en kvinna att ångra dig/tacka nej.
    Men det förväntas nog ofta av män att de ska vilja ha kravlöst sex när de får chansen.
    Och många män tar nog mer än gärna den chansen.
    Men du verkar inte vara en sådan som tänker med kuken så var stolt över dig själv att du vågade vara ärlig och säga att du ångrat dig. Och strunta i att hon blev sur.
    Jag kan förstå hennes besvikelse. Men det är något man bara får ta. Både som kvinna och man.
    Man ska inte tvinga sig att ha sex när man inte vill. Det blir sällan eller aldrig bra.
Svar på tråden När en man tackar nej till ett ONS - reaktionen