Anonym (Silla) skrev 2025-11-12 07:29:37 följande:
Oj, jag förstår, då är det precis som i mitt fall. Allt ser helt normalt ut än så länge. Hjärta, hjärna, organ och tillväxt. Ger ju också hopp men är ändå rätt inställd på det värsta (tror jag, man vet ju inte hur man känner då).
Hur lång var väntan för er på analyssvar av fostervatten!
Tack för att du delar med dig! ❤️
Jag tänker att våra fall är väldigt ovanliga, mosaik drabbar bara nån enstaka procent av alla kromosomavvikelser som jag förstod det, men någon ska ju tyvärr drabbas av det som är jätteovanligt också, finns ju alltid en extremt liten risk och jag råkade hamna i det facket. Proverna visade att det bara var slumpen för oss, nåt gick fel längs vägen dom inte kan svara på och det kan drabba vem som helst när som helst. Jag har ingen högre risk än någon annan att drabbas igen så därför vågar vi försöka igen.
Men jag tänker att då det gick skit för mig så kanske du tillhör andra sidan som det går bra för, en del talar ju för det 🙏🏻💕
Det tog typ 2-3 dagar för oss att få svar. Vår läkare hade direktkontakt med Karolinska dit proverna skickades så hon ringde oss direkt efter att Karolinska ringt henne. Tacksam att dom jobbade snabbt och prioriterade oss så högt.
Mitt i allt elända så fick vi iaf fantastisk vård och fint stöd hela tiden. Också tacksam att kroppen läkte snabbt.