Anonym (Sofia) skrev 2025-11-12 06:45:38 följande:
Det låter inte kul alls, stackars dig som gjorde det själv.. vad jag förstått är det ett snitt som ska göras, skulle ta 10 minuter sa läkaren. Jag är dock lite orolig hur det kommer se ut och kännas efteråt när han blir äldre och troligen ska ha sex, om det blir svårt att känna osv. Vi gör ju något som han inte kan påverka, eller kunna ta ställning till då han inte vet hur det kan vara. Får vara noggrann med att säga att han måste meddela oss om det blir ttterligare problem längre fram.
Det sägs att ett snitt ibland kan bli mindre bra rent estetiskt. Har ju ingen egen erfarenhet av detta så kan inte riktigt kommentera om det. Det finns ju alltid möjligheten att göra en ny operation och ta bort förhuden när han blir äldre om han känner att utseendet stör honom.
Det sägs också ibland att omskärelse skulle minska känslan sexuellt. Där kan jag säga att det är inget jag märkt av. Jag gjorde min operation i vuxen ålder och har haft sex både före och efter. Ingen skillnad där. Kan inte tänka mig att ett snitt skulle ha större påverkan.
Att han blir opererad är det bästa för din son. Det är ju jättebra att han berättat för er och som du säger, viktigt att han säger till om det blir problem igen.