• Anonym (Anonym)

Katt

Hur dyra brukar långhåriga katter vara ? Skulle vilja ha en norsk skogkatt eller en annan långhårig ras 

• Svar på tråden Katt
  • Fjäril kär

Att köpa från uppfödare med stamtavla och alla papper och veterinärbesök i ordning ca 10.000

• Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 00:03:49 följande:

Att köpa från uppfödare med stamtavla och alla papper och veterinärbesök i ordning ca 10.000

Ok kan tänka mig att skaffa en skogis som är blandad med huskatt också ☺️🐈?⬛
  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-12 00:15:24 följande:
    Då kallas det bara för huskatt oavsett vad den är blandad med för raser.   Räkna med några tusenlappar även för en sån.   
  • Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 00:41:34 följande:
    Då kallas det bara för huskatt oavsett vad den är blandad med för raser.   Räkna med några tusenlappar även för en sån.   
    Ok ☺️
  • felicityporter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-12 00:15:24 följande:
    Det finns inga blandraskatter, även om mamman eller pappan skulle vara riktig Norsk Skogkatt blir ungen till en sådan parning alltid en huskatt. Skulle definitivt avråda dig från att köpa en kattunge från någon som medvetet parat en raskatt med en huskatt då dessa gör detta endast för att tjäna enkla pengar med minimal ansträngning. Extremt oetiskt då vi har ett enormt problem med hemlösa huskatter i Sverige som verkligen behöver ett hem.

Tycker du 10000 kr är för dyrt bör du istället titta hos olika katthem om där finns en långhårig liten pälskling du kan adoptera.
Svar på tråden Katt