• Anonym (HejochHå)

Missat ägglossningen?

Hej

Enligt Natural Cycles skulle jag ha ägglossning 17 november men eftersom jag noterade flytningar (tjocka/sega) igår så misstänkte jag att jag nu är mitt i  det "fertila fönstret" trots appens indikation på att det skulle ske först nästa vecka. Notera att ett ägglossningstest togs i söndags 9.11 men visade negativt. Eftersom jag misstänkte fertil period nu tog jag ett test imorse och det visade positivt! Vi hade sex igår och idag har jag inte flytningar mera.

Är rädd att jag har missat ägglossningen helt , eller tror ni det finns chanser ännu att något kan ske om vi har sex idag ännu fast flytningarna slutat? 

Fjärde försöket nu... 

Tack för hjälpen!!

• Svar på tråden Missat ägglossningen?
  • Anonym (Inte missat)
    Anonym (HejochHå) skrev 2025-11-12 10:55:36 följande:
    Missat ägglossningen?

Hej

Enligt Natural Cycles skulle jag ha ägglossning 17 november men eftersom jag noterade flytningar (tjocka/sega) igår så misstänkte jag att jag nu är mitt i  det "fertila fönstret" trots appens indikation på att det skulle ske först nästa vecka. Notera att ett ägglossningstest togs i söndags 9.11 men visade negativt. Eftersom jag misstänkte fertil period nu tog jag ett test imorse och det visade positivt! Vi hade sex igår och idag har jag inte flytningar mera.

Är rädd att jag har missat ägglossningen helt , eller tror ni det finns chanser ännu att något kan ske om vi har sex idag ännu fast flytningarna slutat? 

Fjärde försöket nu... 

Tack för hjälpen!!

Om du hade positivt ÄL-test idag så har du inte missat ÄL då ägget släpper 12-36h efter positivt utslag. Har ni möjlighet så ha sex idag igen. Oavsett håller jag tummarna för positivt graviditetstest om två veckor 
  • Anonym (HejochHå)

Tack! Jag tog clear blues ägglossningstest och negativt resultat i söndags men direkt "bestående smile" på onsdag. Därmed fick jag ingen blinkande smile på söndag och missade testet må och ti. Tänkte därför om jag var för sent ute igår? Ska försöka ännu idag. 

Svar på tråden Missat ägglossningen?