• Anonym (Fantomen)

Sex efter livmoderhalscancer

Någon som har erfarenhet av strålskador och ev skador efter andra behandlingar?

Min fru har ärrbildning i slidan och vi kan inte längre ha penetrerande sex mer än en kort stund. Jag respekterar det, förstås, men saknar vårt gamla goda in-ut.

Hon tar östrogen-suppar i slidan, men har inte velat prova med salva, hon har testat att vidga med särskilda stavar, men övergett det. 

Finns det något att göra?

(Obs! Låt mig slippa inlägg om att jag ett brunstigt svin. Det är jag inte.)

• Svar på tråden Sex efter livmoderhalscancer
  • Anonym (Fantomen)

Ingen?

• FtS70

Be henne ta upp det med sin gynekolog om hon tycker att det är ett problem. Efter att ha överlevt cancern är kanske inte inskränkta möjligheter till penetrationssex det viktigaste?

• Anonym (Fantomen)
    FtS70 skrev 2025-11-14 15:30:28 följande:

Be henne ta upp det med sin gynekolog om hon tycker att det är ett problem. Efter att ha överlevt cancern är kanske inte inskränkta möjligheter till penetrationssex det viktigaste?

Nej, så är det förstås. Hon undrar om hon ska göra något åt det bara för att jag ska kunna penetrera mer. Nej, säger jag, för vår skull. För att båda ska ha det skönt. Och det är inte hyckleri. Jag gör skönt för henne och vill att hon gör det för mig. Men ska förstås inte tvinga sig. (Livet är inte svart eller vitt, det är en gråskala.)
  • Anonym (Jinni)

Näe. Jag älskar sex och har för mycket av det på fel sätt just nu.

Men hade jag varit din fru så hade jag sagt åt dig att köpa en fleshlight eller skaffa en älskarinna eller vad f-n som helst för det låter otroligt sorgligt, osexigt och smärtsamt att ha sex med ärrbildning på/i könet.

Det är inget jag tycker någon ska behöva ha bara för någon annans skull.

• Anonym (Pix)
    Anonym (Jinni) skrev 2025-11-14 19:40:20 följande:

Men hade jag varit din fru så hade jag sagt åt dig att köpa en fleshlight eller skaffa en älskarinna eller vad f-n som helst för det låter otroligt sorgligt, osexigt och smärtsamt att ha sex med ärrbildning på/i könet.

Håller med om det sista.
  • Anonym (Fantomen)
    Anonym (Jinni) skrev 2025-11-14 19:40:20 följande:

Där kom det, moraliserande och fördömande inlägg om något som ingen utom min fru och jag känner till. Det jag hade hoppats på var att andra med liknande erfarenhet skulle bidra positivt. 

Jag lägger ner.
  • Anonym (M40)
    Anonym (Fantomen) skrev 2025-11-15 07:24:35 följande:
    Där kom det, moraliserande och fördömande inlägg om något som ingen utom min fru och jag känner till. Det jag hade hoppats på var att andra med liknande erfarenhet skulle bidra positivt. 

Jag lägger ner.
    Typ omöjligt för oss män att ställa en fråga utan att få skit! 
Svar på tråden Sex efter livmoderhalscancer