Jag bor söder om Söder i Stockholm och här finns allt från lyxvillor med sjötomt till särskilt utsatta områden som polisen uttrycker det.
Jag bor i ett lugnt område med en blandning av hyresrätter, bostadsrätter och några villor. Det har varit ett par skjutningar här men det tillhör verkligen ovanligheterna.
Majoriteten som bor här är etniska svenskar, östeuropéer och finländare. Det har varit en knegarområde som börjar bli lite medelklass.
Det känns som en sömnig småstad där det är så tyst på kvällarna att man hör minsta ljud från gatan. Jag känner mig trygg här men det slår mig ibland att inte långt härifrån finns områden med stora sociala problem.
Stockholm är verkligen en extremt segregerad stad. Bara några stationer bort är det som ett annat land nästan. Där känner jag mig inte trygg på kvällarna för jag sticker ut som etnisk svensk. Här skulle sk ortenkillar sticka ut.
Sonen gick i skola i vårt område och i hans klass fanns en kille med invandrarbakgrund. Hans föräldrar bodde i ett utsatt område och ville att deras son skulle gå i en lugn skola. Heder åt dem för det men sorgligt att det ska behöva vara så.