Är 2 åringar såhär jobbiga?
Vi har en 2 åring, vårt första barn. Hon har blivit väldigt omständig, ska jävlas med allt. Skriker, sparkar & gråter när man ska byta blöja/ta på kläder/borsta tänder.. Vad man än gör.
Väl hemma slår hon på saker, kastar saker, klättrar på allt, gör saker hon inte får göra hela j*vla tiden. Kan inte vända ryggen åt en sekund så är hon uppe på köksbordet eller liknande. Gillar inte att vara själv med henne, men måste det då jag och min fru jobbar olika tider. Enda som kan funka är barn videos på youtube, blir alltså mycket sånt. Då har jag en liten chans att hinna värma mat/plocka undan eller liknande om jag är snabb. Ständigt stressad och nervös när jag är själv med henne. Undviker i största möjliga mån att handla själv med henne, det går inte.
Är 2 åringar såhär jobbiga? Hur kan folk ens tänka tanken på att skaffa en till i dessa åldrar? När blir det lättare? Vi har tyvärr svårt med barnvakt så blir väldigt lite andrum. Vad kan man göra med henne när man är själva? Känns som vi lekt 100ggr med alla hennes leksaker. Kan man börja uppfostra henne nu till att bli mer lugn?
Det bästa man kan göra är att ta det med så mycket humor som möjligt, och andas djupt resten av tiden.