IVF - kemiskt eller mf?
Hej! Jag gjorde en IVF för några veckor sedan och hade färsk återföring av det enda embryot vi fick, en kompakterad morula / tidig blastocyst dag 5. Jag hade inte särskilt mycket förhoppningar och testade negativt rd5 och 6. Igår eftermiddag på RD 9 (14 dagar efter äggutag) tog jag spontant ett test och det var pyttelite positivt, men alldeles för lite för att vara 9 dagar efter återföring. Testen är väldigt känsliga (10 mIU/ml). Imorse tog jag ett nytt test, det var negativt. Nu (ca. 11) tog jag ett nytt test. Ni kan se resultaten på testet igår (det övre) och det nyss (det undre) ich jag undrar lite vad jag ska göra med den informationen. Jag tycker inte att det blivit någon signifikant förbättring, HCG är fortfarande superlågt, alldeles för lågt för den här dagen. För ett år sedan hade jag en liknande erfarenhet, då blev det missfall i v7 efter en jättejobbig tid då läkarna trodde på utomkvedes, pga HCG steg så långsamt. När jag blev gravid med min son (också IVF) testade jag positivt på RD5. Vad tror ni? Kemiskt eller missfall? Finns det någon stegring? Borde jag ta HCG test?