Besviken på kollega
Jag jobbar som konsult. Där har jag även lärt känna en som blivit en av mina närmaste vänner. När jag gick hem på föräldraledighet tog hon över mina kunder. En dag när vi träffas säger hon rätt ut:kund x vill hellre fortsätta ha mig säger han. Han vill inte ha dig längre. Jag tror inte det beror på nöjdhet utan att de är ifrån samma land men jag kan inte veta. Jag blev lite ledsen för jag tycker det vsr onödigt sagt att säga en sån sak o jag kände mig dålig. Strax efter att jag kom tillbaka gick hon hem på föräldraledighet och jag fick både mina gamla samt hennes kunder. I veckan var hon tillbaka o vi var i samtal med chefen hur de delat upp kunderna. hon fick tillbaka några gamla men även en av mina som jag haft från början. Hon frågar direkt om jag är nöjd o jag talar om att jag är det vilket jag menar med. 5 min senare kommer hon in springandes o säger: du får prata med chefen om du inte är nöjd. Jag sa att jag är väldigt nöjd. Dagen efter har hon gått till en annan kollega o frågat om jag är sur över fördelningen varav denna kollega sagt nej inte alls. Hon går då även till chefen o frågar varför hon fått denna kund som var min från början. Hon går sedan till mig o säger att hon inte kan förstå varför hon fick denna kund o att hon frågat chefen. Vill tillägga att detta är en väldigt bra kund så det är inget att hon inte vill ha den. självklart börjar jag tänka pm
det är så att de önskat få henne ist. samtidigt har jag fått behålla massa av hennes ordinarie kunder så fördelningen beror inte alls på hur det var från början utan tidsmässigt. men jag blir typ irriterad o ledsen, hade hon velat höra att hon var bättre eller varför ifrågasätta trots att jag sagt ärligt att jag är nöjd ? Jag bärjsr typ tänka vad chefen tror, att jag inte är nöjd eller vad?