• Anonym (Nr1)

Varför är det så många söta kvinnor som sitter själva med barn?

Många söta kvinnor som blivit lurade. Varför?

• Svar på tråden Varför är det så många söta kvinnor som sitter själva med barn?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tror) skrev 2025-11-15 12:30:12 följande:
    Jag menar inte alla, bara att det är vanligare att vara väldigt ytlig när man är ung än när man blir äldre. Samt mer naiv och tro att man kan fixa alla dåliga sidor hos killen. Jag var själv så en gång i tiden.
    Jo absolut , så kanske det är. Men objektivt är nog min nuvarande sambo snyggare än min första pojkvän😅 Om man också tar hänsyn till ålder , vi är i 35-årsåldern nu. Däremot kanske man lättare blir tillsammans med fel person när man är ung, oavsett utseende.

Det jag menade var väl mest att TS och andra i tråden verkar förutsätta att alla ensamstående mammor har blivit lämnade eller lurade som han uttrycker det, så är det inte alltid. Ibland har kvinnan blivit lämnad och ibland är det hon som har lämnat. Men oavsett vem som lämnar så är det nog oftare så att relationer inte håller om man är väldigt ung när man blir tillsammans. Och relationer kan ju ta slut oavsett hur snygga personerna är :) 
  • Anonym (Jesper)
    Anonym (Nr1) skrev 2025-11-14 22:56:03 följande:
    Varför är det så många söta kvinnor som sitter själva med barn?

Många söta kvinnor som blivit lurade. Varför?

Söta? Nej,jag känner ingen attraktion till ensamstående morsor personligen. Jag vill inte och har ingen önskan att ta hand om andras avkommor. Ser massa ute, och många är väldigt desperata. Tränar som tokar på gym, lägger upp bilder på sina sociala medier  där dom poserar i magtröjor som fjortisar, eller står med något glas med bubbel i en tight klänning. Lite som att,"jag lovar jag är inte hemma tar hand om mina barn, jag festar rätt mycket fortfarande"

Ge mig en barnfri kvinna, så talar vi. Problemet med dessa är dock tvärtom, dom håller sig på avstånd och är svårare att få deras uppmärksamhet. Förmodligen för att dom inte är desperata över att vilja få barn och för att dom vet att dom har bäst marknad när det gäller dejting. Har en killpolare som är helt förkrossad över att en sådan kvinna inte vill ha honom. Då han har barn. Är väl bara ta en kvinna med barn själv. 
  • ResanTillMelonia

Är varken söt eller lurad. Men orkar inte ha en riktig relation, äktenskap osv. Lämnade pappan till barnet, har inte varit med något sedan dess. Planerar inte att vara det heller. 13 år sedan nu

• Anonym (Jesper)
    Anonym (Kung David) skrev 2025-11-15 09:47:54 följande:

Det mest troliga är att söta tjejer tror att de kan bete sig hur som helst bara för att de är söta (snygga). Att dom inte behöver anstränga sig, att dom inte behöver ta något ansvar och att männen är så förtrollade att dom gör vad som helst.
    Männen hittar då lätt en tjej med bättre personlighet och inser att utseende inte spelar så stor roll.

Du spelade förmodligen inte i  hennes liga. Dessutom måste man känna attraktion. Bara för att två personer är löjligt snygga. Betyder inte det att dom kommer ha kemi eller känna attraktion. Det är lite som med män som säger att kvinnor ska nöjs sig, lite som att ta en man bara.

Oavsett måste man känna attraktion eller kemi.

Jättebra, men jag tror faktiskt inte att den tjejen bryr sig om att du har någon eller inte. Kanske till och med känner sig lättad att du inte längre har ditt sikte på henne. Väldigt vanligt att män då kallar dessa för bortskämda etc.

Det finns väl sjukt snygga män som beter sig illa också. Knappast som om dessa behandlar tjejer som dom tycker är fula på ett schysst sätt.
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Jesper) skrev 2025-11-15 19:47:28 följande:
     Du spelade förmodligen inte i  hennes liga. Dessutom måste man känna attraktion. Bara för att två personer är löjligt snygga. Betyder inte det att dom kommer ha kemi eller känna attraktion. Det är lite som med män som säger att kvinnor ska nöjs sig, lite som att ta en man bara.

Oavsett måste man känna attraktion eller kemi.

Jättebra, men jag tror faktiskt inte att den tjejen bryr sig om att du har någon eller inte. Kanske till och med känner sig lättad att du inte längre har ditt sikte på henne. Väldigt vanligt att män då kallar dessa för bortskämda etc.

Det finns väl sjukt snygga män som beter sig illa också. Knappast som om dessa behandlar tjejer som dom tycker är fula på ett schysst sätt.
    Håller med.
  • Anonym (Drottningen i allt)
    Anonym (Kung David) skrev 2025-11-15 09:47:54 följande:

Det mest troliga är att söta tjejer tror att de kan bete sig hur som helst bara för att de är söta (snygga). Att dom inte behöver anstränga sig, att dom inte behöver ta något ansvar och att männen är så förtrollade att dom gör vad som helst.
    Männen hittar då lätt en tjej med bättre personlighet och inser att utseende inte spelar så stor roll.

Nej, man gör sitt bästa för att få honom att fatta. Det misslyckas i många fall. Sen kan det förstås vara det omvända en underbar pappa som är ensam med sina barn. I vilket fall är det fantastiskt med mammor och pappor (även bonus-föräldrar) som vänder ut och in på sig själva för att ta hand om barnen. Oavsett om man är söt eller ful och oavsett om man gjort ett dåligt val av partner eller ett bra så är dessa människor fantastiska. Människorna som växer upp med dem kommer att veta men deras föräldrar har kanske inte har tid till att dejta och hitta den perfekta. Det kommer ändå sluta bra men inte på det sätt man trott.
  • Anonym (Lia)
    Anonym (Drottningen i allt) skrev 2025-11-15 21:41:40 följande:
    Nej, man gör sitt bästa för att få honom att fatta. Det misslyckas i många fall. Sen kan det förstås vara det omvända en underbar pappa som är ensam med sina barn. I vilket fall är det fantastiskt med mammor och pappor (även bonus-föräldrar) som vänder ut och in på sig själva för att ta hand om barnen. Oavsett om man är söt eller ful och oavsett om man gjort ett dåligt val av partner eller ett bra så är dessa människor fantastiska. Människorna som växer upp med dem kommer att veta men deras föräldrar har kanske inte har tid till att dejta och hitta den perfekta. Det kommer ändå sluta bra men inte på det sätt man trott.
    Det många som är fantastiska föräldrar, det har du rätt i.
  • Anonym (Nr1)

Det är intressant varför det är så bråttom med att skaffa barn? Om kvinnan träffar en man, kan hon inte vänta med att skaffa barn tills hon vet om det är en bra man eller ej?

• Anonym (T)
    Anonym (Nr1) skrev 2025-11-15 22:36:32 följande:

Det är intressant varför det är så bråttom med att skaffa barn? Om kvinnan träffar en man, kan hon inte vänta med att skaffa barn tills hon vet om det är en bra man eller ej?

Kan inte mannen hon träffar också ansvara för att inte sprida sin säd innan han vet om hon är bra eller inte? It takes two to tango.
  • Anonym (T)
    Anonym (Nr1) skrev 2025-11-15 22:36:32 följande:

Men ja, det är märkligt varför en del nya par har så bråttom att skaffa barn.
  • Meddelande borttaget
  • baaa

1. Det är ju att ta bort alla preventivmedel för kvinnor och endast använda kondom så skulle oönskade barn minskas. 

2. Förstärk sambo lagen. Det är inte rimligt att man har planerat att skaffa barn tillsammans, sen ska tjejen bestämma om han ska bli vårdshavare över sitt barn eller inte.

aborter, biverkningar efter preventivmedel, oönskade barn minskar och mindre ensamstående.

• Anonym (Är du hemma eller?)
    Anonym (Emelie) skrev 2025-11-16 00:29:49 följande:
    Vad är det som de inte vill ha sex av? Fattar inte.
    Testa att få svanskotan knäckt av barnet på väg ut, andra gradens bristningar i underlivet och hopsydd i 45 minuter, en hemorrojd stor som ett plommon och nervskada/bristning rakt genom klitoris så att det gör ont att ens snudda vid den så fattar du nog.... Obestämd
Svar på tråden Varför är det så många söta kvinnor som sitter själva med barn?