• Anonym (Vilket?)

Involvera eller inte

Jag har en kusin som är ensambarn. Jag har också ett syskon där relationen blivit lite knas på grund av våra partners. Jag och mitt syskon är ganska lugna personligheter men har båda valt partners som är eldiga i sättet och det blir emellanåt problematiskt mellan oss på grund av det. Det är långvariga förhållanden, så det är inget nytt för någon inblandad. Men kusinen vill väldigt gärna vara en av oss, alltså vara som ett syskon till oss två. Jag står lite i valet och kvalet att involvera kusinen i våra mellanhavanden. Men tvekar på det. Så det känns som att ytterligare en person blandas in i en ?strid? mellan oss andra så att säga

• Svar på tråden Involvera eller inte
  • Anonym (Vilket?)

Försöker verkligen skriva på denna sida men det klipps bort så är det reklam som dyker upp och man får stänga hela sidan. Hursomhelst så blev det ett större bråk som verkligen satte saker på sin spets och jag vet inte om jag bör involvera kusinen i detta eller ej. Vill inte att kusinen ska behöva ta ställning för någon av oss två. Men om man är syskon på riktigt så involveras man ju i det mesta så frågan är om jag bör släppa in min kusin i våra mellanhavanden eller ej

• Anonym (Hm)

Det beror på vad du känner för din kusin och hur nära band ni har. Att göra någon till, inom citationstecken, syskon innebär ju mycket mer än bara din och det andra syskonets konflikter med era partners. Jag har tre syskon och fina band med alla, men bara en som jag delar djupa tankar och känslor med. Hon och jag hamnar också i konflikt ibland, men jag springer ju inte till mina andra syskon och berättar det. Det finns ju inga krav på att alla syskon måste veta precis allt som händer eller pågår. 

Är ni väldigt unga? Att som kusin fråga om man får vara någons syskon är för mig väldigt ovanligt och kanske något som främst skulle komma från ett barn eller ung person. 

• Dexter dot com

Ni tycker inte det är dax att börja hantera sina känslor på ett vuxet sätt så konflikter inte uppstår så andra i omgivningen drabbas och  måste ta ställning?

• Anonym (Syskon)

Vad menar du med att om man är syskon på riktigt så involveras man i det mesta? Är ni väldigt unga? Jag involverar inte mitt syskon i något alls, vi umgås inte på det sättet.

Varför kan du inte träffa din kusin ibland utan att ditt syskon behöver involveras?

Svar på tråden Involvera eller inte