• Anonymttack

Vad ville hon ha sagt?

Hej! Jag och min syster jobbar inom vården och vi är lite osäkra på hur vi ska tolka en kommentar från en kollega. Vi gick ut från jobbet i t-shirts utan jackor eftersom vi bor väldigt nära (ca 20 sekunders promenad). Vår kollega såg oss och frågade om vi inte frös. (Det var -4). Vi svarade att vi inte gjorde det eftersom vi bor så nära. Då sa hon "ja ni ser inte så friska ut?.
    Vi är lite osäkra på vad hon menade med det. Både jag och min syster är över 100 kg, så vi undrar om hon kanske syftade på vår vikt? Svenska är inte vårt modersmål, så vi vill gärna höra era tankar. Vad tror ni att hon menade?

Tack så mycket på förhand!
  • Svar på tråden Vad ville hon ha sagt?
  • Anonym (Dahlia)

Jag tror att ni kanske hörde fel och hon sa: "Ja, ni ser inte så FRUSNA ut!" 

=ni ser inte ut som ni fryser

Eftersom man har mer isolering när man är rund och god och då ofta fryser mindre. Skrattande

Jag själv varierar i vikt och det är skönt att ha lite extra vikt på vintern just för att jag annars blir så kall.

Så jag tror inte hon menade något elakt, om det inte sades i elak ton.

• Anonym (Lia)

Tror att ni hörde fel. säger samma som föregående skribent att personen sa att Ni inte ser så frusna ut.

Svar på tråden Vad ville hon ha sagt?