Jag har tänkt samma tanke många gånger, dock brukar den tanken dyka upp i samband med dåligt mående/utmaningar i livet.
Exempelvis: Jag har haft svåra problem med hetsätningar i nästan 10 års tid, i detta ingår det också återkommande negativa tankar och upplevelser om min kropp/vikt. Har diagnostiserad Bulimi, vilket jag ibland påminner mnigsjälv om när självhatet blir för starkt.
När jag har en riktigt dålig dag med mina problem, dvs dagar då det känns som att jag konstant är sugen på att äta, rädd för att gå upp i vikt pga hetsätandet osv, då kan jag känna precis som du skriver. Då kan jag tänka med ett leende inombords: Den dagen jag är död så slipper jag denna kamp, för det är precis vad det är vissa dager: En jävla, pissig kamp som jag gärna skulle vara utan.
Samma tanke kommer till mig när min extrema trötthet slår till, tröttheten som jag fortfarande är deltidssjukskriven för. När den tröttheten kommer så kan det tom vara svårt att prata- att forma fram orden ur munnen. Och att hålla sig vaken kan vara lika svårt- när "attackerna" av trötthet kommer. Då kan jag längta tills "det är över".
Å andra sidan finns det dagar, perioder och stunder då jag verkligen NJUTER av livet. Exempelvis dagar då min hetsätning är "hanterbar". Om jag är på en underbar resa och njuter av både värme och miljöombyte. När jag sitter i min soffa i min lägenhet som jag älskar. När jag kör med mina gamla Merca och njuter av både vyerna och den sköna förarstolen. En varm och skön sommarkväll, när man kastar sig i en sjö och känner sig tyngdlös. Sådana stunder känner jag inte tillstymelse till den känslan (att det ska bli skönt när det är över dvs).
Jag har lärt mig att NJUTA extra mycket av livet när det väl är bra, just för att jag vet hur jävla jobbigt det kan vara kort därpå. Det kanske låter klyshigt men så är det för mig. Att uppskatta lyckan och medvind extra mycket, när den väl är där.
Jag känner en stor nyfikenhet på livet och vill uppleva så mycket mer, trots att jag har min ätstörning som delvis förpestar mitt liv- i olika utsträckning.