• Anonym (Hjälplös)

Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande? Sambon oerhört tjurig och tål aldrig kritik.

Vid minsta kritik går hon in i sovrummet och drar igen dörren och lägger sig och sover. 

Lyssnar aldrig men kan prata om sitt i en timme? Om jag nån gång pratar privat om nåt som verkligen berör mig är det som att det börjar krypa i henne. Hon måste alltid avbryta och göra nåt akut och sen byter hon ämne eller så börjar hon gäspa. Men hon kan prata om sina grejer i evigheter. 

Tål aldrig kritik.. 

Är det normalt?

• Svar på tråden Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande? Sambon oerhört tjurig och tål aldrig kritik.
  • molly50

Jag tycker inte det åter sunt. Hon kanske inte mår så bra,men i så fall så borde hon ju kunna prata med dig om det.

Du får väl helt enkelt själv avgöra om du kan stå ut med det här beteendet eller om du skulle må bättre av att lämna.

• Anonym (F)

Hur länge har ni varit tillsammans? Kom det nu eller alltid varit så från början? 

Jag skulle lämna, klarar ej sån person 

• EnAnonumius
    Anonym (Hjälplös) skrev 2025-11-18 22:27:51 följande:
    Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande? Sambon oerhört tjurig och tål aldrig kritik.

Vid minsta kritik går hon in i sovrummet och drar igen dörren och lägger sig och sover. 

Lyssnar aldrig men kan prata om sitt i en timme? Om jag nån gång pratar privat om nåt som verkligen berör mig är det som att det börjar krypa i henne. Hon måste alltid avbryta och göra nåt akut och sen byter hon ämne eller så börjar hon gäspa. Men hon kan prata om sina grejer i evigheter. 

Tål aldrig kritik.. 

Är det normalt?

Så som jag ser det så skulle ju jag sätta ned foten och kräva en förklaring på hennes pissiga beteende, och även kräva att hon reflekterade med över varför hon beter sig som ett rövhål. 

Sedan efter svaret så skulle jag överväga om jag skulle stanna eller lämna.

Alternativet är att du överväger om du vill stanna kvar och fortsätta att bli  behandlad som skit. 

För så som hon beter sig är inte okey någonstans. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Dexter dot com

Nej, det är naturligtvis inte normalt. Varför stannar du i en relation med någon som uppenbarligen inte är intresserad alls av dig och ditt mående?

• Anonym (Totte)

Hon är nog sån som person.
    Take it or leave it.
    Det är sällan man kan förändra någon annan, utan då är tipset att förändra hur man förhåller sig till saker.
    Men det här är inget du ska lära dig hantera eller acceptera, du kan förmodligen hitta bättre!

• Anonym (Kaj-Arne)

Tycker att min fru blivit mer negativ än förr. Vad jag än berättar så har hon en negativ, kritisk vinkel. Hon ställer kritiska frågor istället för att bara acceptera min beskrivning. Det är jobbigt att ständigt behöva prata  "i uppförsbacke" med henne.

Lite som en örebroare: Vackert väder. Ja, idag ja.

Mitt sätt att hantera det är att omedelbart säga ifrån. Varför låter du så negativ? Varför rynkar du pannan nu?

Det kan ofta vända samtalet. Man ska inte låta sånt där bara passera, då blir det bara värre, mer inrotat.

Svar på tråden Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande? Sambon oerhört tjurig och tål aldrig kritik.