Hur mycket ska ett tv-spel kosta för dig?
Jag undrar hur mycket ett tv-spel får kosta för dig? Köper du hellre begagnat än nytt?
Ett tv-spel idag kostar runt 700kr och är dyrt. Eller vad tycker du?
Jag undrar hur mycket ett tv-spel får kosta för dig? Köper du hellre begagnat än nytt?
Ett tv-spel idag kostar runt 700kr och är dyrt. Eller vad tycker du?
Har bara så att vi kan köpa digital upplaga av spel så har liksom inget val. Det betyder även att vi sällan köper spelen direkt de kommer ut utan väntar tills det blir rea.
Runt 700 kr tycker jag är okej, när Nintendo (NES) kom på 80-talet kostade vissa spel 5-600:- så där har priset stått sig ok. Sen kommer vissa spel i olika editions och då drar jag öronen åt mig när Ultimate edition med lite extra kosmetika kostar 13-1400:-
Jag köper en del begagnat men framförallt spelar jag mycket spel som finns på Playstation Premium.
Spel har blivit dyrare idag. Brukar köpa senare till skiva då har priset oftast sjunkigt med halva eller nåt.
Trippel - A har legat mellan 500 och 700 I ett par decennier nu, så det är billigt idag. Upp till 850 har jag inget problem att betala. Viär det något jag vill ha på release så betalar jag gärna det. Kan tänka mig en samlarutgåva för upp till 2000, beroende på vad den innehåller.
Dubbel - A, uppåt 600 kan jag betala.
Indie-spel varierar kraftigt i kvalitet och pris, men upp till 300 on a whim och 4-500 om det får bra rykte och community.
Jag betalar även för Game pass och PSPlus, värt det, helt klart.
Slutet på 80-talet kostade ett nintendo spel 500 kr. Helt otroligt hur kostnaden knappt förändrats. Då var 500 kr värt mkt mer än idag.
Jag spelar bara de spel jag gillar (i princip uteslutande gamla spel) men kostnaden är ingen faktor jag tar hänsyn till då jag inte behöver det.
Nya spel är ointressant enligt mig. Sedan 2017ish har det gått fullständigt utför.
Sonen skaffade en ny data, det enda nya spel han kört är hogwarts legacy. Och det spelade han igenom en gång. Nu spelar han Arcanum (från 2001) för femte gången (ett av de spel jag visat honom så är ett av de spel jag älskar).
Slutet på 80-talet kostade ett nintendo spel 500 kr. Helt otroligt hur kostnaden knappt förändrats. Då var 500 kr värt mkt mer än idag.
Jag spelar bara de spel jag gillar (i princip uteslutande gamla spel) men kostnaden är ingen faktor jag tar hänsyn till då jag inte behöver det.
Nya spel är ointressant enligt mig. Sedan 2017ish har det gått fullständigt utför.
Sonen skaffade en ny data, det enda nya spel han kört är hogwarts legacy. Och det spelade han igenom en gång. Nu spelar han Arcanum (från 2001) för femte gången (ett av de spel jag visat honom så är ett av de spel jag älskar).