• Anonym (Lite salt)

Idag är det den internationella mansdagen

Hur går dina tankar runt den internationella mansdagen som infaller idag?
    Behövs den? Är den relevant?

Ja...hur tänker du?

• Svar på tråden Idag är det den internationella mansdagen
  • Anonym (Ert)
    Anonym (Ja) skrev 2025-11-19 16:36:47 följande:
    14. Fler män än kvinnor begår självmord
    15. Fler män än kvinnor är hemlösa.
    16. Män brukar vara de som har det bäst och de som har det sämst då exempelvis fler män som sagt är hemlösa än kvinnor. 
    17. Män brukar ha det svårare att klara av att leva som singel. 
    Etc. 
    Du vet, det där med att skriva under två nick....Din sätt att skriva och uttrycka dig gör att du ändå kommer att bli avslöjad.
    ( Som alltid, och som du brukar, kan du anmäla så att detta blir borttaget. Helt okej, huvudsaken är att du vet att blivit avslöjad igen)
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2025-11-20 16:48:54 följande:

Manshat, bitterhet och ännu mera manshat.

Förstår du inte att detta leder till kvinnohat, och i förlängningen till sexuella ofredanden, kvinnomisshandel och  våldtäkter?

Grov kommentar av :"inget behov
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Hej) skrev 2025-11-20 12:21:29 följande:
    Varför har män så svårt för att vara singlar? Varför blir dom så desperata och efterhängsna så fort de blir ensamma? Säger inte att alla blir det men jag har några efter mig regelbundet. Det är så synd om dom, spceillt när man säger att man inte är intresserad. -Jag kommer få leva ensam. Ja och? Det är inte mitt problem att lösa.
    Olika anledningar.

Är det inte då exempelvis kvinnors ansvar att få ett bra jobb och en bra lön? Det är inte mitt problem i så fall att lösa när kvinnor missgynnas. 
  • Anonym (z)
    Anonym (Pappa, make, son, bror) skrev 2025-11-20 09:11:19 följande:
    Ni som tryckt tumme ner på detta, kan ni förklara varför?

(jodå), var det några förebilder som togs upp som du reagerade på som är uppenbart negativa? (som ex Andrew Tate)
    Det tummas ner i massor av trådar som t. ex. Vad blir det till middag, Vad gör du just nu o.s.v. Det verkar finnas folk som tummar ner på det mesta så det är inget att bry sig om.
  • Anonym (Ja)
    Varför har män så svårt för att vara singlar? Varför blir dom så desperata och efterhängsna så fort de blir ensamma? Säger inte att alla blir det men jag har några efter mig regelbundet. Det är så synd om dom, spceillt när man säger att man inte är intresserad. -Jag kommer få leva ensam. Ja och? Det är inte mitt problem att lösa.
    Tydligen i såfall så tror männen att de har ett ansvar då du har personer du sagt nej till..... 
  • Anonym (Ja)
    Tror inte det är en slump med tanke på hur du skriver, att det har något med att kvinnor har fördelar.
    1. Just nu plötsligt så ska man ha ett eget ansvar 
    2. Du vill att det ska låta som att det skulle vara likadant när du är ensam. 
  • Anonym (Ja)
    En skillnad är att du kan lägga skulden på andra utan att det ska handla om något berättigande, rättighet till något eller att många säger att du ska bara lägga skulden på dig och det skulle bara vara dig som det handlar om. 

Det kan vara så att du inte berättar exakt hur din situation ser ut? 
    Har du haft sex och är du singel men ändå har ett sexliv? 

Tycker du det är okej hur det ser ut för det är i alla fall kvinnorna som får ha det bättre?

Att du lägger skulden på dig själv för du vet att det krävs inte så mycket som kvinna vanligen för att få intresse från männen.

Att det är du som nekar andra personer istället för att bli ratad kan vara en orsak varför du verkar trivas bättre som singel. 
    Sociala normen är mer att det är okej som kvinna att ha få eller inga sexpartner medan det gäller inte för männen. 
  • Anonym (Ja)
    Oki om du tycker så men ta gärna ett exempel på när kvinnor har det sämre än männen och där du tycker det är okej samt man ska ha ett ansvar och det är okej när man blir utan det?
  • Anonym (Ja)
    Nuförtiden kan kvinnor lägga skulden på sig själva utan att det handlar om att de ska behöva göra saker som de ogillar när det handlar om relationer med män, exempelvis det är inte socialt accepterat om kvinnor ska försöka bli hemmafruar fast de  själva ogillar grejen med att hemmafruar existerar.

. Tycker du det är kvinnors eget ansvar om de blir utan orgasm vid sex? 
    Är det samhällets fel? Är det männens ansvar?
  • Anonym (Ja)
    Det finns män som säger att man har eget ansvar för att få en hög lön och de säger att de själva är låginkomsttagare. Deras argument tycker få kvinnor är något man ska gå efter.

Det finns kvinnor som säger att man ska bara ha sex om man vill få barn, och aborter är fel samt de skulle inte göra en abort någon gång. Det argumentet skulle inte många kvinnor gilla även fast att kvinnan säger att det gäller för den personen också.

Du vill att det ska låta som det är rättvist för du vill poängtera om att du är ensam och du klarar det bra. 
  • Anonym (Ja)
    Det var en användare på familjeliv.se som snackade om att man skulle ha eget ansvar för att få sex och det är inget samhällsproblem etc när man blir utan och sedan skulle män ha ett ansvar för att kvinnan ska få orgasm och att användaren ville att man måste ge orgasm till kvinnan under sex. 
    Om man har eget ansvar för att få sex så borde man ha eget ansvar för att se till att någon får orgasm vid sex. 
  • Anonym (Ert)
    Anonym (Ja) skrev 2025-11-20 18:04:38 följande:
    Olika anledningar.

Är det inte då exempelvis kvinnors ansvar att få ett bra jobb och en bra lön? Det är inte mitt problem i så fall att lösa när kvinnor missgynnas. 
    Anonym (Ja) skrev 2025-11-20 18:35:21 följande:
    Det var en användare på familjeliv.se som snackade om att man skulle ha eget ansvar för att få sex och det är inget samhällsproblem etc när man blir utan och sedan skulle män ha ett ansvar för att kvinnan ska få orgasm och att användaren ville att man måste ge orgasm till kvinnan under sex. 
    Om man har eget ansvar för att få sex så borde man ha eget ansvar för att se till att någon får orgasm vid sex. 

Allt ditt ältande i den här tråden kan också kokas ner till att sammanhang och kontext spelar roll för de flesta. 
    Och får du svar du inte gillar spinner du loss fullständigt och ska hämnas. Ibland under två nick i samma tråd.
  • Anonym (Olovsson)

Nej behövs inte
    Jag firade den med att dra en runk.

Svar på tråden Idag är det den internationella mansdagen