Anonym (Hej) skrev 2025-11-20 12:21:29 följande:
Varför har män så svårt för att vara singlar? Varför blir dom så desperata och efterhängsna så fort de blir ensamma? Säger inte att alla blir det men jag har några efter mig regelbundet. Det är så synd om dom, spceillt när man säger att man inte är intresserad. -Jag kommer få leva ensam. Ja och? Det är inte mitt problem att lösa.
En skillnad är att du kan lägga skulden på andra utan att det ska handla om något berättigande, rättighet till något eller att många säger att du ska bara lägga skulden på dig och det skulle bara vara dig som det handlar om.
Det kan vara så att du inte berättar exakt hur din situation ser ut?
Har du haft sex och är du singel men ändå har ett sexliv?
Tycker du det är okej hur det ser ut för det är i alla fall kvinnorna som får ha det bättre?
Att du lägger skulden på dig själv för du vet att det krävs inte så mycket som kvinna vanligen för att få intresse från männen.
Att det är du som nekar andra personer istället för att bli ratad kan vara en orsak varför du verkar trivas bättre som singel.
Sociala normen är mer att det är okej som kvinna att ha få eller inga sexpartner medan det gäller inte för männen.