-
Min sambo vill separera och har fått erbjudande om en lgh som han tänker ta. Antingen får jag flytta med dit tills jag hittat en egen lgh, eller bo kvar där vi bor nu med alldeles för dyr hyra för mig alternativt tycker han att jag kan bo i ett rum hos mina föräldrar. Vi har barn ihop. Är det rätt av honom att göra så? Jag har liksom inget att säga till om känns det som.Jag vill såklart inte behöva packa och flytta till ett ställe jag egentligen inte är välkommen på, för att behöva flytta vidare så fort det går. Mår så himla dåligt. -
Svar på tråden Separation
-
Självklart får han flytta och bo där han vill.
På sikt behöver du en bostad där du kan bo och har råd.
Går det att hitta en överfrenskommelse där du bor kvar och han bidrar till hyran under t ex 3 månader. Så du får tid att hitta nytt
Hur kommer ni göra med barnen? Hur ska umgånget och boendet vara? Det kan påverka saker som underhåll och bb.
-
Min hyra blev skyhög för mig när jag och mitt ex separerade, jag ansökte om bostadsbidrag, barnen var skrivna hos mig så fick ner fsk avgiften, levde snålt som fan plus nallade av sparpengar tills jag lyckades byta till mig en annan lägenhet, jag hade inte flyttat med i din sits, då är det verkligen "hans hem" osv. Det är en jobbig period just nu både psykiskt och praktiskt men det ordnar sig <3
-
Hur stor är lägenheten? Kan du byta den till något mindre och billigare?
Han borde definitivt hjälpa dig med hyran de närmsta tre månaderna, precis som han skulle behöva göra om ni säger upp lägenheten nu.