• Anonym (Anonym)

Mens efter spiral

Hej! Tog ut spiralen för några månader sen och har haft regelbunden mens sen dess. Den kommer exakt på dagen men jag blöder inte så mycket kanske 3 dagar och mindre mängd blod jämfört med innan. Skulle inte säga att jag blödde mycket förut men ändå lite mer än jag gör nu. Hur långt tid tror ni det kan ta att få tillbaka mensen som den var innan spiral? Försöker nämligen bli med barb och det går lite segt.

• Svar på tråden Mens efter spiral
  • Fjäril kär

Spiralen kan ju faktiskt göra att man blöder mer än normalt så du kanske helt enkelt har en fullt normal mens just nu. 

• Zoegazz

Tog över 6 månader efter uttag innan jag blödde som vanligt igen. Blödde mycket mindre länge. 

• Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-11-19 14:39:37 följande:

Spiralen kan ju faktiskt göra att man blöder mer än normalt så du kanske helt enkelt har en fullt normal mens just nu. 

Jag blödde nästan ingenting sista året på spiral. Blödde mer innan jag satte in spiralen dvs min "normala" mens. Nu blöder jag mer än när jag hade sprialen men fortfarande mindre än mon "normala"
  • Anonym (Anonym)
    Zoegazz skrev 2025-11-19 20:41:34 följande:

Tog över 6 månader efter uttag innan jag blödde som vanligt igen. Blödde mycket mindre länge. 

Okej får se hur det blir då... snart 6 månader har gått sedan jag tog ut spiralen.
Svar på tråden Mens efter spiral