• Anonym (omoralisk ?)

Min dotters fd äldre pojkvän stöter på mig, och jag är inte opåverkad

Han är i ålder ca mitt mellan mig och dottern.  Han har stött och flirtat med mig ett tag. Vi har sextat och haft lite kontakt. Han är rätt snygg och sexig, och jag måste medge att han tänder mig. 
          Är det helt fel av mig att agera ?  Om ingen får reda på nåt, intet seriöst självklart.  

• Svar på tråden Min dotters fd äldre pojkvän stöter på mig, och jag är inte opåverkad
  • Anonym (Njey)

Nope finns inte på kartan att ens tänka tanken och att svara på flört från ett barns ex är bortom allt vett. 

tror inte ett dugg på denna historien, ingen mamma skulle agera så. Finns massor med andra män där ute om man bara vill flörta lite och ha sex.

• Anonym (m)
    Anonym (Kiara) skrev 2025-12-05 08:10:45 följande:
    Nästan värre eftersom ens dotter är mer värdefullt än ens man någonsin kan bli, Ens kött och blod.

Vad jag vet har inget framkommit huruvida avslutet gick till. Det är helt klart värre om det inte var dotterns initiat och att hon ledsnat på honom.
    Så i så fall så ska exet aldrig ha sex med en annan igen? För att det var inte dottern som gjorde slut?
  • Anonym (m)
    Anonym (Njey) skrev 2025-12-19 12:35:51 följande:

Nope finns inte på kartan att ens tänka tanken och att svara på flört från ett barns ex är bortom allt vett. 

tror inte ett dugg på denna historien, ingen mamma skulle agera så. Finns massor med andra män där ute om man bara vill flörta lite och ha sex.

Ingen mamma vill att deras barns ex någonsin ska få träffa någon ny?
  • Anonym (Allt kommer fram ...)
    Anonym (m) skrev 2025-12-19 13:54:04 följande:
    Varför skulle en mamma eller pappa bry sig om sitt barns ex eventuella nya partners?
  • Anonym (m)
    Anonym (Allt kommer fram ...) skrev 2025-12-19 14:38:01 följande:
    Varför skulle en mamma eller pappa bry sig om sitt barns ex eventuella nya partners?
    Ingen aning, fråga den som pratar om vad mammor gör.
  • Anonym (Kiara)
    Anonym (m) skrev 2025-12-19 13:54:04 följande:

Jag vet inte hur du tolkade det hen skrev, men jag tolkade det inte alls så?

Jag tolkade det som, att ingen mamma skulle gå och ha sex med sin dotters ex.

• Anonym (Kiara)
    Anonym (m) skrev 2025-12-19 13:53:02 följande:
    Så i så fall så ska exet aldrig ha sex med en annan igen? För att det var inte dottern som gjorde slut?

Eh jo? Men inte med dotterns mamma!

Det blir ännu värre om det kommer fram, och dottern faktiskt fortfarande har känslor för exet. Det finns nivåer i helvetet, och det är illa nog att ligga med sitt barns ex.

• Anonym (m)
    Anonym (Kiara) skrev 2025-12-19 18:34:13 följande:

Så det handlar inte om att dottern blir ledsen om exet har sex med en annan?
  • Anonym (m)
    Anonym (Kiara) skrev 2025-12-19 18:34:13 följande:

Så det handlar inte om att dottern blir ledsen om exet har sex med en annan?
  • Tänk logiskt

Jag börjar faktiskt bli förbannad över alla dessa skribenter som generaliserar så totalt om män. Ni bara VET att den där killen kommer att skryta och prata bredvid mun om förhållandet. Ni VET det, för han är ju MAN, och alla män är lösmynta skrytmånsar. 
    Sanningen är att ni känner inte den där killen, och ni har ingen aning om huruvida han kommer att prata bredvid mun eller inte. Han kanske gör det, men det är inte alls säkert. Hade jag varit den killen så hade jag inte pratat bredvid mun. 

Det är helt fel att generalisera om män på det sättet ni gör. 

• Anonym (Allt kommer fram ...)

Aldrig påstått att jag vet - bara att jag TROR att sannolikheten finns att det kommer fram. Oavsett  vilket kön det gäller.

• Tänk logiskt

Jag tänkte lyfta diskussionen lite till den mer allmänna frågan om att ha ihop det med en väns eller anhörigs ex, och det blir naturligtvis extra känsligt om det gäller dotterns ex / exets mamma. Men varför anser så många att sådana relatoner är så anstötliga? 

Nu har vi ju inte fått så många detaljer, men anta för resonmengets skull att mannen ifråga inte är en skurk som t.ex. misshandlat dottern och att det inte var så han gjorde slut med dottern för att han var tänd på mamman, och antag att dottern och mannen gjorde slut i samförstånd utan fientlighet, eller att det var dottern som valde att göra slut utan att mannen gjort något fel (det blir lite annorlunda om det var mannen som gjorde slut). 

I så fall kan jag inte se varför det skulle vara så hemskt om mannen och mamman inleder en relation. Kan någon ge en logisk anledning till att det skulle vara så illa?

Man kan med fog hävda att dottern inte har något att göra med vem hennes ex har ihop det med, och inte heller vem hennes mamma har ihop det med, och att om hon inte gillar att exet och mamman är ihop så är det hennes problem, inte deras. 

Detsamma gäller alla som dömer dem. Det är inte mer moraliskt giltigt än att man t.ex. ogillar och äcklas av att ens son har ihop det med en kille pga. att man själv är homofob, och därför anser sig ha rätt att motarbeta en sådan relation. 

På samma sätt kan man tänka om alla relationer som innefattar en väns eller anhörigs ex. 

IMHO.

• Anonym (z)
    Anonym (Allt kommer fram ...) skrev 2025-12-20 13:46:43 följande:

Aldrig påstått att jag vet - bara att jag TROR att sannolikheten finns att det kommer fram. Oavsett  vilket kön det gäller.

Sannolikheten är ganska stor.
Svar på tråden Min dotters fd äldre pojkvän stöter på mig, och jag är inte opåverkad