• Anonym (VillHaBebis2026)

Gravid fast mens??

Jag är så förvirrad just nu. Jag hade sex oskyddat 29 november (dagen efter mensen tog slut)  ägglossning kort därpå kände jag tydligt! Jag har testat mig och fått negativa test (stickor och ja, jag vet att man borde ta digitalt). Idag hade vi sex och jag fick då slemmigt blod under, sen kom ?mensen?. Jag har så tydliga symptom, illamående, yrsel och en otroligt äcklig smak i munnen. Har även svårt för dofter! Jag har 2 barn sen tidigare och har känt exakt såhär då men dock aldrig fått mens/blödigt? Är det någon annan som haft liknande vid andra/tredje barnet? Eller första? Som sedan lett till en fin graviditet? Vill verkligen detta..

• Svar på tråden Gravid fast mens??
  • Anonym (Datum)

Förstår om du är förvirrad för vi har inte passerat 29 november ännu 😉 

Hahahaha menar självklart oktober 

• Anonym (Datum)

Förstod det 😄
    Tror tyvärr det är mens. Jag har kunnat känna mig illamående o skit innan jag får mens. 

eller så är det nidblödning?

Tror också det, vill verkligen inte usch vill hoppas på det bästa haha

• Anonym (Människa)

Jag tänker att det är fullt rimlig tid för mens om du hade mens för typ 4 veckor sen? Hade det rört sig om en graviditet så borde du fått positivt test innan denna blödning tänker jag. Kämpa vidare, lycka till.

Jaa de är ju verkligen det..förstår bara inte illamåendet det är extremt men får kolla upp det separat! Tack!

• Anonym (Graviditet3)

Min tredje graviditet började med en blödning som jag trodde var min mens eftersom blödningen kom punktligt. Tog aldrig något test då eftersom att jag var säker på att det var mensen😅 däremot blödde jag i typ 10 dagar, vilket jag aldrig gjort tidigare. tog då ett test för att utesluta graviditet, och det var till min förvåning positivt. Ställde in mig på missfall pga den långvariga blödningen, men mina symtom bara blev starkare och starkare och nu sitter jag här med en sparkande bebis i magen som är beräknad om två månader 🥰 
    så i mitt fall var ?mensen? tecken på en frisk graviditet! Lycka till, hoppas du får ett plus snart! 

• 2under22024

Åh fick lite hopp! Blödde du rikligt? fick du veta vad blödningen berodde på? Känner mig exakt som tidigare graviditeter dock! Denna hemska smak i munnen, illamående, trötthet, känslig för dofter och yrsel! Grattis till dig så kul, hoppas hoppas här!!

• Anonym (Graviditet3)
    2under22024 skrev 2025-11-20 20:03:14 följande:

Åh fick lite hopp! Blödde du rikligt? fick du veta vad blödningen berodde på? Känner mig exakt som tidigare graviditeter dock! Denna hemska smak i munnen, illamående, trötthet, känslig för dofter och yrsel! Grattis till dig så kul, hoppas hoppas här!!

Ja, de första dagarna blödde jag som
    en vanlig mens och hade mensvärk som
    vanligt. Tänkte aldrig tanken på att jag kunde vara gravid förens blödningen inte avtog som väntat, de sista dagarna minskade blödningen men var ihållande!
    håller tummarna för dig:) 

• Anonym (Graviditet3)
    2under22024 skrev 2025-11-20 20:03:14 följande:

glömde svara på om jag fick svar på orsaken till blödningen, och nej det fick jag inte! fick komma på VUL först i vecka 7-8 och då hade det ju gått en tid sedan blödningen avtagit och då kunde de inte se någon orsak till varför jag blött.

Ååh jaa men skönt att allt gick så bra! Ska testa mig nästa vecka och hoppas på det bästa!! 

Svar på tråden Gravid fast mens??