Anonym (Flyger) skrev 2025-11-25 08:11:38 följande:
Jag får max utdelning av alla smärtstillande, min hjärna blir direkt hög av att t.ex. springa en mil, dricka en espresso ihop med god choklad eller få en befordran på jobbet. Den dag jag fick ett visst besked av chefen kändes det som jag var en jätte och kunde kliva över kyrkan med ett steg- helt naturligt.
Jag blir också så kär att jag någon gång sett auror runt den jag attraheras av, alla håren på min kropp reste sig bara vi snuddade vid varandra, jag kunde få hjärtklappning och ångest om jag inte fick ta på honom dagligen i början. Man får enorm energi och kan springa 2 mil fast man plötsligt sover 2 timmar kortare osv.. En rejäl förälskelse har av psykologer jämförts med ett lätt maniskt tillstånd, och det är därför vi måste lämna den fasen efter ett antal månader. Kroppen stressar upp sig så mycket och bränner så mycket signalsubstanser att det inte är hållbart över tid.
Med ålder har fenomenet avtagit något men jag får fortfarande grymma kickar av att träna (jämfört med vad andra beskriver) och ibland av någon skärpt och stilig man.
Så vackert och målande beskrivet.
Jag har under detta år fått vara med om någonting som snuddar vid det här, även om jag skulle beskriva det som annorlunda än vad jag tidigare erfarit på så sätt att det varit så påtagligt psykologiskt. Men sedan följde det fysiska med på traven.
En ny kvinna tio år yngre än mig började på mitt jobb i januari-25, men även om vi sågs varje vecka så skulle det ta många månader för mig att inse hur otroligt vacker från insidan och ut hon är. Och efter att vi av en händelse landade bredvid varandra under en minnesstund vid begravning, så stannade tiden för mig. Och vi fick möjligheten att sitta i timmar och bara prata, jag zonade in fullt och helt och det fanns ingen annan än hon.
Efter denna händelse så hände det ytterligare någon gång att vi kom varandra så där nära som man bara gör när man känner total värme och trygghet i någon. Ett djupt kärleksfullt förtroende skulle jag vilja kalla det för.
Men det var inte en het fysisk attraktion i den bemärkelsen att jag höll på att dö av att hon var så snygg, det var ju faktiskt hennes insida som helt knockade mig (och även om jo hon är beundransvärt vacker i alla hänseenden vilket också gäller hennes kropp, fysiska attribut). Så upplevde jag hennes insida nästan som en drog. För jag ville ha mer.
Mycket riktigt, jag har fått ofantligt med energi dessa sista månader. Jag åstadkommer mer på jobbet. Jag sover mindre. Upplever en form av crush i denna människa, och jag har kunnat samtala med min partner om att jag har kommit min nya arbetskamrat på ett speciellt vis väldigt nära. Men jag har liksom inte riktigt förstått att jag upplever förälskelse. Det är så många olika känslor.
Jag vet om att hon känner attraktion för mig tillbaka. Jag kan se det i hennes blick. I hennes sätt, hela hennes väsen. Eller rättare sagt ~ VILL jag inbilla mig att det är så?
Men ingen av oss vill ju ta det vidare. Vi har båda varsin partner på varsitt håll där vi nog mår rätt så bra. Jag har upplevt att jag vill att hon ska kunna få vara min nära vän. Men fatta hur svår den kombinationen är, och jag märker att hon backar. Vilket även jag gjort naturligt sista tiden. Jag har gett henne supermycket bekräftelse, det är väl även sådan jag är. Jag behöver få vara öppen och bjuda på mig själv, att få lägga de vackraste korten på bordet är nånting som bara faller sig naturligt för mig. Gillar inte vara alltför hemlig....
Och jag tycker livspusslet och relationer är så fina ämnen, det finns verkligen vackra varelser runtikring oss. Det är inte ens riktigt säkert att man upptäcker dem i tid alla gånger.