• Anonym (Hej12)

Klistriga/slemmiga flytningar efter ägglossning

Hej

Den 12.11 fick jag positivt ägglossningstest (CB) och 17.11 fick jag en liten blodblandad flytning (rosa).
    Fick en temperaturstigning 18.11 och idag 19.11 på 36.65. Min normala temp innan är 36.30. 
    Mina bröst är spända från och med 18.11 samtidigt som jag fick mycket flytningar, klistriga/slemmiga. 

Är detta tecken på att graviditet kanske hänt? Tacksam för att höra era tankar! 
    4de försöket nu! 

• Svar på tråden Klistriga/slemmiga flytningar efter ägglossning
  • Anonym (Mika)
    Anonym (Hej12) skrev 2025-11-19 21:37:51 följande:
    Klistriga/slemmiga flytningar efter ägglossning

Hej

Den 12.11 fick jag positivt ägglossningstest (CB) och 17.11 fick jag en liten blodblandad flytning (rosa).
    Fick en temperaturstigning 18.11 och idag 19.11 på 36.65. Min normala temp innan är 36.30. 
    Mina bröst är spända från och med 18.11 samtidigt som jag fick mycket flytningar, klistriga/slemmiga. 

Är detta tecken på att graviditet kanske hänt? Tacksam för att höra era tankar! 
    4de försöket nu! 

Om du fick positivt test 12:e då borde ÄL tidigast ha skett 13:e.  Fick du ingen tempstegring efter 13:e? Kom tempstegringen först 18:e? 

För om det är så låter det mer som att du fick ÄL några dagar senare, typ kring 16-17. Man kan få liten blåsning precis vid ÄL, så den lilla blödningen du fick 17:e skulle ju kunna vara precis just det, en ÄL-blödning. Ömma, spända bröst kan man få när progesteronet stiger vilket ökar kraftigt efter ÄL. 

• Anonym (Mika)

Blödning, inte blåsning 😅

• Anonym (Hej12)

Hej

Jo min app ändrade datum för ÄL till 18.11. 
    Kurvorna ser ut ås här enligt NC. Vad tror ni?

Har spända bröst från och till. Inga flytningar mera...

Svar på tråden Klistriga/slemmiga flytningar efter ägglossning