• Anonym (Nj)

Vad kan man göra för att -få minskad- sexlust?

Hej, jag är gift med en underbar fru som jag har ett bra liv med. Däremot står vi väldigt långt ifrån varandra gällande behov av sex. Vi förstår varandras olika behov och pratar om det ibland även om det är ett svårt ämne, som sällan slutar i några konkreta idéer. 

Eftersom jag är den som har högre sexlust undrar jag helt sonika om det finns något man kan ta, eller göra, för att minska sin sexlust? Jag skulle gärna ha minskad lust men det är som sagt svårt att styra över. 

Tacksam för tankar!

• Svar på tråden Vad kan man göra för att -få minskad- sexlust?
  • Anonym (Dr Feelgood)

Det finns gott om läkemedel som har den effekten som biverkan, ffa olika vanliga antidepressiva. Det finns även läkemedel som är specifikt framtagna för att dämpa libido men då handlar det ofta om att ta bort lusten helt.

Diskutera med din läkare vad du kan prova som kan ge önskad effekt med minimala biverkningar, det är nog inte svårare än så. Beskriv att din överdrivna lust leder till impulsivt beteende, riskerar att förstöra din relation och ger störningar i normala aktiviteter som att fokusera på jobbet, så är det nog inte svårt att få igenom.

• Anonym (S)

Varför inte vända på det och hitta något som ökar din frus  sexlust istället? Eller är hon emot det? Det blir väl bättre om ni kan närma varandras behov genom ökad lust istället för minskad?

• Anonym (Lugnt och skönt.)

Separata sovrum. Det tog ca 3 månader sedan lugnade det ner sig. Dessutom slipper man ligga nära och kåta upp sig för att senare bli nekad.

Svar på tråden Vad kan man göra för att -få minskad- sexlust?