• Anonym (Ledsen)

MA vecka 10, trots hjärtslag

Idag fick jag veta att bebisen dött precis. Gick in i vecka 10 igår. Har sett hjärtat i vecka 8 på VUL. Då fick jag vet att det ser jättebra ut.

Igår började jag få lite FÖR ont i magen men inga blödningar så jag bokade ett privat UL idag på morgonen. Då hade hjärtat slutat slå för tre dagar sedan ca.

Känner mig så dum som tänkte att det var som alla skriver, att missfallsrisken är otroligt låg när hjärtat setts slå innan vecka 12..Gråter Är så chockad och otroligt ledsen.

HEMSKT också att man måste hem och få ut allt själv. Vill bara sövas ner och få hjälp att få ut allt utan att se.

• Svar på tråden MA vecka 10, trots hjärtslag
  • Anonym (Sorgsen)

Liknande här. Var på KUB i måndags (v 12+4) och då konstaterades att fostret dött i v 9+6. Jag hade också sett hjärtat slå bara en vecka innan det dog. Jag hade på känn att det skulle kunna ske men alla övertygade mig om den väldigt låga risken när man väl sett ett tickande hjärta. Känns otroligt tungt. Precis påbörjat missfallsbehandlingen här hemma och är rädd för vad som komma skall och vad jag ska behöva se. 

• Anonym (Ledsen)

Beklagar 🙁
    Mitt slutade med akut skrapning med nedsövning för graviditeten fastnade i livmoderhalsen?

Svar på tråden MA vecka 10, trots hjärtslag