• Anonym (Father)

Hittad hemska konversation mellan min tjej och hennes tjej kollega

Hej,

jag är pappa till en 2-årig pojke. Idag hittade jag en konversation mellan min tjej och en av hennes kvinnliga kollega. Där berättar min tjej allt möjligt negativt om mig, och kollegan uppmuntrar henne att lämna mig och påstår att jag är en dålig pappa. Kollegans ordval och svordomar får det att framstå som att hon mår psykiskt dåligt och vill se andra må dåligt, att vår relation ska gå sönder. Min tjej verkar tycka om hur hon skriver, och det märks att det höjer hennes ego. Det är ganska lätt att förstå utifrån hur hon formulerar sig.

Jag är en ordningsam pappa som ser till att vårt barn har allt han behöver. Jag lagar mat, handlar, ser till att alla är mätta hemma, jobbar, pluggar och gör allt jag kan för att allt ska fungera.

Min fråga är: kan man anmäla en person som önskar min familj illa på det här sättet? Och hur hade ni gjort om ni fått reda på något liknande?

• Svar på tråden Hittad hemska konversation mellan min tjej och hennes tjej kollega
  • Ezmeraldah

Anmäla vart då? Till polisen? Skriver hon kåt som är brottsligt? Hotar hon er? Eller hur menar du? Det är ju inte olagligt att uppmuntra nån att lämna sin man? 

Vad säger din fru om detta? Hon är ju vuxen och bestämmer själv om hon vill lämna dig.

Vad är det din fru har skrivit till kollegan om dig?

• Ezmeraldah
    Anonym (Father) skrev 2025-11-22 02:17:31 följande:
    Och hur hade ni gjort om ni fått reda på något liknande?

Jag hade pratat med min partner för det första. Sen hade jag kanske föreslagit parterapi och försökt lösa relationsproblemen med tanke på att ni har barn. Framför allt hade jag slutat skylla mina problem på kollegan. Kollegan får ju bara höra din frus version. Det är inte hennes fel att ni har problem.
  • Dexter dot com

Lägg energin på att reda ut varför din sambo är missnöjd med er relation istället och hur ni ska lösa det.

• Lynx123

Flera tankar. Först och främst så undrar jag varför du rotar i din partners telefon/dator. Man hittar inte bara konversationer 

För det andra så är det rätt klassiskt att skylla på vänner bekantas input när förhållandet är dåligt. Det spelar ingen roll vad en tredje part tycker - är din flickvän missnöjd med förhållandet så är hon det av en anledning och inte för att någon annan lyssnar och jåller med henne.

Om du är rädd om er relation så jobba på den, inte genom att snoka och anklaga, utan genom genuina och respektfulla samtal med din partner.

• Anonym (B)

Vad är det för negativa saker din tjej skriver då? Är det väldigt illa och att sakerna stämmer så kanske är det fullt rimligt att kollegan uppmuntrar till att ni ska gå i sär. 

Eller hittar din tjej bara på massa saker? 

• Tecum

Du måste fråga din tjej vad hon sysslar med och varför hon är negativ mot dig. Och varför ni öht är tillsammans? 
    Strunta i kollegan, det är din tjej som är problemet.

• Fiona M

Prata med din tjej.
    De saker hon tar upp med kollegan (och hur hon tar upp det) behöver ni prata om istället.

Svar på tråden Hittad hemska konversation mellan min tjej och hennes tjej kollega