• Anonym (Kåt)

Varför blir jag kåt på folk jag inte tycker är snygga?

Det finns en mekaniker på mitt jobb som jag tänker på ofta när jag onanerar. Jag känner inte honom och vet väldigt lite om honom som person. Men på arbetet är han snabb, effektiv och orädd. Han är tjugo år äldre än mig och lite sådär gubbfet. Hans ansikte är inget speciellt men när han ler exploderar jag. Vad händer med mig? 

• Svar på tråden Varför blir jag kåt på folk jag inte tycker är snygga?
  • Martinnains

Han kanske utstrålar de gener som din kropp tror skulle ge framgångsrika barn.

Eller så kan han rent fysiskt ha sänt ut feromoner som matchar dig. 

Eller så matchar han typ en fadersfigur i sexuell form , du vet Freuds tankar.

Varför man blir attraherad av en viss person är ju ett litet mysterium. Du skrev att han är med när du onanerar, är det någon fantasi ä/ scenario i vad som händer då? 
    Om du inte bara accepterar att du är attraherad utan också verkligen vill veta mer så tänker jag att det kan finnas ledtråd i hur dina onnanifantasiet utspelar sig. Det vill säga vilka behov som han uppfyller.

• Anonym (Celibat?)

Jag tror att man kan bli lite översexuell av att inte ha ett sexliv eller inte onanera. Jag hade läst motsatsen att underhåller man inte sexdriften så försvinner den. Så jag gjorde så när min man lämnade mig. Celibat.

Men det slog åt andra hållet och typ gamla fula gubbar på mitt jobb blev heta. Så man skall inte lita på hur man känner när man mår dåligt i celibat. Man kan ta dumma beslut som att ligga med en gammal gubbe. 6 månader och 100 samlag senare kan man komma på sig själv med att vad fan håller jag på med? Det är inte rätt vare sig mot dig själv eller din kollega. 

Han kan fria och så står man där och får säga nej. Så har man förlorat en god vän med :( 

• Anonym (Kåt)
    Martinnains skrev 2025-11-23 02:25:59 följande:

Han kanske utstrålar de gener som din kropp tror skulle ge framgångsrika barn.

Eller så kan han rent fysiskt ha sänt ut feromoner som matchar dig. 

Eller så matchar han typ en fadersfigur i sexuell form , du vet Freuds tankar.

Varför man blir attraherad av en viss person är ju ett litet mysterium. Du skrev att han är med när du onanerar, är det någon fantasi ä/ scenario i vad som händer då? 
    Om du inte bara accepterar att du är attraherad utan också verkligen vill veta mer så tänker jag att det kan finnas ledtråd i hur dina onnanifantasiet utspelar sig. Det vill säga vilka behov som han uppfyller.

Intressanta teorier! Har ingen jättekoll på var Freuds teori säger med det låter ju spontant lite äckligt. Han är väldigt olik min pappa på alla sätt iallafall och jag själv har en bra relation med min pappa så jag söker inget "substitur".

Inget speciellt scenario så, tänker mycket på hur han ler, hans blick och hur han rör sig. Hans leende gör mig verkligen helt till gelé.
  • Anonym (Kåt)
    Anonym (Celibat?) skrev 2025-11-23 13:45:48 följande:

Jag tror att man kan bli lite översexuell av att inte ha ett sexliv eller inte onanera. Jag hade läst motsatsen att underhåller man inte sexdriften så försvinner den. Så jag gjorde så när min man lämnade mig. Celibat.

Men det slog åt andra hållet och typ gamla fula gubbar på mitt jobb blev heta. Så man skall inte lita på hur man känner när man mår dåligt i celibat. Man kan ta dumma beslut som att ligga med en gammal gubbe. 6 månader och 100 samlag senare kan man komma på sig själv med att vad fan håller jag på med? Det är inte rätt vare sig mot dig själv eller din kollega. 

Han kan fria och så står man där och får säga nej. Så har man förlorat en god vän med :( 

Hahahh, ja det kanske bara är så enkelt att jag behöver ligga lite. 
  • singhalleluja

TS ~ Det låter i mina öron som att mekanikern har karisma. Nån slags ordentlig riktig glöd som glimtar fram där. Man kan ha det även om är äldre, ful och fet, tänkte jag säga...

Låter ju också som att han kan "ta tag" i saker, en inte helt oattraktiv egenskap.

Men samtidigt kan det också röra sig om opposite-attracts. Om du är ung och snygg och han är gammal och ful, kan bli blixtar och dunder av en sån kombo. För liiite fel, känns det väl?

Jag brukar också gilla saker som känns fel. Hur tråkigt vore det att gilla allt rätt liksom.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Kåt) skrev 2025-11-23 19:31:19 följande:
    Intressanta teorier! Har ingen jättekoll på var Freuds teori säger med det låter ju spontant lite äckligt. Han är väldigt olik min pappa på alla sätt iallafall och jag själv har en bra relation med min pappa så jag söker inget "substitur".

Inget speciellt scenario så, tänker mycket på hur han ler, hans blick och hur han rör sig. Hans leende gör mig verkligen helt till gelé.
    Låter som när man var kär i någon på mellanstadiet. Någon man knappt kände men ändå tyckte om att titta på.
  • Anonym (Bert Fjärt)

Någon har sagt att man går ut i livet med ett hålkort, präglat av de upplevelser och relationer man haft under barndomen. Sen går man omkring och jämför sitt hålkort med andras hålkort tills man hittar ett som passar bra.

Varför man faller för den ena men inte den andra är som sagt ett mysterium. Min fru är inte speciellt vacker, men hon påminner lite om min mamma, är lite distanserad på samma sätt. Och har en underbar kropp. Och det kändes som om hon var lite skör. Som att jag behövdes för att möta hennes behov av trygghet och kunnighet. Hon arbetarklass, jag övre medelklass, jag mer intellektuell och högutbildad. Hon intelligent och rolig att vara med. Det har hållit i 27 år hittills.

Så du kanske ska försöka hitta det sköna i honom, strunta i hur din drömman skulle se ut. Bara var med honom. Ta en fika, gå på bio. En människa man lär känna och gillar blir därmed vackrare.

• Anonym (M)
    Anonym (Kåt) skrev 2025-11-22 13:35:04 följande:
    Varför blir jag kåt på folk jag inte tycker är snygga?

Det finns en mekaniker på mitt jobb som jag tänker på ofta när jag onanerar. Jag känner inte honom och vet väldigt lite om honom som person. Men på arbetet är han snabb, effektiv och orädd. Han är tjugo år äldre än mig och lite sådär gubbfet. Hans ansikte är inget speciellt men när han ler exploderar jag. Vad händer med mig? 

Han har väl något sexuellt i sin personlighet som du tänder på. Man vet inte alltid vad känslor beror på. 

Det finns många snygga män, men man reagerar inte sexuellt på alla dem. 

Om du inte är i den sena tonåren. Då händer det att tjejer blir intresserade av någon speciell äldre man. Men det är en övergående fas i deras utveckling.
Svar på tråden Varför blir jag kåt på folk jag inte tycker är snygga?