• Anonym (Förvånad...)

Ytterhöger-Flashback negativa till Aktivgrupp (våldsbejakande nazister), vad har hänt?

Det har tydligen bildats en nazistisk gruppering som kallar sig Aktivgrupp som tränar på att slåss för att kunna ge sig på och slå ner invandrare, Åtal har väckts mot 4st som gav sig på en ensam person med våld. På Flashback "rasar" folk i en tråd om detta, och helt plötsligt verkar ytterhögern på forumet vara frånvarande eller har ändrat sig radikalt. Vad har hänt? Ser vi äntligen början på ett positivt paradigmskifte när folk har börjat fatta att varken nazism eller rasism är något som hör hemma i våra moderna och inkluderande tider?

• Svar på tråden Ytterhöger-Flashback negativa till Aktivgrupp (våldsbejakande nazister), vad har hänt?
  • Anonym (E)

Trodde du på fullt allvar att alla som hänger på Flashback, Sveriges största nätforum, är nazister och rasister? 

Nu har jag inte läst just den tråden men jag hänger en del  på Flashback och är en medelålders kvinna som alltid har varit vänster, även om jag är kritisk till vänsterns invandringspolitik. 

Det är fullt möjligt att vara för en stramare invandringspolitik och samtidigt förkasta våld mot enskilda invandrare, vilket är helt fruktansvärt. 

Det är inte alls konstigt att många blir upprörda över Aktivklubbarnas agerande på Flashback.

Jag förstår faktiskt inte hur du tänker. 

• Anonym (Ok)

TS tänker att alla som besöker Flashback är ok med att misshandla andra människor pga en annan hudfärg? Det säger nog mer om TS fördomar.

• Anonym (Tjatigt)

Det låter som att TS har den vanliga inställningen bland vänsterfolk (i alla fall är det en åsikt jag ofta träffar på) att alla åsikter som står till höger om Socialdemokraterna kallas för "extremhöger" eller "ytterhöger". Det är ett "vi och dem"-tänk, som etiketterar allt och alla som inte håller med vänstern för extrema och/eller nassar, eller som Magda A och andra sossar gärna säger, "ett hot mot demokratin". I dessa människors värld är det inte möjligt att någon som är för en stramare invandringspolitik samtidigt tycker att det är fel att misshandla invandrare. Är man mot vänsterns invandringspolitik är man enligt dem per definition rasist, alltså. Det börjar bli tjatigt med vänsterfolk som inte kan eller vill förstå att någon kan tycka annorlunda än vad de gör och samtidigt inte vara ondskan personifierad. Det är nästan komiskt hur socialdemokraterna nu börjar svänga i migrationspolitiken och numera ställer sig bakom det som de för bara några år sedan kallade för rasism. Men det har de glömt, utan låtsas som att de inte brunmålat sina politiska motståndare. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (Tjatigt) skrev 2025-11-22 20:53:23 följande:

Det låter som att TS har den vanliga inställningen bland vänsterfolk (i alla fall är det en åsikt jag ofta träffar på) att alla åsikter som står till höger om Socialdemokraterna kallas för "extremhöger" eller "ytterhöger". Det är ett "vi och dem"-tänk, som etiketterar allt och alla som inte håller med vänstern för extrema och/eller nassar, eller som Magda A och andra sossar gärna säger, "ett hot mot demokratin". I dessa människors värld är det inte möjligt att någon som är för en stramare invandringspolitik samtidigt tycker att det är fel att misshandla invandrare. Är man mot vänsterns invandringspolitik är man enligt dem per definition rasist, alltså. Det börjar bli tjatigt med vänsterfolk som inte kan eller vill förstå att någon kan tycka annorlunda än vad de gör och samtidigt inte vara ondskan personifierad. Det är nästan komiskt hur socialdemokraterna nu börjar svänga i migrationspolitiken och numera ställer sig bakom det som de för bara några år sedan kallade för rasism. Men det har de glömt, utan låtsas som att de inte brunmålat sina politiska motståndare. 

Det är intressant att Sossarna har en betydligt stramare invandringspolitik än för bara några år sedan. Är sossarna nu ett extremparti som är emot demokrati enligt sig själva?
  • Anonym (Förvånad...)
    Anonym (E) skrev 2025-11-22 20:14:06 följande:

Trodde du på fullt allvar att alla som hänger på Flashback, Sveriges största nätforum, är nazister och rasister? 

Nu har jag inte läst just den tråden men jag hänger en del  på Flashback och är en medelålders kvinna som alltid har varit vänster, även om jag är kritisk till vänsterns invandringspolitik. 

Det är fullt möjligt att vara för en stramare invandringspolitik och samtidigt förkasta våld mot enskilda invandrare, vilket är helt fruktansvärt. 

Det är inte alls konstigt att många blir upprörda över Aktivklubbarnas agerande på Flashback.

Jag förstår faktiskt inte hur du tänker. 

Nja.. tror ju inte att ytterhöger folket på Flashback som är allmänt grova i munnen och inte sällan önskar att "nynazzar" som de var på 90-talet kommer tillbaks och sätter sig i respekt hos invandrare, har så mycket emot detta egentligen, men det ska väl se ut som om de har "mänskliga" sidor. Har ju kollat olika diskussioner där under lång tid och vet hur jargongen är, bland annat i Politik Inrikes och Invandring & integration.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (E)
    Anonym (Förvånad...) skrev 2025-11-22 21:34:59 följande:
    Nja.. tror ju inte att ytterhöger folket på Flashback som är allmänt grova i munnen och inte sällan önskar att "nynazzar" som de var på 90-talet kommer tillbaks och sätter sig i respekt hos invandrare, har så mycket emot detta egentligen, men det ska väl se ut som om de har "mänskliga" sidor. Har ju kollat olika diskussioner där under lång tid och vet hur jargongen är, bland annat i Politik Inrikes och Invandring & integration.

Ska se ut inför vem? Poängen med Flashback är ju yttrandefrihet och det är knappast någon som försöker ge sken av något när alla har anonyma nick. 

Man kan vara för en mycket stram invandringspolitik och till och med ha en grov jargong utan att vilja att oskyldiga invandrare på stan ska bli godtyckligt misshandlade. 

Jag är helt för utvisning av kriminella, jihadister och islamister som sprider hat mot Sverige och svenskar men jag har inget emot invandrare som sköter sig och bidrar till samhället. 

Jag är även fruktansvärt trött på en del problem som invandringen har medfört men jag vill fortfarande inte att folk tar lagen i egna händer och sprider rädsla bland skötsamma invandrare. 

Jag är inte ett dugg förvånad över att många på Flashback delar den uppfattningen. 

SD har för övrigt ett rätt stort stöd bland invandrare. Jag känner framförallt kurder, iranier och syrianer som röstar på SD.

Jag har suttit på middagar med invandrare som har en minst lika grov jargong som folk på Flashback när de pratar om invandrare som inte sköter sig. 

• Anonym (Ok)

TS tänker att alla som inte röstar rött är ytterhöger?

Svar på tråden Ytterhöger-Flashback negativa till Aktivgrupp (våldsbejakande nazister), vad har hänt?