• Anonym (09876)

Gravid v6, extremt trött

Hej. Jag är gravid i vecka 6?7 och känner mig extremt trött. Jag orkar knappt sitta eller stå och känner mig mycket svag. Jag ligger mest i sängen och behöver vila eller sova nästan hela tiden. Jag är också konstant illamående, även om jag inte kräks. Jag äter lite, men inte så mycket. Är detta normalt, eller bör jag kontakta vårdcentralen

• Svar på tråden Gravid v6, extremt trött
  • WaterAnimal

Hej! 
    Du kan kontakta en barnmorskemottagning och berätta att du gärna kommer på inskrivningssamtal så snart som möjligt eftersom att du mår dåligt. De kan svara på allt ❤️ 

Jag är också helt tokigt trött (8+5) Och illamående. Mot illamåendet hjälper det lite att äta lite och ofta. Men tröttheten är galen och det verkar inte riktigt finnas något att göra. Jag tar en halv dag i taget. Och vilar mycket efter jobb. 

• Anonym (Normalt)

Det är helt normalt. Tröttheten man känner som gravid kan vara överväldigande. 

• Anonym (helt normalt)

Jag förstår att dte är jobbigt men det är helt normalt. Fram till ca v 22 har jag somnat framför datorn på jobbet minst en gång per dag (tur jag har en förstående chef Skrattande) och fram till runt vecka 20 sov jag väldigt mycket kvällar och helger också. Pratade med barnmorskan om det och hon sa att det inte är något konstigt. Det tar mycket energi att bygga en bäbis.

Illamåendet, ät vad du klarar av att äta, lite och ofta. Jag har haft olika perioder. Ibland fungerade godis, ibland vindruvor, ibland bara isglass och ibland mat i små portioner. Jag kräktes också och det finns tabletter att få om det blir överväldigande. Nackdelen är att man blir ännu tröttare av de flesta... så jag sket i dem.

Svar på tråden Gravid v6, extremt trött