• Anonym (Tappad)

Hur släppa prestationstänket vid sex

Jag är tillsammans med en kvinna som egentligen spelar i en annan liga en mig rent utseendemässigtt. Hon har också en fin personlighet. Jag är väl lite knäpp i huvudet men ser typ henne som mer värd en mig. Det största problemet är när vi har sex. Jag blir så prestationstänkande. Jag fokuserar typ bara på hennes njutning. Det har gjort att jag inte är så sugen på sex längre eftersom min kropp och hjärna ser det mest som ett jobb som behöver göras. I tidigare relationer har det inte varit så här. Då har jag verkligen njutit av sex. Hur ska jag göra för att släppa mina prestationskrav och istället njuta tillsammans med kvinnan jag älskar?

• Svar på tråden Hur släppa prestationstänket vid sex
  • Anonym (Lilly)

Du bär på svaret själv, ge dig hän och njut av henne!
    Finns inget sexigare än när någon njuter av mig, det får min lust att nå de höga höjderna!
    Hon har valt dig, oroa dig inte i onödan.
    Det sitter i skallen, tänk inte, utan följ din lust vilket hon med all säkerhet kommer att lägga märke till, så din njutning blir hennes njutning och som i en dans för man och blir förd om du förstår vad jag menar.

• Anonym (Penguin In Bondage)

I sanning så är du långt mycket fokuserat på dig själv än vad du tror 

I ditt narrativ så är det DU som ska ge henne njutning och det är DU som känner dig otillräcklig. Det är DIN uppfattning om dig själv och världen omkring dig som avgör vad som bra eller dåligt, snyggt eller fult, tillräckligt eller otillräckligt. 

Släpp egot och bejaka omvärlden så kommer du finna större njutning i allt NI gör. 

• Anonym (Ville)

Terapi för att jobba på din dåliga självkänsla.

• Martinnains

Tänk mer hudkontakt, hångel och närvaro.. 
    Att hamna i ett läge där det intimt utan någon ska göra något för den andre. Om hon nu är i en högre liga så tittar du säkert gärna djupt i ögonen, smeker henne över ryggen kysser hennes mun och hals. Rör hennes bröst för att du tycker om dem och gillar känslan av hennes mjuka hud under fingrarna, m.m. inget av det borde rimligtvis vara något som känns jobbigt eller kännas som prestation. Stanna kvar längre i den delen tills du känner lusten för nästa steg inom dig, eller att hon tar initiativ. Om inget av detta skulle inträffa ibland så gör väl inte det något.

Svar på tråden Hur släppa prestationstänket vid sex