• Anonym (Besviken)

Ledsen och besviken

Fick igår bekräftat att min kvinna varit otrogen under en julfest 2023. Killen skriver alltså till mig igår och berättar att hon hade flörtar med han och att dom till slut gick upp på hans hotelrum och hade sex i duschen och vidare till sängen. Dagen efter kör han henne till tåget och åker hem till henne dagen efter och har sex igen. Vi har varit ett par nästan 5år. Var isär under 2 månader då detta hände men jag vill nog endå kalla det otrohet eller vad säger ni? Att hon dessutom väljer att göra det 2 gånger måste ju betyda något. Hon nekade först enda tills jag visa bilder han hade från huset.

Sa att kan inte han komma hit o ha sex med dig medans jag tittar på ifall han nu är så bra så kanske jag kan lära mig något så vi kan ha sex som förr oxå.

Helt sjukt alltså. Ska nog viska hans namn i örat nästa gång vi ligger hehe

• Svar på tråden Ledsen och besviken
  • Anonym (Abc)

Hade ni gjort slut så var det inte otrohet..

• Anonym (A)

Hade ni en paus så är det inte otrohet.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Yupp)

Shit happens. Mitt ex-ex träffade en äldre snubbe och gifte sig. Efter två år lämnade han och gick tillbaka till sin gamla kärring. I samma veva träffade jag en ny och vi fick ett barn tillsammans.
    Kort därefter blev hon gravid med snubbe nr 4. 
    Ser inga problem med det och heller inte min särbo men gillar inte resan som hon utsatt min dotter för,
    Idag lever jag med en kvinna som verkligen är en extra morsa åt mina barn och en en mormor åt vårat barn-barn 
    Och allt är hennes val - inte mitt.
    En kvinna man träffar en gång i livet skulle jag tro.

• Anonym (surtsaräven)
    Anonym (Besviken) skrev 2025-11-22 20:25:03 följande:
    Ledsen och besviken

Fick igår bekräftat att min kvinna varit otrogen under en julfest 2023. Killen skriver alltså till mig igår och berättar att hon hade flörtar med han och att dom till slut gick upp på hans hotelrum och hade sex i duschen och vidare till sängen. Dagen efter kör han henne till tåget och åker hem till henne dagen efter och har sex igen. Vi har varit ett par nästan 5år. Var isär under 2 månader då detta hände men jag vill nog endå kalla det otrohet eller vad säger ni? Att hon dessutom väljer att göra det 2 gånger måste ju betyda något. Hon nekade först enda tills jag visa bilder han hade från huset.

Sa att kan inte han komma hit o ha sex med dig medans jag tittar på ifall han nu är så bra så kanske jag kan lära mig något så vi kan ha sex som förr oxå.

Helt sjukt alltså. Ska nog viska hans namn i örat nästa gång vi ligger hehe

Visst jag förstår att du tycker det är tråkigt, men har man tagit en paus så får man kallt räkna med att tjejen kommer ligga med någon annan under den tiden även om man inte själv lyckas göra det.
    Känner man sig inte ok med det (jag skulle inte vara ok med det t.ex.) så får man göra slut istället för att ta en paus.

Och känner du dig inte bekväm med att hon gjorde detta så får du göra slut, ingen mening att du går runt och ältar det.
  • Anonym (Givet)

Vid en s k "paus" är det väl alltid minst en av de två parterna som ligger med någon annan.
    Så är det väl i verkligheten i typ 99% av fallen och det är för mig ganska givet och självklart.

Man har paus för att man ledsnat på varandra och/eller ledsnat på de problem man har i relationen.
    Eller för att ena parten redan har en särskild person som den vill testa med.
    I den situationen med paus är väl i vanliga fall båda sugna på eller åtminstone öppna för att känna hur det känns att träffa någon annan.
    En av huvudorsakerna till att man kallar det paus i stället för att man gjort slut är väl att en eller båda vill testa något annat, testa om gräset är grönare, 
    och om det visar sig att det inte var grönare så kan man alltid avbryta sin s k "paus" för att på bekvämt sätt återgå till den gamla tråkiga och problemfyllda relationen.

Många gånger vill den ena parten göra slut på riktigt, men den andra vill inte det, har svårt att acceptera det, och tigger och ber i stället att man ska kalla det en "paus".
    Den relationen är givetvis redan dömd.

Vissa relationer kan kanske bli bättre efter en paus, båda har lärt en läxa och kommit till nya insikter.
    Men det är knappast vanligt.
    De flesta sådana relationer, där det finns en eller två parter som anser det vara vettigt att ta en s k "paus", har nog liten chans överleva och i de allra flesta fall tar det slut på riktigt, förr eller senare.

Alla som ställer upp på att ta en s k "paus" för att partnern önskar det, bör nog använda åtminstone lite begåvning och då inse att det kommer sluta olyckligt, på ett eller annat sätt.
    Mest troligt på värsta tänkbara sätt.

• Anonym (Yupp)

Är helt enig att en paus i förhållandet egentligen innebär att det är över.
    Har någon gång fått frågan men då har jag avslutat istället. Paus innebär att man ät på väg bort från förhållandet - varför ska jag ställa upp på att hon vill prov-knulla andra?

• Anonym (Besviken)

Kan säga så här. Bjöd in den killen tillsammans med mig på en 3kant. Han nappade direkt och kom upp igår. Han satte på tjejen bakifrån medans jag kolla och filmade. Var ej mycket till njutning. Tjejen sa knulla mig som en riktig man. Jag hoppa in utan att tjejen visste det o fan vad hon skrek. Sluta med att snubben åkte hem. 

Ja det var bara ett uselt knull i fyllan den tidigare gången

• Anonym (Hehe...)
    Anonym (Besviken) skrev 2025-11-27 01:44:17 följande:

Kan säga så här. Bjöd in den killen tillsammans med mig på en 3kant. Han nappade direkt och kom upp igår. Han satte på tjejen bakifrån medans jag kolla och filmade. Var ej mycket till njutning. Tjejen sa knulla mig som en riktig man. Jag hoppa in utan att tjejen visste det o fan vad hon skrek. Sluta med att snubben åkte hem. 

Ja det var bara ett uselt knull i fyllan den tidigare gången

Varför bjöd du in? Är ni ihop nu? Alla 3?
Svar på tråden Ledsen och besviken