• Anonym (RS)

Rough sex som leder till jobbiga känslor

Min man dominerar mig och vi har hård sex tillsammans. Det har vi haft i många år och det är något som både jag och min man njuter av.

Mitt problem är att jag mår dåligt efteråt. Jag tänker på vad vi har gjort och får ångest i hela kroppen.

Mitt sätt att ta mig igenom ångesten är genom att duscha varmt och sitta själv en stund. Jag behöver att vara själv och att ingen pratar eller rör mig.

Jag går in ännu mera i min submissiva roll och det är något som jag verkligen går igång på men det som kommer efter vår utlevnad vill jag ändra.

Någon som känner igen sig och kan dela med sig att goda erfarenheter att hantera ångesten?

• Svar på tråden Rough sex som leder till jobbiga känslor
  • Anonym (En...)

En av mina f.d. män var mycket hård och dominant i sängen, mycket för att jag ville det och gick igång på det. Han kunde smiska mig hårt på skinkorna och klappa till mig i ansiktet och säga "Ditt lilla luder". När bägge hade fått orgasm tänkte jag att det här är ju fel, det är ju kvinnoförnedring och nästan misshandel, Men sen när kåtheten kom igen ville jag ha det igen.

Jag tror att vi människor kan vara mycket dubbelnaturer pga att sexdriften är en så stark drift som gör att vi kan tappa kontrollen i akten ju kåtare vi blir.

• Anonym (My)
    Anonym (C) skrev 2025-11-25 09:36:00 följande:

Kan relatera lite, jag träffar en man för att stilla mitt behov att bli agad som man blev förr.  Jag upplever en lustfylld skam och förnedring som jag inte förstår och därför skäms över det. Skulle aldrig våga prata med någon annan än mannen jag träffar om det. 

Anonym (En...) skrev 2025-11-25 10:22:45 följande:

En av mina f.d. män var mycket hård och dominant i sängen, mycket för att jag ville det och gick igång på det. Han kunde smiska mig hårt på skinkorna och klappa till mig i ansiktet och säga "Ditt lilla luder". När bägge hade fått orgasm tänkte jag att det här är ju fel, det är ju kvinnoförnedring och nästan misshandel, Men sen när kåtheten kom igen ville jag ha det igen.

Jag tror att vi människor kan vara mycket dubbelnaturer pga att sexdriften är en så stark drift som gör att vi kan tappa kontrollen i akten ju kåtare vi blir.

Håller med er bägge och relaterar helt.
  • Anonym (Straffa sig själv?)

jag tror att kvinnor som tillhör gruppen "jag gillar att bli hårdhänt behandlad under sex" och gruppen "aktivt eller tidigare självskadebeteende där man rispar sig själv eller bränmer sig med cigarett-tändare ä" har ett stort överlapp.

• Tukt
    Anonym (Straffa sig själv?) skrev 2025-11-25 17:20:23 följande:

jag tror att kvinnor som tillhör gruppen "jag gillar att bli hårdhänt behandlad under sex" och gruppen "aktivt eller tidigare självskadebeteende där man rispar sig själv eller bränmer sig med cigarett-tändare ä" har ett stort överlapp.

Det var ditt råd till TS?
  • Anonym (Hmm)

Det tror inte jag alls på, helt skilda saker.
  • Anonym (Straffa sig själv?)
    Tukt skrev 2025-11-25 17:38:13 följande:
    Det var ditt råd till TS?
    Ja delvis. Att hitta bakomliggande orsaker till att man vill må dåligt och varför man vill ha det eller ställer upp på det som en del i ens sexliv tror jag är viktigt.

Själv har jag gått igenom det här i mig själv med hjälp av psykiatrin.
  • Anonym (Nr. 8)

TS, har du pratat med din partner om detta? Hur du känner efter sex SKA vara ett orosmoment hos honom! Om så inte är fallet, är ert eller ditt problem av en helt annan dignitet. 

Du kan gå i enskild terapi, men ert sex BORDE vara ett spel mellan två personer, där ni i grunden SKA ta hänsyn till varandra. 

Vems idé var dominansen, är ni överens, vem driver det, hur mår han efteråt, bryr han sig om ditt mående, pratar ni om det, har ni överenskomna regler, kan ni prata om sexet ihop, skrattar ni åt det någonsin, pratar ni om vad ni ska göra innan, hur känns det, känner du lust och spänning, varför är du med på det, vad driver honom osv. 

Du måste också hålla isär dina känslor. Du mår skit efter sex! Punkt. Att du sedan känner skam är en helt annan känsla. Ångest efter sex, visavi tanken på vad dina föräldrar skulle tänka, är två helt olika saker!

Du får inte ångest av skammen eller? Jag läser det som att det är sexet som ger ångest. Hur som, det är inget en ska känna efter sex med sin partner. Någonsin, under några som helst omständigheter!

Rekommenderar prat med din man om ert gemensamna sexliv, och eller samliv i övrigt. Sen ta hjälp, om det behövs. Tveksamt dock om det ens går att ha parterapi, i ett förhållande där ena parten känner ångest efter kränkande sex...

Att känna skam för att du njuter av att bli förnedrad, är enligt mig en (normalare) grej. Att du känner ångest, som en frukt av din och din partners gemensamma sexliv, är något helt annat!

Du kanske oxå måste fundera igenom följande: Varför är sexet bara på hans villkor? Vad vill du? Är du dominerad även utanför sängen? Hur ser er vardag ut? Är din man samma person hemmavid som borta? Är du det? Är skamkänslan en ventil, till att du egentligen inte mår bra? Har du upplevt dominans tidigare? Var, när och hur då? Hur är ditt förhållande till dina föräldrar? Har du med dig goda värderingar hemifrån? Hur värderar du dig själv???

Jag tycker att du ska söka samtalsstöd. Pronto. Det är det minsta du är värd. 

• Dirtyminded

Det tror inte jag. Om du inte med "hårdhänt behandlad" menar renodlad, mer avancerad BDSM...

Samtliga tjejer jag varit med, som gillar det riktigt rough i sängen är mer eller mindre kontrollfreaks utanför.

Jag tror mer på att det handlar om att släppa taget om den man är i sitt vanliga liv. Kontrollen över sin egen sexualitet är ju kanske en av de mest grundläggande kontrollerna man har, så att exprimentera med den kan ju naturligtvis vara extra kittlande... 
  • Anonym (Hmm)

Ni som saknar kunskap om bdsm tycker jag ska tänka på det när ni skriver i tråden. Det verkar som om vissa av er likställer dålig behandling med just avancerad bdsm. Det senare är något helt kontrollerat och överenskommet mellan partnerna, det styrs av ett regelverk som inte ruckas på alls. Mkt säkert och inte nåt berusat strypgrepp en fredagskväll av nån som får feeling.

• Dirtyminded
    Anonym (Hmm) skrev 2025-11-26 12:22:18 följande:

Ni som saknar kunskap om bdsm tycker jag ska tänka på det när ni skriver i tråden. Det verkar som om vissa av er likställer dålig behandling med just avancerad bdsm. Det senare är något helt kontrollerat och överenskommet mellan partnerna, det styrs av ett regelverk som inte ruckas på alls. Mkt säkert och inte nåt berusat strypgrepp en fredagskväll av nån som får feeling.

Notera att mitt sista svar besvarade ett inlägg som berörde där någon blev "hårdhänt behandlad"... och där får man nog ändå säga att BDSM kvalar in. 

Men i övrigt är jag helt med dig i att "hårdhänt" naturligtvis inte är synonymt med "dåligt", överlag förnedrande, eller liknande. 
    Dock kan man inte heller blunda för att det finns BDSM utövare som använder sin sessions som ett sorts kontrollerat självskadebeteende.
  • Dirtyminded
    Anonym (Nr. 8) skrev 2025-11-26 10:06:50 följande:

TS, har du pratat med din partner om detta? Hur du känner efter sex SKA vara ett orosmoment hos honom! Om så inte är fallet, är ert eller ditt problem av en helt annan dignitet. 

Du kan gå i enskild terapi, men ert sex BORDE vara ett spel mellan två personer, där ni i grunden SKA ta hänsyn till varandra. 

Vems idé var dominansen, är ni överens, vem driver det, hur mår han efteråt, bryr han sig om ditt mående, pratar ni om det, har ni överenskomna regler, kan ni prata om sexet ihop, skrattar ni åt det någonsin, pratar ni om vad ni ska göra innan, hur känns det, känner du lust och spänning, varför är du med på det, vad driver honom osv. 

Du måste också hålla isär dina känslor. Du mår skit efter sex! Punkt. Att du sedan känner skam är en helt annan känsla. Ångest efter sex, visavi tanken på vad dina föräldrar skulle tänka, är två helt olika saker!

Du får inte ångest av skammen eller? Jag läser det som att det är sexet som ger ångest. Hur som, det är inget en ska känna efter sex med sin partner. Någonsin, under några som helst omständigheter!

Rekommenderar prat med din man om ert gemensamna sexliv, och eller samliv i övrigt. Sen ta hjälp, om det behövs. Tveksamt dock om det ens går att ha parterapi, i ett förhållande där ena parten känner ångest efter kränkande sex...

Att känna skam för att du njuter av att bli förnedrad, är enligt mig en (normalare) grej. Att du känner ångest, som en frukt av din och din partners gemensamma sexliv, är något helt annat!

Du kanske oxå måste fundera igenom följande: Varför är sexet bara på hans villkor? Vad vill du? Är du dominerad även utanför sängen? Hur ser er vardag ut? Är din man samma person hemmavid som borta? Är du det? Är skamkänslan en ventil, till att du egentligen inte mår bra? Har du upplevt dominans tidigare? Var, när och hur då? Hur är ditt förhållande till dina föräldrar? Har du med dig goda värderingar hemifrån? Hur värderar du dig själv???

Jag tycker att du ska söka samtalsstöd. Pronto. Det är det minsta du är värd. 

Lugn nu, nu läser du in saker som TS faktiskt inte har sagt, vi vet inget om vems idén är, vilka regler de har under sina sessions, eller ens om de pratat om problemet. 

Det verkar ju, efter vad TS skriver, inte vara i själva akten problemet ligger, utan i brottet mot den sociala koden att ägna sig åt just denna typ av lekar, vilket inte tyder på annat än att allt sker i fullt samförstånd och i gemensam njutning. 
  • Tusselina

Som några redan nämnt verkar det saknas det som brukar benämnas ?after care?. Det är en ganska stor rödflgga att ni ägnar er åt vad ni gör och du inte ens verkat hört talas om vare sig det eller ?sub drop?. Det är grundläggande och viktiga saker. 

Det är som märks lite svårt att kortfattat förklara utan missförstånd. Nej det är inte alls detsamma som normalt menas med den svenska termen ?efterspel? även om det vore en adekvat översättning så finns det redan som ett begrepp som inte riktigt omfattar samma sak. Det är annorlunda känslor som inte normalt sett är inblandade i sex och påslag av signalsubstanser man behöver ?landa? ifrån. I vissa fall kan man fysiskt gå in i shock efter en session utan ordentlig after care. 

Det här är en del av det stora problemet med att det blivit ?populärt? med bdsm idag, det saknas kunskap när det plockas lite slumpmässigt från porr och populärkultur jämfört när det var mer i underground communities där det ofta var krav på att lära sig hur av erfarna utövare. Framförallt för dominanta, många gånger även att sätta sig i rollen som sub för att ordentligt förstå vad som är i rörelse. 

Så nu har vi folk som leker runt med vad som faktiskt är farlig edgeplay utan erforderlig kunskap eller ens vetskap om att det är farligt (strypsex t ex är skitfarligt och riskfyllt ÄVEN om man har kunskap för att ta ett vanligt exempel, och rep bondage kan leda till permanenta nervskador om du sätter knutarna fel osv). Och samtidigt feluppfattningar om att det bara skulle vara ?ett roligt rollspel? efter att folk försökt lugna förskräckta människo, vilket det kan vara men det är inte det vanligaste inom ?riktig? bdsm. Så det har blivit lite konstig uppfattning att det är något vanligt och något man ?borde? göra om man inte är tråkig 

tldr; TS läs på om after care och subdrop och prata med din man och ha även ?vanligt sex? tillsammans så du känner bättre själv vad som är vad för dig. Är han inte öppen för det så spring för livet. Att du sitter själv med de känslorna är en stor varningsflagga 

• Tusselina
    Dirtyminded skrev 2025-11-26 10:48:34 följande:
    Det tror inte jag. Om du inte med "hårdhänt behandlad" menar renodlad, mer avancerad BDSM...

Samtliga tjejer jag varit med, som gillar det riktigt rough i sängen är mer eller mindre kontrollfreaks utanför.

Jag tror mer på att det handlar om att släppa taget om den man är i sitt vanliga liv. Kontrollen över sin egen sexualitet är ju kanske en av de mest grundläggande kontrollerna man har, så att exprimentera med den kan ju naturligtvis vara extra kittlande... 
    nu är det ju visserligen så att en mycket stor andel av anorektiska och självskadande kvinnor är just besatta av självkontroll så överlappningen finns även där. Men du som jag tänkte nog att den du svarade tänkte på en annan grupp betydligt trasigare kvinnor än de kontrollfreaks med ansvarsfulla karriärer. (Jättejätte vanligt med sexuellt undergivna män från den gruppen också) 

de trasiga som använder det som förlängd självskadebeteende finns naturligtvis men de ska snarare rådgivas söka hjälp av professionella och skys som pesten av seriösa dominanta. 
  • Tusselina

Gruppen finns men du projicerar en hel del från din egen historia och överlappet är mest åt ena hållet. Det finns ingen generell koppling att man skulle ägna sig åt bdsm för att man är benägen att självskada var sig man är bottom man eller kvinna men det kan naturligtvis an som ett verktyg för att självskada. Lite som kopplingen mellan ett rakblad och självskada, det är ett ofta använt verktyg för det men de flesta använder dem för att raka sig och inte för att skada sig. 
  • max32
    Tusselina skrev 2025-11-26 15:27:07 följande:
    Gruppen finns men du projicerar en hel del från din egen historia och överlappet är mest åt ena hållet. Det finns ingen generell koppling att man skulle ägna sig åt bdsm för att man är benägen att självskada var sig man är bottom man eller kvinna men det kan naturligtvis an som ett verktyg för att självskada. Lite som kopplingen mellan ett rakblad och självskada, det är ett ofta använt verktyg för det men de flesta använder dem för att raka sig och inte för att skada sig. 
    Klokt!!!
Svar på tråden Rough sex som leder till jobbiga känslor