• Blommanc

Stark ägglossning?

Är det någon som känt av att ni haft en stark ägglossning den månaden ni plussat? Jag brukar inte känna av ägglossningen mer än ont i äggstockarna samma dag och sen 5-6 dagar efter får jag ont i brösten.

Den här cykeln är vårt 12e försök att skaffa vårt tredje barn och jag letar febrilt efter tecken på att den här månaden är våran månad..

samma dag som ägglossningen så fick jag SÅ ont i bröstvårtorna, som fortsatt idag dagen efter.

har ätit donaferty, D-vitamin, Q-10 i någon vecka. metformin i flera månader. Idag (dagen efter ägglossning) tog jag första dosen progesteron för att öka chanserna.

förstår att alla cykler är olika och att man egentligen inte kan känna det på sig, men undrar om någon känt av en starkare ägglossning månaden ni blev gravida?

• Svar på tråden Stark ägglossning?
  • Anonym (Njae)

Kommer inte ihåg första barnet, men nu när jag är gravid igen så blev jag gravid den månaden ägglossningen var så svag så jag inte ens trodde jag hade någon. Brukar få svullen mage under hela den dagen (ibland flera dagar innan) jag har ägglossning och smärta i äggstockarna i alla fall någon timme. När jag blev gravid i somras kände jag det knappt alls. Jag trodde jag skulle hoppa över ÄL den månaden för fick inte positivt test när jag trodde den skulle komma, men 3 dagar senare än jag räknat med fick jag positivt ÄL-test och dagen efter eventuellt en minuts smärta i ena äggstocken, annars inget alls. Men gravid blev jag i alla fall

• Anonym (Ägget)

Mina två senaste ägglossningar har varit superstarka känns det som, ingen graviditet för det. Sist jag blev gravid märkte jag inte ens av ägglossningen, så tänkte att det verkligen inte skulle bli nåt den gången men det blev det. Så just mina erfarenheter av hur mkt man känner ägglossningen eller inte spelar ingen roll för om det blir nåt av det eller inte. 

Men det är ju positivt med ömma bröst då det beror på högt progesteron, kan ju bli bebis av det hela om ägglossningen varit bra 😊 Jag får ofta ont i brösten efter ägglossning.

Håller tummarna 💕

Svar på tråden Stark ägglossning?