• Anonym (Vill ge njutning)

Har kvinnor slutat gilla oralsex?

Har levt med en kvinna i snart femton år. Likt många har vår sexlust och behov av närhet alltid varit rymdår ifrån varandra.

För mig har alltid förspelet, att vara spontan, lekfull och allt de där varit minst lika viktigt för mig om inte mer. Jag njuter nästan mer av att få ge än att ta. Jag skulle utan problem kunna gå ner på henne var dag och ge henne en skön orgasm men inget som uppskattas. Förstår att livet gör att alla dagar har man inte suget. Men leva och veta utifrån mitt perspektiv att någon kravlöst vill ge mig den typen av njutning.. Något av de mest intima och skönaste som finns hade gjort mig lycklig i alla fall. Innan någon börjar skrika om de.. ja jag är väldigt duktigt på att slicka.. älskar man något blir man bra på de. Har försökt ha dialogen med henne att jag saknar närheten, spontanitet. Osv.. men effekten blir alltid noll effekt. Är de så att tjejer inte gillar att ha sin egen "slick och njut slav?" Eller är det bara jag som hamnat i fel relation? Mycket av närheten saknar jag.. längtar efter.. men just den biten  längtar jag enormt mycket efter. Finns få saker som är lika fantastiskt. Så kom gärna med era tankar? Är de så här ni kvinnor där ute?

• Svar på tråden Har kvinnor slutat gilla oralsex?
  • Anonym (mm)
    Anonym (Vill ge njutning) skrev 2025-11-23 22:33:32 följande:
    Det var bara ett sätt att uttrycka de på, inte själva budskapet. Att man är villig att ge närhet och njutning kravlöst utan att de tas i mot i någon form av uppskattning utan mer tas i mot som en belastning. 
    Njutning? Bli slickad är ju inte njutning för henne uppenbarligen?
  • Anonym (mm)

Jag gillar det inte heller så mycket (det är faktiskt mest jobbigt) utan jag uppskattar mest långa vanliga samlag så man får försöka hitta någon som gillar samma och som man passar ihop med

• Anonym (Hanna)

Alltså så här...

Jag älskar oralsex men för mig kan det inte jämföras med en avsugning som jag vet många män gör. 
    Jag får orgasm, det är skönt men är mest rent meksnisk njutning. Jag får inte ut något av det. För stt när han reser sig upp och gpr är jag kvar i kåthetrn och saknar närheten, det som kommer efter. Sexet och hans njutning.  Jag får ut exakt noll av att en man slickar mig utan fortsättning. Det känns mest smutsigt och mer av nåt man ser i porrfilm 

Oralsex för mig och många kvinnor är en del av ett samlag. Ett givande och tagande där båda ska njuta lika mycket. Oralsex är värdelöst som enskild händelse, då kan jag lika gärna onanera istället.   Jag vill ha känslan av att han vill ha MIG.  Att han ger mig Oralsex för stt han vill ha min kropp och vi ska mötas i sex och att det är ett förspel. 

Jag vill se min partner njuta och ge sig hän för då njuter JAG  
    Hans njutning är halva min kåthet.  

Får jag Oralsex förväntar jag mig kuk. Får jag inte det så är det värdelöst. 

Så min fråga är för vems skull slickar du?  

I längden är det avtändande med en man som undviker samlag med ursäkten att han är en njutare . Det känns mest bullshit och är oerhört sårande och frustrerande.  Skaffa ett konto.på Onlyfans istället för att göra mig till en mänsklig porrfilm.

• Fjäril kär

I längden vill ingen kvinna reduceras till ett slickobjekt , det finns ingen njutning av att bli ett objekt eller en mänsklig fetisch. 

Vill du få henne att njuta så respektera hennes nej och ge henne det HON vill ha i sexväg.  

• Anonym (H)

Hur vet du att du är bra på att ge oralsex? Jag har fått av ca tio män, bara en av dem har varit bra. Ingen har varit så bra så jag kommit, men å andra sidan har jag inte så lätt för att komma med andra. 

• GinTonic

Även Champagne och ostron kan ju bli tjatigt i längden. Prova att bjud på något annorlunda.

• Anonym (Tröttnade)

Jag tröttnade på oralsex då jag kände att det mest var för hans skull och hur hård han blev av det. Det kändes inte som att sexet längre handlade om mig och min njutning, och jag tror inte det kommer att bli nått mer slickande i vårt sexliv för jag får panik eftersom jag försökte stå ut alldeles för länge.

Gillade det dock i början när jag trodde att det verkligen var för min skull.

• Bor inte i Haparanda

Räknas pussar som oralsex? Tandborstning med sexuella förtecken?

• Tom Araya
    Core skrev 2025-11-24 08:19:39 följande:

Gå till gymmet, hitta andra intressen och sluta tigga som en liten hund då ska du se att hon kommer till dig. Jag förstår att många kvinnor tappar intresset där ute, bland självömkande män.

Om hon inte är asexuell är det mycket psykologi bakom, ingen är väl sugen på nån fjant med stånd och tårar i ögonen? Vänd på det, hon ska få jaga ibland om hon ska ha nått. Visst, först kommer det bli dött, men när hon får känslan av att du tappat intresset för henne vänder dynamiken.

Spelar ingen roll hur högt driv man har, när jag varit i relation där det var partnern som ville hela tiden dog drivet i mig, spänningen och attraktionen dör när det hela tiden är öppet mål

Jag upplever oftare att kvinnor inte "jagar" utan uppskattar om mannen är den som uppvaktar och tar initiativ.
  • Anonym (Sailor moon)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-11-24 11:01:28 följande:

Alltså så här...

Jag älskar oralsex men för mig kan det inte jämföras med en avsugning som jag vet många män gör. 
    Jag får orgasm, det är skönt men är mest rent meksnisk njutning. Jag får inte ut något av det. För stt när han reser sig upp och gpr är jag kvar i kåthetrn och saknar närheten, det som kommer efter. Sexet och hans njutning.  Jag får ut exakt noll av att en man slickar mig utan fortsättning. Det känns mest smutsigt och mer av nåt man ser i porrfilm 

Oralsex för mig och många kvinnor är en del av ett samlag. Ett givande och tagande där båda ska njuta lika mycket. Oralsex är värdelöst som enskild händelse, då kan jag lika gärna onanera istället.   Jag vill ha känslan av att han vill ha MIG.  Att han ger mig Oralsex för stt han vill ha min kropp och vi ska mötas i sex och att det är ett förspel. 

I längden är det avtändande med en man som undviker samlag med ursäkten att han är en njutare . Det känns mest bullshit och är oerhört sårande och frustrerande.  Skaffa ett konto.på Onlyfans istället för att göra mig till en mänsklig porrfilm.

Håller delvis med även om jag inte tycker det är något smutsigt med oralt alls. Min älskare påstår att han är lätt undergiven och vill ge.

Men han vill mest ge på sina villkor. Om jag någon gång vill att han ska komma ganska fort och starkt eller medan jag rider så jag kan se hans orgasm för att jag tycker det är skönt blir han sur.

Det är varken särskilt undergivet eller att vara givande, det är mest ett annat sätt att vara ego på. 
  • Anonym (T)

Du behöver lyssna in vad den kvinna du är tillsammans med gillar sexuellt. Nej många kvinnor gillar inte den typen av sex, utan ser oralsex som en del av ett förspel. Men prata med din kvinna om hur just hon vill ha det och vad hon gillar. Är er sexlust olika så är det så. Då får du acceptera det och tillfredsställa dig själv och fantisera, ofta är mannens sexlust högre. Du får gilla läget hur det än är om du väljer att stanna i relationen. 

• Anonym (G. Simmons)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-11-24 11:01:28 följande:

Alltså så här...

Kan hålla med om att oralsex för det mesta funkar som förrätt. Gillar verkligen att gå ner på min kvinna och göra det skönt för henne, och är det så att hon inte känner för det där och då, så känner jag in det och vi går över till något annat. Men normalt sett är sexet inte över när hon kommit utan då är det uppenbart att hon vill ha kuk, vilket också blir mer "på riktigt" för oss båda då vi två verkligen blir ett...
    Men emellanåt så ägnar vi oss åt klassikern 69:an vilken i sig är både förrätten och huvudrätten, så härligt!
  • Core
    Tom Araya skrev 2025-11-25 07:00:51 följande:
    Jag upplever oftare att kvinnor inte "jagar" utan uppskattar om mannen är den som uppvaktar och tar initiativ.
    Absolut, men en relation ska vara dynamisk, inte statisk, om man ska hålla liv i pirret. Alltså om en partner år ut och år in är van med tjattaffs och en man som ligger med händerna på täcket och väntar försvinner attraktionen för många, skulle jag tro. Om jag är den som uppvaktar och jagar och märker att en partner går in i en ny del av en cykel, backar jag och sköter mitt ett tag. Skulle jag inte känna in det så skulle det nog rätt fort bli lite äckligt, alltså hon är inne i en fas utan sug, men jag fortsätter tjata. Då är det bättre att vänta in och låta henne jaga sen en stund, innan vi byter roller igen 😎
  • Core
    Absolut, men en relation ska vara dynamisk, inte statisk, om man ska hålla liv i pirret. Alltså om en partner år ut och år in är van med tjattaffs och en man som ligger med händerna på täcket och väntar försvinner attraktionen för många, skulle jag tro. Om jag är den som uppvaktar och jagar och märker att en partner går in i en ny del av en cykel, backar jag och sköter mitt ett tag. Skulle jag inte känna in det så skulle det nog rätt fort bli lite äckligt, alltså hon är inne i en fas utan sug, men jag fortsätter tjata. Då är det bättre att vänta in och låta henne jaga sen en stund, innan vi byter roller igen 😎
  • Anonym (Nej tack till slav)
    Nej, skulle säga att Core har helt rätt. Om det är ensidigt så försvinner attraktionen och en press uppstår istället. Mycket bättre att backa lite och låta kvinnan ta initiativet nästa gång.
  • Anonym (Nej tack till slav)
    Core skrev 2025-11-25 12:52:19 följande:
    Exakt så!
  • Anonym (Häpp!)
    Bor inte i Haparanda skrev 2025-11-24 14:48:18 följande:

Räknas pussar som oralsex? Tandborstning med sexuella förtecken?

Tandborstning ,nää men pussar räknas om de sätts på rätt ställe Tungan ute
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Sailor moon)
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-11-27 06:44:47 följande:

Jag tycker bara det känns extremt obehagligt. Tycker inte om det. eftersom flera män har tjatat om att få göra der har man behövt utstå några st. nej ingen har varit bättre än någon annan. Alla har orsakat en obehaglig känsla.

Jag tyckte som du tills jag träffade han som kan. Och då!
  • Anonym (mm)
    Anonym (Sailor moon) skrev 2025-11-27 06:59:03 följande:
    Jag tyckte som du tills jag träffade han som kan. Och då!
    Men det hjälper ju inte TS då det verkar som att TS inte är den mannen som kan för hans sambo/fru
Svar på tråden Har kvinnor slutat gilla oralsex?