• Anonym (Orolig)

Trauma mot magen

Fick en riktigt hård spark rakt i livmodern med två fötter rakt i nedre magen där bebis ligger inatt av min 6 åring. Han sov och sparkade i sömnen så inget han kan råför.
    Har haft ont och varit öm i livmodern sedan dess och väldigt öm vid beröring, tryck.
    Är i vecka 17+2.

Fler som varit med om liknande och hur gick det?

Ringt MVC och väntar på att bli uppringd men de verkar glömt av mig och stänger alldeles strax..
  • Svar på tråden Trauma mot magen
  • Anonym (Pälsbarn)

Inte ett barn men min hund (20 kg) har flera gånger kommit dundrande i full karriär och flugit rakt in med tassarna i magen, upprepade gånger genom hela graviditeten. Har en fullt frisk gosse idag. Säger inte att det är ofarligt med våld mot magen, men bebisen ligger relativt skyddad där inne. Sen får man ändå ont själv... För att man är barriärer som fångade upp stöten. Ring annars 1177 om du är orolig. 

• Anonym (Linda)

Kan inte tänka mig att din 6 åring kan ha skadat bebisen. Jag ramlade rejält när jag var gravid och hade blåmärke på magen. Fick komma in på kontroll men ingen fara. Gossen är idag 11 år och fullt frisk. De ligger väldigt skyddat. Du kan nog släppa det helt. 

Svar på tråden Trauma mot magen