Finländsk skrev 2025-11-26 07:43:50 följande:
Jag hade hoppats att den verklighetstroget utformade sexdockan föreställande ett litet barn, skulle slå hårdare mot viljan att köpa från SHEIN. Den var en så konkret och shockerande symbol för det omoraliska, rent ondskefulla, i företag som detta, till skillnad från slavarbetet, barnarbetet och misären som ju nog alla känner till, men som på något sätt är mer osynligt och långt borta från konsumenten.
Jag skriver det här, trots TS uppmaning att låta bli, för att den nonchalans gentemot de missförhållanden man stöder då man köper från SHEIN, måste lyftas upp mer än den gör. Det finns en trötthet i samhället, kanske nästan en utmattning, över alla missförhållanden man ständigt bör ta ställning till. Alla val man måste göra som egentligen grundar sig på någon annans moraliska förkastlighet.
Jag undersöker inte ursprunget till varje sak jag köper. Telefonen jag skriver detta på kan mycket väl ha komponenter som tillverkats av barn under förskräckligt dåliga förhållanden. Min avsikt är inte att döma TS, eller någon annan, för att ha shoppat på SHEIN. Men slutar vi prata om problemen för att ingen orkar höra mer, då har vi en mörk framtid. Överväg möjligheten att helt enkelt låta detta tekniska problem vara orsaken till att du inte längre stöder ett företag, vars moraliska gränser enbart grundar sig på vad som är ekonomiskt gångbart, alltså vad allmänheten tyst accepterar och är beredda att blunda för.
Bra inlägg! Det där med en barnsexdocka var jag inte ens medveten om. Tack för att du upplyste om det så att folk inser vad för skit det är egorövarna som handlar därifrån stöttar.
Det är stor skillnad på att försöka göra så bra val som möjligt så ofta som möjligt men misslyckas ibland och att vara så totalt uppslukad av sig själv att man helt skiter i vem som har tillverkat det man köper. Eller vilket företag man handlar från.
Tydligen säljer de pedofilsaker nu också vilket är genomvidrigt.
Det är ett så ohederligt företag på alla sätt och vis och att stödja det gör bara ovetande dumskallar eller superegoister.
Även stor skillnad på att vara sparsam med onödiga inköp och att handla helt utan eftertanke.