• Anonym (Maria)

Fryst konto SHEIN

Hej! mitt konto på SHEIN har varit fryst flera månader. Jag har provat att inte logga in på två månader. Radera kontot och gör ett nytt. 

kontaktat kundtjänst men det är som att prata med en vägg. 

Någon som varit med om samma om fått det löst o kunnat beställa igen? 
    hur gör jag? Vart kan jag vända mig? 

Du som hatar SHEIN ovs. Du behöver inte svarar jag inte Inte intresserad av din åsikt.

• Svar på tråden Fryst konto SHEIN
  • Anonym (SHEIN är skit)

Men skippa SHEIN för helvetet!! 

• Anonym
    Anonym (SHEIN är skit) skrev 2025-11-24 18:10:17 följande:

Men skippa SHEIN för helvetet!! 

Läskunnig?
  • Anonym (Elsa)

Låter konstigt... har du appen? 

• Anonym (Juni)

Tyvärr är det sånt man får leva med när det gäller kinesiska företag som pumpar ut en massa skit och värdesätter kvantitet framför kvalitet. Ingen kommer orka ta striden med dem eftersom Kina inte direkt har några avtal med Sverige om att ha en etisk handel. Det är förmodligen inte många arbetare där som förstår engelska och sannolikt är svaren från kundtjänst ai-genererade.

De är inte rädda för att förlora kunder eftersom de fortfarande kommer ha miljarder kunder världen över, även om de så skulle förlora flera miljoner av dem.

Och detta är inte taget ur luften för jag har jobbat med människor som blivit lurade på pengar av företag som milanoo, wish, temu, shein, företag som säljer via amazon och liknande. Det var i 9 fall av 10 bara att konstatera att pengarna var förlorade och att kontot inte gick att få tillbaka.

Det är tråkigt att behöva säga det men tyvärr är det sant.

• Dr Nail

Handlar rätt ofta från Shein och upplever att det funkar friktionsfritt. Fick du aldrig nåt meddelande varför kontot blev låst? För många returer? För många misslyckade inloggningsförsök? Nåt som heter "suspicious activity"? Det måste ju finnas en anledning.

• Anonym (Slave labour)

Bra! 
    Hoppas att det något som sprider sig bland fler kunder.

• Anonym (Testa)

Vad händer när du skapar nytt? Använder du en annan e-postadress? Webbläsare? Har du rensat dina cookies? Avinstallera appen och installera igen? Borde ju gå att starta om på nytt med ny e-post. 

• Anonym (Hej)

Handla på Temu istället. Billigt och bra där med. Skrattande

• Anonym (Testa)
    Anonym (Hej) skrev 2025-11-25 18:54:20 följande:

Handla på Temu istället. Billigt och bra där med. Skrattande

Japp! Ska precis skicka in en stor beställning inför jul Tomte
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Testa) skrev 2025-11-25 18:57:02 följande:
    Japp! Ska precis skicka in en stor beställning inför jul Tomte
    Jag beställde jeans där för 150 kr, en luvtröja för 100 kr och 20 par strumpor för 140 kr. Glad
  • Anonym (Testa)
    Anonym (Hej) skrev 2025-11-25 19:06:06 följande:
    Jag beställde jeans där för 150 kr, en luvtröja för 100 kr och 20 par strumpor för 140 kr. Glad
    Fan va nice! De gör riktigt bra jeans faktiskt. 
  • Anonym (Slave labour)
    Anonym skrev 2025-11-24 19:03:45 följande:
    Läskunnig?
    Familjeliv är ingen frågelåda. Det är öppen diskussion som gäller. Klarar man inte att bli skammad för sina omoraliska val så kan man fråga någon annanstans än på ett öppet diskussionsforum.
    Anonym (Testa) skrev 2025-11-25 19:16:25 följande:

De? Du menar alla tusentals okontrollerade företag som levererar till skiten utan att få riktigt betalt? Är alla de bra? 

Hade du gått runt i jeans som tillverkats i 1940-talets koncentrationsläger? Eller som vore sydda av skolbarn i Gaza under fruktansvärda förhållanden? För det är fan inte många mm ifrån!
    Är det värt för att du ska få gå runt i fula jeans av skämtkvalitet men tycker dig vara för entitled för att betala vad det kostar att tillverka?
  • Finländsk

Jag hade hoppats att den verklighetstroget utformade sexdockan föreställande ett litet barn, skulle slå hårdare mot viljan att köpa från SHEIN. Den var en så konkret och shockerande symbol för det omoraliska, rent ondskefulla, i företag som detta, till skillnad från slavarbetet, barnarbetet och misären som ju nog alla känner till, men som på något sätt är mer osynligt och långt borta från konsumenten.

Jag skriver det här, trots TS uppmaning att låta bli, för att den nonchalans gentemot de missförhållanden man stöder då man köper från SHEIN, måste lyftas upp mer än den gör. Det finns en trötthet i samhället, kanske nästan en utmattning, över alla missförhållanden man ständigt bör ta ställning till. Alla val man måste göra som egentligen grundar sig på någon annans moraliska förkastlighet.

Jag undersöker inte ursprunget till varje sak jag köper. Telefonen jag skriver detta på kan mycket väl ha komponenter som tillverkats av barn under förskräckligt dåliga förhållanden. Min avsikt är inte att döma TS, eller någon annan, för att ha shoppat på SHEIN. Men slutar vi prata om problemen för att ingen orkar höra mer, då har vi en mörk framtid. Överväg möjligheten att helt enkelt låta detta tekniska problem vara orsaken till att du inte längre stöder ett företag, vars moraliska gränser enbart grundar sig på vad som är ekonomiskt gångbart, alltså vad allmänheten tyst accepterar och är beredda att blunda för.

• Anonym (Slave labour)
    Finländsk skrev 2025-11-26 07:43:50 följande:

Jag hade hoppats att den verklighetstroget utformade sexdockan föreställande ett litet barn, skulle slå hårdare mot viljan att köpa från SHEIN. Den var en så konkret och shockerande symbol för det omoraliska, rent ondskefulla, i företag som detta, till skillnad från slavarbetet, barnarbetet och misären som ju nog alla känner till, men som på något sätt är mer osynligt och långt borta från konsumenten.

Jag skriver det här, trots TS uppmaning att låta bli, för att den nonchalans gentemot de missförhållanden man stöder då man köper från SHEIN, måste lyftas upp mer än den gör. Det finns en trötthet i samhället, kanske nästan en utmattning, över alla missförhållanden man ständigt bör ta ställning till. Alla val man måste göra som egentligen grundar sig på någon annans moraliska förkastlighet.

Jag undersöker inte ursprunget till varje sak jag köper. Telefonen jag skriver detta på kan mycket väl ha komponenter som tillverkats av barn under förskräckligt dåliga förhållanden. Min avsikt är inte att döma TS, eller någon annan, för att ha shoppat på SHEIN. Men slutar vi prata om problemen för att ingen orkar höra mer, då har vi en mörk framtid. Överväg möjligheten att helt enkelt låta detta tekniska problem vara orsaken till att du inte längre stöder ett företag, vars moraliska gränser enbart grundar sig på vad som är ekonomiskt gångbart, alltså vad allmänheten tyst accepterar och är beredda att blunda för.

Bra inlägg! Det där med en barnsexdocka var jag inte ens medveten om. Tack för att du upplyste om det så att folk inser vad för skit det är egorövarna som handlar därifrån stöttar.

Det är stor skillnad på att försöka göra så bra val som möjligt så ofta som möjligt men misslyckas ibland och att vara så totalt uppslukad av sig själv att man helt skiter i vem som har tillverkat det man köper. Eller vilket företag man handlar från.
    Tydligen säljer de pedofilsaker nu också vilket är genomvidrigt.
    Det är ett så ohederligt företag på alla sätt och vis och att stödja det gör bara ovetande dumskallar eller superegoister.

Även stor skillnad på att vara sparsam med onödiga inköp och att handla helt utan eftertanke.
  • Anonym (Testa)
    Anonym (Slave labour) skrev 2025-11-26 06:40:24 följande:
    Familjeliv är ingen frågelåda. Det är öppen diskussion som gäller. Klarar man inte att bli skammad för sina omoraliska val så kan man fråga någon annanstans än på ett öppet diskussionsforum.
    Anonym (Testa) skrev 2025-11-25 19:16:25 följande:

De? Du menar alla tusentals okontrollerade företag som levererar till skiten utan att få riktigt betalt? Är alla de bra? 

Hade du gått runt i jeans som tillverkats i 1940-talets koncentrationsläger? Eller som vore sydda av skolbarn i Gaza under fruktansvärda förhållanden? För det är fan inte många mm ifrån!
    Är det värt för att du ska få gå runt i fula jeans av skämtkvalitet men tycker dig vara för entitled för att betala vad det kostar att tillverka?
    Ja precis, de jeans jag köpt på Temu, och det är många ska du veta, har alla haft fantastisk kvalitet. Snygga också!
  • Dr Nail
    Finländsk skrev 2025-11-26 07:43:50 följande:

Innan det blir full moralpanik mode passar jag på att nyansera lite att barnsexdockan togs bort direkt och samarbetet med tillverkaren avbröts. Tillsammans med ALLA andra sexdockor som fanns i Sheins sortiment, även "vuxna" sådana. Utöver detta så erbjöd företaget möjligheten att identifiera köparna av dockan (vilket kan dock vara inkompatibelt med GDPR).

Angående barnarbete så går det många rykten men i praktiken hittade de två sådana fall i produktionskedjan. Jag bedömer risken som låg att min nya vinterjacka är sydd av en av dessa två.

Säg vi har ett köpcentrum där en kiosk blir ertappad med att sälja tobaksvaror till underåriga; ska hela gallerian stängas? Shein är som ett köpcentrum.
  • Finländsk
    Dr Nail skrev 2025-11-26 12:48:15 följande:
    Innan det blir full moralpanik mode passar jag på att nyansera lite att barnsexdockan togs bort direkt och samarbetet med tillverkaren avbröts. Tillsammans med ALLA andra sexdockor som fanns i Sheins sortiment, även "vuxna" sådana. Utöver detta så erbjöd företaget möjligheten att identifiera köparna av dockan (vilket kan dock vara inkompatibelt med GDPR).

Angående barnarbete så går det många rykten men i praktiken hittade de två sådana fall i produktionskedjan. Jag bedömer risken som låg att min nya vinterjacka är sydd av en av dessa två.

Säg vi har ett köpcentrum där en kiosk blir ertappad med att sälja tobaksvaror till underåriga; ska hela gallerian stängas? Shein är som ett köpcentrum.
    Ja, dockan var en shockerande engångshändelse, något som dock knappast skulle hända i en motsvarande svensk nätbutik eller köpcentrum. Hade ändå hoppats att händelsen skulle skapa större motstånd mot SHEIN och motsvarande företag. Det var förstås bra att de tog bort den genast, ett val de iofs var tvungna till för att upprätthålla någon form av förtroende. Angående produktionen i övrigt, är det inte möjligt att uppnå en så låg prisnivå utan att tumma på lönerna och förhållandena för arbetarna i fabrikerna och också mycket annat, så som miljöskydd och varornas säkerhet.

Det finns inga (stora) företag som sätter mer pengar på dessa saker än vad lagen kräver, om det inte är specifikt i företagets intresse. SHEINs affärsidé bygger på att sälja så billigt som möjligt och då väljer man alla genvägar till billig produktion som är möjliga utan att skada företaget. Väljer man att köpa från ett dylikt företag som verkar i ett land med mycket lägre krav än i exempelvis Sverige (och EU), då ger man pengar till något som resulterar i större miljöförstöring, dåliga arbetsförhållanden, (ofta) sämre säkerhet på produkten och allt detta på bekostnad av det vi med våra värderingar gemensamt försöker bygga upp med lagar här hemma. Värt att diskutera, tycker jag.
  • Anonym (Hmmm..,,)

Det som var mest chockerande med den där barnsexdockan var hur otroligt populär den var. Fick mig att fundera på om det finns extremt stort mörkertal sv pedofiler som ingen känner till.

Trist att (om) GPDR förstörde möjligheten att identifiera dessa köpare.

Svar på tråden Fryst konto SHEIN