Du behöver såklart inte dejta eller ha sex om du inte vill det. Men mår du dåligt av detta? I såna fall tycker jag att det vore bra om du hade någon att prata med om det. Nu vet jag ju inte hur gammal du är, men att du känner dig som ett våldtaget barn när någon rör dig låter ju inte helt bra.
Jag hade inte sex förrän två månader innan min tjugoårsdag just för att jag aldrig kände mig bekväm före det. Numera lever jag i en lycklig relation sedan flera år tillbaka och jag är glad att jag inte tvingade mig själv att ha sex eller relation innan jag var redo. Det där att man "måste" ha en partner hela tiden och att det skulle vara fel att älska livet som singel utan att leta efter någon är bullshit, jag levde i celibat när jag var singel under sju års tid efter att jag gjort slut med killen jag förlorade oskulden med och det ångrar jag inte alls. Jag mår inte det minsta dåligt av att bara ha legat med två killar i hela mitt liv. Och du behöver inte ha sex med någon alls om du inte vill det.