Hur gör ni med barnvagnar? - blivande förälder
Hej!
Jag är otroligt glad över att snart få bli mamma. Men jag håller på att bli tokig i barnvagnsdjungeln🤯. Ekonomin är ju som den är, så vi har verkligen inte lust att lägga 10?15 000 kr på en ny vagn om vi inte måste.
Därför har jag suttit och scrollat Blocket och Marketplace i flera veckor. Men jag blir så osäker... Det känns som rysk roulette? Jag är livrädd att vi ska köpa en vagn som ser fin ut på bild, men som sen visar sig vara livsfarlig (typ dolda sprickor i chassit, dåliga bromsar eller mögel i tyget som man inte ser).
Ni som har köpt begagnat:
Hur gjorde ni när ni köpte? Åkte ni dit och klämde och kände? Vad tittade ni ens efter? (Jag vet knappt vad jag ska leta efter för att veta att den är säker...)
Har någon gått på en nit? Alltså köpt en vagn som visade sig vara ofräsch eller trasig när ni väl började använda den?
Eller är jag bara nojig? Är det värt "hasslet" att tvätta klädsel och fixa med en begagnad, eller ska man bara bita i det sura äpplet och köpa nytt för tryggheten?
Behöver höra hur ni resonerade (och gärna skräckhistorier om det finns, så jag vet vad jag ska undvika!).