Har jag anledning att vara svartsjuk?
Hej alla !
Behöver lite tankar från er kring ett kanske jätte löjligt bekymmer men jag kan inte släppa det riktigt...
Jag och min sambo har varit ett par i 3 år nu(. Båda har barn sedan innan i olika åldrar . Vi har könt varandra sedan vi va unga (nu 40 års åldern). En av hans närmaste vänner är gift med min bästa vän.
Innan jag och sambon blev ihop så träffade han en tjej som bodde långt bort. Jag hörde av min bästa vän att han va väldigt kär men att avståndet nog ställde till det lite. Iaf så blev jag singel och min nuvarande sambo bytte fokus till mig och det blev vi. Tjejen han dejtat sa han inget om alls. Men det va helt avslutat när han och jag blev ihop.
Nu har det gått 3 år... min sambo glömde sin telefon hemma och jag kan koden så jag mitt nät gick in för att snoka. För bara ett par månader sedan har han hört av sig till tjejen han dejta innan mig. Ganska oskyldigt. Ett kort på en skylt och orden "jag kom att tänka på dig" hon har svarat ganska kort liksom trevligt med ändå "klippt av konversationen snyggt. Några rader fram och tillbaka och han va drivande. Jag bara undrar varför ?? Kan inte släppa detta. Någon som varit med om liknande? Till saken hör att vi haft det lite kämpigt det sista... snälla lite erfarenheter hur jag ska tänka/göra... ska man bara släppa det?