-
Först och främst: är medveten om att det finns mycket värre problem här i världen, men svårt att trycka bort sina känslor..Skildes från min man för ett tag sedan, förhållandet var inte jämställt, jag gav och gav av mig själv och fick inte tillbaka.Jag dejtar nu en ny man. Och det är som natt och dag. Han är så fin. Snappar upp vad jag tycker om och överraskar mig med detta när vi ses. Han är otroligt lyhörd och vill mitt bästa. Vi har väldigt trevligt tillsammans.Men. Han är både kortare och ?smalare? än mig, vilket får mig att känna mig lite som mannen i förhållandet. (Min ex man var typ bodybuilder, därav den stora klyftan). Han är även väldigt liten nertill, om man får skriva så, vilket även där sätter lite käppar i hjulen. Han är dock väldigt bra på att tillfredsställa mig på andra sätt.Frågan är då - gör jag mig en otjänst att fortsätta detta pga mina preferenser, eller är det något man tillslut ?förbiser? när man blir kär? Han är som sagt en av de finaste människorna jag träffat, och jag tänker att det tar över?Någon som varit i samma sits? Tips och råd? -
Svar på tråden Dejta en kortare man med mindre paket?
-
Meddelande borttaget -
Om det inte var tydligt nog så syftade jag på TS och inte dig,Anonym (Snoppkomplex igen) skrev 2025-11-26 12:03:11 följande:Är man intresserad av att odla sin egen ångest och komplex är detta en välfigt intressant fråga. -
Instämmer. Vilket antiklimax att inte bli uppfylld när man har sex. Man förlorar lusten direkt. Ja dumpa lillsnorre och försök få tag på en Peter North :)Anonym (Snoppkomplex igen) skrev 2025-11-26 10:01:16 följande:Dumpa. För att vara lycklig över tiden behöver du en välutrustad man
-
Men då är du inte riktigt kär i honom om du känner en tydlig saknad efter vissa saker?Anonym (Rådtack) skrev 2025-11-26 09:58:17 följande:Dejta en kortare man med mindre paket?Först och främst: är medveten om att det finns mycket värre problem här i världen, men svårt att trycka bort sina känslor..Skildes från min man för ett tag sedan, förhållandet var inte jämställt, jag gav och gav av mig själv och fick inte tillbaka.Jag dejtar nu en ny man. Och det är som natt och dag. Han är så fin. Snappar upp vad jag tycker om och överraskar mig med detta när vi ses. Han är otroligt lyhörd och vill mitt bästa. Vi har väldigt trevligt tillsammans.Men. Han är både kortare och ?smalare? än mig, vilket får mig att känna mig lite som mannen i förhållandet. (Min ex man var typ bodybuilder, därav den stora klyftan). Han är även väldigt liten nertill, om man får skriva så, vilket även där sätter lite käppar i hjulen. Han är dock väldigt bra på att tillfredsställa mig på andra sätt.Frågan är då - gör jag mig en otjänst att fortsätta detta pga mina preferenser, eller är det något man tillslut ?förbiser? när man blir kär? Han är som sagt en av de finaste människorna jag träffat, och jag tänker att det tar över?Någon som varit i samma sits? Tips och råd?
Låt denna, mycket fina man, gå vidare och träffa någon som uppskattar honom fullt ut. Och så du kan träffa någon som du är mer nöjd med. -
Det tror jag inte gäller alla, mren drt kan gälla TS.Anonym (Snoppkomplex igen) skrev 2025-11-26 10:01:16 följande:Dumpa. För att vara lycklig över tiden behöver du en välutrustad man
-
Tack för era svar.
Nej, jag känner inte att jag är förälskad i honom. Vi är fortfarande i början av dejting. Och ja, jag vill verkligen ge honom en chans pga hans personlighet - och lägga den klassiska ytligheten åt sidan.
Men jag är ändå i det stadiet att jag hade blivit ledsen om vi inte hade setts mer. Så då kanske inte storleken har så stor betydelse trots allt? -
Bra fråga, men det är bara du som kan svara på den.Anonym (Rådtack) skrev 2025-11-26 16:09:53 följande:Tack för era svar.
Nej, jag känner inte att jag är förälskad i honom. Vi är fortfarande i början av dejting. Och ja, jag vill verkligen ge honom en chans pga hans personlighet - och lägga den klassiska ytligheten åt sidan.
Men jag är ändå i det stadiet att jag hade blivit ledsen om vi inte hade setts mer. Så då kanske inte storleken har så stor betydelse trots allt?
-
Vad tycker du är viktigast?
-
Vad menar du med "väldigt liten nertill?
Det kan ju vara allt ifrån mikro till medel.
Vad känner du själv, hur upplever du penetrationssex med honom? Tajta kvinnor kan ju vara nöjda med en som inte är så stor.
Sedan så har du frågan som många andra här ställer, vilken betydelse detta har för dig både sexuellt och för förhållandet i övrigt? -
Det är bra frågor du ställer, men att du tvekar över svaren får mig att upprepa det jag skrev tidigare: Släpp honom. Låt honom hitta en kvinna som gillar honom som han är utan att tveka.Anonym (Rådtack) skrev 2025-11-26 16:09:53 följande:Tack för era svar.
Men jag är ändå i det stadiet att jag hade blivit ledsen om vi inte hade setts mer. Så då kanske inte storleken har så stor betydelse trots allt?
-
Jag fattar vad du menar, men vad är viktigast: En man som är så fin som du säger, snappar upp vad du tycker om, lyhörd och ni har trevligt. Eller en med stort paket ? Såklart i de bästa av världar hade man ju valt båda. Men det går ju inte alltid. Jag har haft erfarenhet med att träffa en man med ett paket som är mindre än vad jag var van vid samt mindre än vad jag trodde att jag ville ha. Det var tufft i början. Men sen, när vi hade lärt känna varandras kroppar så behövdes det inget stort, allt blev helt fantastiskt!
Så jag hade satsat och testat och se vart det leder. Är ju tråkigt att det ska gå utför pga storleken på mannens organ.
-
Icke desto mindre är det viktigt. Även om en man har en bra och underhållande personlighet, tycker jag mycket faller när han inte känns särskilt manlig "där nere" s.a.s.Livelovelife skrev 2025-12-09 21:31:57 följande:Jag fattar vad du menar, men vad är viktigast: En man som är så fin som du säger, snappar upp vad du tycker om, lyhörd och ni har trevligt. Eller en med stort paket ? Såklart i de bästa av världar hade man ju valt båda. Men det går ju inte alltid. Jag har haft erfarenhet med att träffa en man med ett paket som är mindre än vad jag var van vid samt mindre än vad jag trodde att jag ville ha. Det var tufft i början. Men sen, när vi hade lärt känna varandras kroppar så behövdes det inget stort, allt blev helt fantastiskt!
Så jag hade satsat och testat och se vart det leder. Är ju tråkigt att det ska gå utför pga storleken på mannens organ.
Han behöver inte ha en lem som en porrstjärna, men tillräckligt stor för att fylla upp en så att det känns. -
Tycker det är en fördel med liten när man vill få den i rumpan.
-
Får väl uppdatera lite här nu.
Vi har setts flera gånger i veckan de senaste veckorna. Och jag är motbevisad. Detta är det bästa sex jag någonsin haft. Han vet vad han gör och är väldigt målmedveten om att jag ska ha det bra. Och sedan att han är helt fantastiskt även utanför sängen gör inte det sämre. -
Roligt att höra.Anonym (Rådtack) skrev 2025-12-15 19:57:46 följande:Får väl uppdatera lite här nu.
Vi har setts flera gånger i veckan de senaste veckorna. Och jag är motbevisad. Detta är det bästa sex jag någonsin haft. Han vet vad han gör och är väldigt målmedveten om att jag ska ha det bra. Och sedan att han är helt fantastiskt även utanför sängen gör inte det sämre.
-
Hade ni inte haft sex förut? Du visste ju storleken.Anonym (Rådtack) skrev 2025-12-15 19:57:46 följande:Får väl uppdatera lite här nu.
Vi har setts flera gånger i veckan de senaste veckorna. Och jag är motbevisad. Detta är det bästa sex jag någonsin haft. Han vet vad han gör och är väldigt målmedveten om att jag ska ha det bra. Och sedan att han är helt fantastiskt även utanför sängen gör inte det sämre.