-
Först och främst: är medveten om att det finns mycket värre problem här i världen, men svårt att trycka bort sina känslor..Skildes från min man för ett tag sedan, förhållandet var inte jämställt, jag gav och gav av mig själv och fick inte tillbaka.Jag dejtar nu en ny man. Och det är som natt och dag. Han är så fin. Snappar upp vad jag tycker om och överraskar mig med detta när vi ses. Han är otroligt lyhörd och vill mitt bästa. Vi har väldigt trevligt tillsammans.Men. Han är både kortare och ?smalare? än mig, vilket får mig att känna mig lite som mannen i förhållandet. (Min ex man var typ bodybuilder, därav den stora klyftan). Han är även väldigt liten nertill, om man får skriva så, vilket även där sätter lite käppar i hjulen. Han är dock väldigt bra på att tillfredsställa mig på andra sätt.Frågan är då - gör jag mig en otjänst att fortsätta detta pga mina preferenser, eller är det något man tillslut ?förbiser? när man blir kär? Han är som sagt en av de finaste människorna jag träffat, och jag tänker att det tar över?Någon som varit i samma sits? Tips och råd? -
Svar på tråden Dejta en kortare man med mindre paket?
-
Dumpa. För att vara lycklig över tiden behöver du en välutrustad man
-
Nej det där kommer inte sluta lyckligt. Många män med små har desutom snoppkomlex och risken är stor att när du tröttnat på sex med den här lille kommer han söka sig till andra kvinnor för att få sex och bekräftelse.
-
Så länge du är nöjd med att bli tillfredsställd på andra sätt tycker jag han absolut verkar värd att satsa på.
-
Det beror på dig och dina behov. För mig kan inte oralsex och annat ersätta tillfredsställande penetrerande sex. Jag behöver det för att må bra.
-
Vad tycker du är viktigast för dig?
-
Tycker inte man ska bry sig om storleken så mkt. Det finns mycket man kan göra för att bli tillfredsställd ändå.
MEN... Du startar en tråd om hur du ska tänka ??
Den stora frågan är nog om du är kär eller inte?
Känns inge riktigt så tyvärr... Du har gräffat någon som är bra och du känner kanske att du borde vara med honom för att han är bra??
Fråga dig själv vad du känner ? Älskar du honom? Isf hade du nog inte startat tråden -
Det borde vara helt ointressant hur andra har tänkt då de kan ha andra prioriteringar än kring vad som är viktigast. Hur skulle du själv prioritera?
-
Om du menar att ditt ex var stor men han var dålig på andra sätt, vilken av dem skulle du välja? Vad är mest värt? Är du kär i den här nye? Tycker mycket om honom? Hur skulle det kännas om du förlorade honom nu?
-
Känslan är att du vill höra av andra att du ska dumpa honom för att han är så liten och därför slipper känna dig som den ytliga person du är, så gör honom en tjänst och släpp honom. Då får han chansen att träffa en kvinna som uppskattar honom precis som han är.Anonym (Rådtack) skrev 2025-11-26 09:58:17 följande:Dejta en kortare man med mindre paket?Först och främst: är medveten om att det finns mycket värre problem här i världen, men svårt att trycka bort sina känslor..Skildes från min man för ett tag sedan, förhållandet var inte jämställt, jag gav och gav av mig själv och fick inte tillbaka.Jag dejtar nu en ny man. Och det är som natt och dag. Han är så fin. Snappar upp vad jag tycker om och överraskar mig med detta när vi ses. Han är otroligt lyhörd och vill mitt bästa. Vi har väldigt trevligt tillsammans.Men. Han är både kortare och ?smalare? än mig, vilket får mig att känna mig lite som mannen i förhållandet. (Min ex man var typ bodybuilder, därav den stora klyftan). Han är även väldigt liten nertill, om man får skriva så, vilket även där sätter lite käppar i hjulen. Han är dock väldigt bra på att tillfredsställa mig på andra sätt.Frågan är då - gör jag mig en otjänst att fortsätta detta pga mina preferenser, eller är det något man tillslut ?förbiser? när man blir kär? Han är som sagt en av de finaste människorna jag träffat, och jag tänker att det tar över?Någon som varit i samma sits? Tips och råd?
Som tillägg kan jag skriva att det är helt OK att vilja ha en välutrustad man. Alla har sina preferenser, men var då ärlig mot honom om det från början. Då slipper han att investera en massa känslor i ett förhållande som kommer att sluta med att du dumpar honom för hans liten litenhet. Ganska grundläggande respekt, eller hur? -
Är man intresserad av att odla sin egen ångest och komplex är detta en välfigt intressant fråga.Anonym (Lina) skrev 2025-11-26 11:31:47 följande:Det borde vara helt ointressant hur andra har tänkt då de kan ha andra prioriteringar än kring vad som är viktigast. Hur skulle du själv prioritera?
-
Precis... så är det altid med alla män. De söker sig runtAnonym (Hanna) skrev 2025-11-26 10:23:11 följande:Nej det där kommer inte sluta lyckligt. Många män med små har desutom snoppkomlex och risken är stor att när du tröttnat på sex med den här lille kommer han söka sig till andra kvinnor för att få sex och bekräftelse.
-
Om det inte var tydligt nog så syftade jag på TS och inte dig,Anonym (Snoppkomplex igen) skrev 2025-11-26 12:03:11 följande:Är man intresserad av att odla sin egen ångest och komplex är detta en välfigt intressant fråga. -
Instämmer. Vilket antiklimax att inte bli uppfylld när man har sex. Man förlorar lusten direkt. Ja dumpa lillsnorre och försök få tag på en Peter North :)Anonym (Snoppkomplex igen) skrev 2025-11-26 10:01:16 följande:Dumpa. För att vara lycklig över tiden behöver du en välutrustad man
-
Men då är du inte riktigt kär i honom om du känner en tydlig saknad efter vissa saker?Anonym (Rådtack) skrev 2025-11-26 09:58:17 följande:Dejta en kortare man med mindre paket?Först och främst: är medveten om att det finns mycket värre problem här i världen, men svårt att trycka bort sina känslor..Skildes från min man för ett tag sedan, förhållandet var inte jämställt, jag gav och gav av mig själv och fick inte tillbaka.Jag dejtar nu en ny man. Och det är som natt och dag. Han är så fin. Snappar upp vad jag tycker om och överraskar mig med detta när vi ses. Han är otroligt lyhörd och vill mitt bästa. Vi har väldigt trevligt tillsammans.Men. Han är både kortare och ?smalare? än mig, vilket får mig att känna mig lite som mannen i förhållandet. (Min ex man var typ bodybuilder, därav den stora klyftan). Han är även väldigt liten nertill, om man får skriva så, vilket även där sätter lite käppar i hjulen. Han är dock väldigt bra på att tillfredsställa mig på andra sätt.Frågan är då - gör jag mig en otjänst att fortsätta detta pga mina preferenser, eller är det något man tillslut ?förbiser? när man blir kär? Han är som sagt en av de finaste människorna jag träffat, och jag tänker att det tar över?Någon som varit i samma sits? Tips och råd?
Låt denna, mycket fina man, gå vidare och träffa någon som uppskattar honom fullt ut. Och så du kan träffa någon som du är mer nöjd med. -
Det tror jag inte gäller alla, mren drt kan gälla TS.Anonym (Snoppkomplex igen) skrev 2025-11-26 10:01:16 följande:Dumpa. För att vara lycklig över tiden behöver du en välutrustad man
-
Tack för era svar.
Nej, jag känner inte att jag är förälskad i honom. Vi är fortfarande i början av dejting. Och ja, jag vill verkligen ge honom en chans pga hans personlighet - och lägga den klassiska ytligheten åt sidan.
Men jag är ändå i det stadiet att jag hade blivit ledsen om vi inte hade setts mer. Så då kanske inte storleken har så stor betydelse trots allt? -
Bra fråga, men det är bara du som kan svara på den.Anonym (Rådtack) skrev 2025-11-26 16:09:53 följande:Tack för era svar.
Nej, jag känner inte att jag är förälskad i honom. Vi är fortfarande i början av dejting. Och ja, jag vill verkligen ge honom en chans pga hans personlighet - och lägga den klassiska ytligheten åt sidan.
Men jag är ändå i det stadiet att jag hade blivit ledsen om vi inte hade setts mer. Så då kanske inte storleken har så stor betydelse trots allt?
-
Vad tycker du är viktigast?