Anonym (Hopplös) skrev 2025-11-28 03:08:26 följande:
Åh, tack för alla svar! Verkligen! Tänkte nästan att ingen skulle svara utan bara tänka men suck inte nån jävla incel igen haha.
Grejen för mig är inte att jag känner en press eller att jag måste ha en tjej för att passa in, jag känner mig bara så fruktansvärt ensam och det känns mer och mer som att jag helt enkelt är en sån som tjejer gärna vill va kompis med, men inte vara ihop med, eftersom alla andra "lyckas" men inte jag. Men kanske är det bara i mitt huvud som alla utom jag lyckas få en tjej, jag vet inte. Det är därför det hade känts bra med konkret statistik/forskning om detta.
Jag känner igen mig mycket.
Kan säga så här av egna insikter. Jag förlorade oskulden ganska tidigt vid 14 års ålder. Problemet för mig var att jag hade så låg självkänsla så även om tjejer flirtade med mig och att jag hade sex några gånger under tonåren så fortsatte jag ha dålig självkänsla. Det gjorde att tjejer jag verkligen ville ha blev minsa kompisar istället vilket blev en ond spiral.
Det fortsatte upp i vuxenlivet. Hade sex ibland men kvinnorna jag verkligen ville ha blev jag kompis med.
Sen träffade en kvinna som jag först var kompis med som senare blev min flickvän när jag var 35 och efter det har det rullat på bättre.
Min insikt var att tjejer/kvinnor ändå gillat mig. Det var bara jag som inte gillade mig själv vilket gjorde det svårt på relationsfronten. Jag var rädd för en eventuell relation vilket gjorde att jag satte mig själv i kompisfacket vilket i sig blev en loop. Jag kände mig värdelös och ensam och det speglades utåt.
Min poäng nu är att du ändå verkar ha kvinnor runt omkring dig. Njut av det istället. Om det är vänskapligt eller ej så är du ändå omgiven av dom. Så jobba på hur du ser på dig och själv och sätt dig själv i första hand.ä utan att för den sakens skull bli egoistisk. Så kommer det lossna en vacker dag.
Hoppas det var till någon hjälp.