• Anonym (S)

DHL retur upphämtning

När man bokat retur upphämtning av ett tungt paket 22kg. Hämtar de då paketet utanför min dörr? 

Jag kan inte få ner det själv då den tillskillnad från när jag fick det nu ej har snören att bära med. 
    Det är en reklamation så jag har liksom inget val. 

• Svar på tråden DHL retur upphämtning
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2025-11-27 20:36:59 följande:
    DHL retur upphämtning

När man bokat retur upphämtning av ett tungt paket 22kg. Hämtar de då paketet utanför min dörr? 

Jag kan inte få ner det själv då den tillskillnad från när jag fick det nu ej har snören att bära med. 
    Det är en reklamation så jag har liksom inget val. 

Här är ett riktigt hett tips till dig. 

Gå upp på DHL hemsida (de har en svensk hemsida) och kontakta dem på deras support och fråga dem... 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (S)
    EnAnonumius skrev 2025-11-27 22:22:52 följande:
    Här är ett riktigt hett tips till dig. 

Gå upp på DHL hemsida (de har en svensk hemsida) och kontakta dem på deras support och fråga dem... 
    De har stängt nu
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (S)
    EnAnonumius skrev 2025-11-28 02:00:39 följande:

Vad det måste vara jobbigt, för dig, att vänta de timmar det rör sig om tills de öppnar igen...

Vad jobbigt det måste vara för dig att någon ber om hjälp i ett forum.. Att Skrolla vidare hade tagit mindre energi 
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2025-11-28 08:04:34 följande:
    Vad jobbigt det måste vara för dig att någon ber om hjälp i ett forum.. Att Skrolla vidare hade tagit mindre energi 
    Nej inte ett dugg jobbigt sedu...

Exakt vad behöver du hjälp med, som DHL supporten inte kan erbjuda dig?  

Varför skall andra lägga ned tid på att göra ditt jobb bara för att du inte "orkar" vänta till DHLs support öppnar?
  • Anonym (Fia)
    EnAnonumius skrev 2025-11-28 08:33:33 följande:
    Varför skall andra lägga ned tid på att göra ditt jobb bara för att du inte "orkar" vänta till DHLs support öppnar?
    Av välvilja.

Ibland har man en stund över och råkar se en fråga som man vet svaret på. Då kan det kännas fint att kunna hjälpa någon.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fia) skrev 2025-11-28 08:57:43 följande:
    Av välvilja.

Ibland har man en stund över och råkar se en fråga som man vet svaret på. Då kan det kännas fint att kunna hjälpa någon.
    Har knappast problem med att svara på frågor av välvilja.

Fast denna typ av fråga som nu TS ville ha svar på är ju knappast något som "gemene man" råkar kunna och dessutom så finns det ju DHL supporten. Både digitalt på hemsidan i form av bla, FAQ och telefon support etc. 
Svar på tråden DHL retur upphämtning