• Anonym (Snart 40 och barnlös)

Positivt test 5 dagar innan mens?

Snälla, blir galen haha. Jag och min sambo försöker få barn och enligt min mens app Flo så hade jag äl den 18/11. Vi hade sex tre ggr under mina feritila dagar och nu ska jag ha mens om 5 dagar (ons den 3/12) min cykel har i stort sätt varit regelbunden sedan jag tog ut min spiral i april. Får alltid mensen den dagen appen har beräknat. Tog ett gravtest i morses, visste att den skulle visa negativ för är ju förtidigt, ändå hade jag förhoppningar. efter en stund ser jag ett spökstreck. 

kan detta stämma? Kan man plussa 5 dagar innan mens med vanligt gravtest? alltså inte sånt där tidigt test man kan köpa.

pallar inte vänta i 5 dagar på nästa test. Är superstressad och exalterad samt nervös samtidigt. Någon som plussat så tidigt? 

• Svar på tråden Positivt test 5 dagar innan mens?
  • Anonym (Jo)

Det är inte konstigt att få plus 9 dagar efter ägglossning även om inte alla får det ☺️ hur långt från beräknad mens det är är helt orelevant då en del har mens 9 dagar efter ägglossning och andra 16 ????

• Anonym (Snart 40 och barnlös)
    Anonym (Jo) skrev 2025-11-28 17:44:11 följande:

Det är inte konstigt att få plus 9 dagar efter ägglossning även om inte alla får det ☺️ hur långt från beräknad mens det är är helt orelevant då en del har mens 9 dagar efter ägglossning och andra 16 ????

Jag köpte tidigt test på vägen hem från jobbet igår. Tog en sån digital som visar ?gravid? eller ?inte gravid? och den visade ?gravid? ☺️
Svar på tråden Positivt test 5 dagar innan mens?