Anonym (Johanna) skrev 2025-11-29 23:55:42 följande:
är Inte helt hundra om min moderkaka är bak min barnmorska sa att den sitter fram de hade skrivit så ifrån kub men för 10 dagar sen när jag åkte in till akuten för att jag blödde lite sa dom att den sitter som den ska och att barnet mår mycket bra så jag är inte helt 100, ja hon sa även här att efter vecka 22 ringer jag in till förlossningen men det är för tidigt nu.. jag har inte ont eller så och har mina grav symtomer kvar så jag kanske bara får avvakta tills på fredag 😭
Då är den antagligen i framvägg. De sa att den sitter som den ska? Varför skulle det betyda att den är i bakvägg? Det är inget fel eller konstigt att den sitter i framvägg, det gör bara att man oftast känner rörelser senare och inte lika tydligt.
Jag tror du kanske skulle prata med din barnmorska och be att få kontakt med en kurator eller liknande. Jag vet att det är lätt att oroa sig men det kommer bli en jobbig graviditet om du oroar dig för allt.. Sen när barnet är ute finns det massor man kan oroa sig för också, det tar inte slut för att barnet blir äldre heller. Man måste lära sig att hantera oron på något sätt.
Som någon annan har skrivit är det senare efter man har börjat känna sparkar på riktigt som man ska känna varje dag. När man bara känner ?fladder? är det inte ens säkert att det alltid är bebisen man känner.