Varför hatar hon mig?
Jag har verkligen försökt med ALLT.
Min bonusdotter på 14år hatar mig, visar absolut 0 respekt till mig.
Jag vart hennes bonus pappa när hon var 1år gammal och har funnits i hela hennes liv och betraktat henne som min egen dels för att hon kom in i mitt liv samtidigt som min fru/hennes mamma men även för att hennes biologiska pappa inte riktigt är så jätte närvarande eller brydd - om man frågar mig.
Varje gång jag frågor något tex: hur har det gått i skolan, vad gjorde ni på fotbollsträningen osv så är det varje gång bara en sur blick utan svar eller ett "sluta fråga jag orkar inte berätta". Jag frågar självklart inte för att vara jävlig utan mer för att visa att jag bryr mig om henne och hur hennes dag varit. Men om jag istället bara frågar vår gemensamma son så blir det istället att jag inte bryr mig om henne och bara om hennes lillebror.
Som sagt har jag provat ALLT för att visa att jag finns där, bryr mig om henne och verkligen älskar henne.
Men det är hela tiden riktigt dålig attityd och verkligen 0 respekt. "Du bestämmer inte över mig, du är inte min riktiga pappa, sluta prata med mig, vad glor du på, kan inte du bara åka härifrån" är exempel på saker som sägs var och varannan dag vilket jag inte tycker är okej överhuvudtaget. Det ska absolut inte vara en uppfostringsanstalt men att man visar varandra respekt är då ändå ett måste eller?
Jag vet att det inte är lätt att vara 14årig tjej då det händer mycket i kroppen, hormoner sprutar osv. ( Tro mig, jag har 3 äldre systrar så jag vet precis hur dem har i den åldern). Men varför är det bara jag som får mig ? Om man gör något fel måste man.väl ändå göra detta med en konsekvens med att inte få internet, ingen skjuts till träning, kompisar osv.
Eller ska jag smöra ihjäl mig och bara ta hur mycket skit som helst ?
Börjar bli riktigt trött på det här nu faktiskt. Hennes mamma/min fru säger att hon är tonåring, du ska veta hur jag var osv. Men samtidigt så varken ser eller hör hon inte vad som händer de gånger hon inte är hemma och hör bara hur jävla dålig jag är när hon kommer hem igen. Och jag tänker inte heller vara den som är den som drar "men hon gjorde" för då blir det bara pajkastning som inte leder nån vart även fast jag förklarar väldigt tydligt att jag sa nej eller emot för att jag inte tycker det är okej att man kan behandla folk hur som helst och sen tro att man ska få precis vad man vill sen.
Vad fan ska ja göra ?