• Anonym (Opussad)

Puss och kram?

Jag är i en tuff period just nu i min relation. Vi har obalans i att vara fysisk med varandra. Förhållandet är sexlöst, vi pussas/kysser inte varandra och kramas kanske 5 gånger i veckan. Min fru hävdar trots det att hon älskar mig.

Nu till frågan: När jag kör till jobbet släpper jag av min fru på hennes jobb. Hon brukar säga Ha så bra på jobbet, puss och kram. För mig är det jobbigt och jag tycker det är oärligt av henne att säga så då hon faktiskt aldrig vill pussa eller väldigt sällan krama. Ni som har liknande relationsproblem, har/hade ni reagerat likadant? Eller tycker ni att det är bara så man säger?

• Svar på tråden Puss och kram?
  • Anonym (M)

Vad säger hon när du tar upp detta?

• Anonym (Farbror Gul)

Hon har svårt att pussa och krama dig fysiskt just nu men gör det i själen. Jobbigt men fint. 

Fokusera istället på hur ni ska hitta närhet igen. 

• Anonym (Frugan)

Jag vänder på frågan.
    Vad gör du för att hon ska vilja pussa och krama henne?

• Anonym (Opussad)
    Anonym (M) skrev 2025-11-29 08:02:33 följande:

Vad säger hon när du tar upp detta?

Okej, jag ska inte säga så, säger hon. Men glömmer bort sig några dagar senare.
  • Anonym (Opussad)
    Anonym (Farbror Gul) skrev 2025-11-29 08:05:40 följande:

Hon har svårt att pussa och krama dig fysiskt just nu men gör det i själen. Jobbigt men fint. 

Fokusera istället på hur ni ska hitta närhet igen. 

Det kan vara så. Eller så kan det vara en fras hon bara säger. Hon saknar inte närhet, har inte något behov. Och hon är inte beredd att jobba med något som hon inte ser som ett problem.
  • Anonym (Opussad)
    Anonym (Frugan) skrev 2025-11-29 08:10:54 följande:

Jag vänder på frågan.
    Vad gör du för att hon ska vilja pussa och krama henne?

Vad har jag inte gjort... Försökt att hålla mig så fräsch och snygg som jag kan, tagit min del av ansvaret för hem och familj, låtit henne få den egentid hon behöver framför teven på kvällarna. Det mesta jag kan komma på faktiskt.
  • Anonym (Attraktion)

Låter inte som om hon är så attraherad av dig längre, förbered dig på att det kan ta slut, så slipper du bli så väldigt besviken och ledsen om det händer.

• Anonym (Been there, done that)

Hon ser det inte som ett problem med att du tycker det är jobbigt? 
    Då är hon ju mer än lovligt korkad....förlåt men det där svamlet  köper jag inte alls . 

Hon vet vad som är ett problem men hon bryr sig inte för att hon inte vill lösa problemet.  

Min gissning är att hon tappat attraktion och kanske till och  med en viss kärlek och vet att  skulle hon börja anstränga sig så skulle hon behöva ta tillbaka ett sexliv och intim närhet hon inte längre vill ha. Därför finns det inget problem. 

Att du visar missnöje och tycker saker är jobbigt löser hon med att säga puss och kram när hon kliver ur bilen...  
    Det är hennes sätt att använda sig av den klassiska "jag hör vad du säger och tar det till mig" och levererar en betydelselös puss i luften som plåster på såret 

Hon skiter I dig och detta är raka vägen till en skilsmässa tids nog.   

• Anonym (s)

Vad hände efter din förra tråd om samma sak? 

• Anonym (s)

Vänta nu nej det blev nog fel tråd för jag menar en med svar

Svar på tråden Puss och kram?