• Astrid12

Molande värk 2 månader efter förlossning

Ja! Som rubriken lyder så har jag 2 månader efter förlossningen börjat få molande värk i livmodern. Detta kommer och går under dagarna och har hållt i sig i minst två veckor. Ingen mens i sikte. Jag helammar. 

• Svar på tråden Molande värk 2 månader efter förlossning
  • Fjäril kär

Skulle kunna vara ägglossning och mens  som är på gång . Ta inte för givet att du är säker med amning .

• Astrid12
    Fjäril kär skrev 2025-11-29 10:51:13 följande:

Skulle kunna vara ägglossning och mens  som är på gång . Ta inte för givet att du är säker med amning .

Nej det gör jag inte. Kan mycket väl vara det men brukar man få värk så länge isåfall? 
  • Fjäril kär
    Astrid12 skrev 2025-11-29 11:04:28 följande:
    Nej det gör jag inte. Kan mycket väl vara det men brukar man få värk så länge isåfall? 
    Kroppen har inte haft mens på länge så ja den första tiden med mens kan vara rena hej och hå med mensvärk och blödningar innan den stabiliseras . Väldigt många upplever en helt förändrad menscykel också 
  • Astrid12
    Fjäril kär skrev 2025-11-29 11:55:20 följande:
    Kroppen har inte haft mens på länge så ja den första tiden med mens kan vara rena hej och hå med mensvärk och blödningar innan den stabiliseras . Väldigt många upplever en helt förändrad menscykel också 
    Okej tack! Känns typ skönt att det kan vara det för jag var mest rädd ifall jag är påväg att få en infektion. 
Svar på tråden Molande värk 2 månader efter förlossning