• Anonym (Fantasi)

Ni som haft +10 år relation, varierar ni ert sexliv?

Vi har varit tillsammans +30 år och det känns ärligt talat tråkigt.

Samma processedur - smek, oralt, 2-3 ställningar och sedan klart.

Jag vet att det ligger på mig och oss, ingen annan kan skapa mer spänning eller variation.

Ni som har varit i +10 år i relation som bor ihop och har barn, hur tänker ni och hur gör ni med ert sexliv för att variera, utveckla och skapa glöd?

• Svar på tråden Ni som haft +10 år relation, varierar ni ert sexliv?
  • Anonym (J)

Skulle nån tjata eller gnälla kan killen fetglömma något iallafall. Läser så mycket om såna killar. Hemskt.

• Anonym (J)
    D38 skrev 2025-12-22 18:59:50 följande:
    Ja. Att jag är sugen så mycket och tänker så mycket på sex. Att hon gör mig så sugen. Hon har inte alls samma behov som mig. Vi kompromissar om det. 
    Kompromissar? vill hon inte så vill hon inte, hon ska ju inte ställa upp för att du vill. Däremot kan ni ha sex på andra vis. Med händerna eller munnen tex. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Prata) skrev 2025-12-13 22:19:54 följande:
    Att totalt negligera och förminska och förlöjliga sin partners grundläggande behov under en lång tid är en form av misshandel. Tyvärr ser kvinnor ofta bara till sina egna behov i en relation. 

Ligg med era män, annars gör någon annan det. 

Man gör slut om man inte trivs, man ligger inte med andra. 

Helt fel att känna sig tvungen att ställa upp för annars lämnar han en!!!! Jamen då får han väl göra det då? GLHF, det blir en tråkig vardag med den nya med till slut. Om inte kvinnan är sugen så är han nog inte så rolig ändå. Killarna behöver se helheten. Få tjejen att kännas sig trygg, sedd och omtyckt. Där läggs grunden till mycket. 

• Anonym (J)

Många killar verkar ju förvänta sig att tjejen bara fullkomligt slänger sig över dom hela tiden. Ibland kan väl killarna ta initiativ också. Göra något spännande. En fin dejt kanske? Drs igång en film och hitta fen bra filmen? Tänds ljus? Laga mat? Städa? 

För hur kul är det för tjejen om det alltid är likadant och tjejen ska göra allt i hemmet medans killen kollar på. 

• Anonym (Viben)

Vi har aldrig sex. 
    Saknar det något enormt men det krävs ju två för att dansa tango.

• ubbe65

Förutsättningarna är extremt olika i olika par, har jag förstått.
    Jag har varit gift 36,5 år. Min fru har alltid varit extremt ointresserad av exakt allt som har med sex att göra. Hon vill aldrig prata om sex, definitivt inte titta på sexleksaker ihop, och skulle hon få någon av mig, skulle den hamna längst in i byrålådan, och definitivt aldrig någonsin användas. 
    Jag anade att hon var helt ointresserad före vi gifte oss, och eftersom detta var viktigt för mig så tog jag upp frågan, och då lovade hon att hon visst var intresserad, men bara lite hämmad. Allt hon behövde var lite tid, så skulle det lossna. 
    Sedan har tiden gått och absolut inget har hänt, och hon bryr sig helt enkelt inte, trotts att hon vet hur frustrerad jag är. Jag var på väg att lämna en gång för länge sedan, men då såg hon till att bli gravid, genom att sluta med P-piller utan att säga något.
    Det är nu 19 år sedan. 

• ubbe65
    Anonym (J) skrev 2025-12-25 16:42:39 följande:

Många killar verkar ju förvänta sig att tjejen bara fullkomligt slänger sig över dom hela tiden. Ibland kan väl killarna ta initiativ också. Göra något spännande. En fin dejt kanske? Drs igång en film och hitta fen bra filmen? Tänds ljus? Laga mat? Städa? 

För hur kul är det för tjejen om det alltid är likadant och tjejen ska göra allt i hemmet medans killen kollar på. 

Du verkar förutsätta en massa saker.
  • ubbe65
    Anonym (Ma) skrev 2025-12-12 08:45:09 följande:
    Spelar ingen roll. Fortfarande något privat som är mellan mig och min partner enbart. TS borde fråga sin partner istället för att fiska efter sexnoveller på familjeliv.
    Jag tror ofta man har tagit upp det till diskussion innan man kommer till ett forum som detta. Det finna massor av anledningar till att man vill ventilera och få utomståendes reflektioner. Om partnern säger att man är sjuk i huvudet som vill ha sex oftare än 2 ggr.7 år, så kan det ju vara bra att höra från andra att så inte är fallet.
    Ser inte problemet med det. Annars skulle man ju inte hänga på forumet över huvud taget.
  • Anonym (Njuto)
    Anonym (J) skrev 2025-12-25 16:42:39 följande:

Jag lagade mat, bakade, städade, uppvaktade, tog initiativ, tog ansvar för barnens kläder, vattnade blommorna. Ingenting räckte för att få henne att stanna. Till slut kände jag att jag pratat tills tungan hängde ut som en slips, och att jag hade kunnat hänga i knävecken i taklampan och joddlat, utan att det hjälpt.

Det ligger en hel del i att kvinnor känner sig frustrerade av män som inte tar sin del av hushållsarbetet. Men ibland räcker inte ens det. Känslorna finns helt enkelt inte kvar. 

Så tjejer: Använd inte hushållsarbete som påtryckning för att ge känslor och sex.
    Så killar: Var shyssta, ta er del av hushållsarbetet, köp blommor, tjata inte om sex men uppvakta och säg hur vacker ni tycker att hon är.
  • Anonym (Lyckligt gift)

Gift i 30 år, och vi njuter båda. Kör på så ofta vi kan och har tid. Kan bli en snabbis ibland och långsamt och länge om tiden finns. Mycket jobb = lite sex och tvärtom. Är barnen hemma på besök får det bli så tyst som möjligt.

• Anonym (Fantasi)
    ubbe65 skrev 2025-12-25 19:13:12 följande:

Förutsättningarna är extremt olika i olika par, har jag förstått.
    Jag har varit gift 36,5 år. Min fru har alltid varit extremt ointresserad av exakt allt som har med sex att göra. Hon vill aldrig prata om sex, definitivt inte titta på sexleksaker ihop, och skulle hon få någon av mig, skulle den hamna längst in i byrålådan, och definitivt aldrig någonsin användas. 
    Jag anade att hon var helt ointresserad före vi gifte oss, och eftersom detta var viktigt för mig så tog jag upp frågan, och då lovade hon att hon visst var intresserad, men bara lite hämmad. Allt hon behövde var lite tid, så skulle det lossna. 
    Sedan har tiden gått och absolut inget har hänt, och hon bryr sig helt enkelt inte, trotts att hon vet hur frustrerad jag är. Jag var på väg att lämna en gång för länge sedan, men då såg hon till att bli gravid, genom att sluta med P-piller utan att säga något.
    Det är nu 19 år sedan. 

Det där lät tungt.

Jag kan relatera till en del men inte sista delen med att bli gravid. Den var överraskande.

Hur har ni det idag?
  • Meddelande borttaget
  • ubbe65
    Anonym (Fantasi) skrev 2025-12-26 20:59:39 följande:
    Det där lät tungt.

Jag kan relatera till en del men inte sista delen med att bli gravid. Den var överraskande.

Hur har ni det idag?
    Exakt allt i förhållandet går på sparlåga, men hon ser inte kopplingen. Letar bostad och kanske vågar ta steget att lämna snart.
    Finns det något alternativ?
Svar på tråden Ni som haft +10 år relation, varierar ni ert sexliv?