Anonym (J) skrev 2025-12-25 16:42:39 följande:
Många killar verkar ju förvänta sig att tjejen bara fullkomligt slänger sig över dom hela tiden. Ibland kan väl killarna ta initiativ också. Göra något spännande. En fin dejt kanske? Drs igång en film och hitta fen bra filmen? Tänds ljus? Laga mat? Städa?
För hur kul är det för tjejen om det alltid är likadant och tjejen ska göra allt i hemmet medans killen kollar på.
Jag lagade mat, bakade, städade, uppvaktade, tog initiativ, tog ansvar för barnens kläder, vattnade blommorna. Ingenting räckte för att få henne att stanna. Till slut kände jag att jag pratat tills tungan hängde ut som en slips, och att jag hade kunnat hänga i knävecken i taklampan och joddlat, utan att det hjälpt.
Det ligger en hel del i att kvinnor känner sig frustrerade av män som inte tar sin del av hushållsarbetet. Men ibland räcker inte ens det. Känslorna finns helt enkelt inte kvar.
Så tjejer: Använd inte hushållsarbete som påtryckning för att ge känslor och sex.
Så killar: Var shyssta, ta er del av hushållsarbetet, köp blommor, tjata inte om sex men uppvakta och säg hur vacker ni tycker att hon är.