• Anonym (Kär)

Kär i kollegan

Jag har insett nu att jsg är kär i min kollega som också blivit min vän. Han är lyckligt gift och jag är gift jag också sedan 20 år tillbaka. Jag skulle dock inte kalla mig "lyckligt" gift och har mycket bitar min man inte gett mig men skulle inte lämna min man. Min kollega har liksom ändå gett mig bitar jag inte haft och berört mig otroligt. Kändes liksom, oj, är det såhär det känns att vara sedd och älskad...
    Känns som skönt att skriva av sig detta också. 😬👍
    Vet inte men på ett sätt fantiserar jag om att min kollega känner samma sak och det förblir en hemlighet. Att vi båda känner att vi ger varandra något vi saknat men stannar där. Han tycker om att vara med mig och tycker om att krama mig och jag honom men inte mer än så.. 
    Kan man leva såhär tror ni? Gift men älska både sin man och en annan man? Att alla bitar man behöver för att bli hel kanske men inte alltid får av sin partner? Är jag konstig? Älskar både J och B..

• Svar på tråden Kär i kollegan
  • Anonym (J)

Du är nog inte konstig men du ska nog inte fortsätta att kramas med din kollega etc. Försök tänka dig in i era partners sits, tror du dem hade uppskattat ert kramande och vänrelation även om det stannar där?
    Skulle du kunna leva med att du/ni eventuellt förstör 2 andra personers liv.

Jag säger inte vad du ska göra eller vad ni ska känna för ibland styr man bara inte över det. Men skulle rekommendera att skilja er först innan ni tar ett steg längre. 

• Anonym (A)
    Anonym (J) skrev 2025-11-29 21:25:00 följande:

Du är nog inte konstig men du ska nog inte fortsätta att kramas med din kollega etc. Försök tänka dig in i era partners sits, tror du dem hade uppskattat ert kramande och vänrelation även om det stannar där?

Jag säger inte vad du ska göra eller vad ni ska känna för ibland styr man bara inte över det. Men skulle rekommendera att skilja er först innan ni tar ett steg längre. 

Instämmer.
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2025-11-29 21:25:00 följande:

Anledningen till att jag skrev att ni ska skilja er först är för att ni inte ska kunna ha rent mjöl i påsen innan ni gör något med varandra. 
    Även att man tror att det ska gå vägen så kommer de flesta i er närhet veta hur er relation startade osv osv. 
  • Anonym (Kär)

Alltså. Med kramar är det inget annat än hej kramar som med vilken annan som helst. Min kollega känner ju troligtvis inte likadant och skulle ALDRIG ha en relation i hemlighet..

• Anonym (Crush)
    Anonym (Kär) skrev 2025-11-29 21:40:16 följande:

Alltså. Med kramar är det inget annat än hej kramar som med vilken annan som helst. Min kollega känner ju troligtvis inte likadant och skulle ALDRIG ha en relation i hemlighet..

Så ni kramar varandra ofta på arbetsplatsen generellt? Låter udda i mina öron. Tycker i alla fall du ska backa från all fysisk kontakt annars matar du på känslorna. Det du upplever låter som en klassisk crush, backa och vänta ut det så går det över.
  • Anonym (Erfaren_man)

Värnar du ditt äktenskap, och respekterar din make, så sluta omedelbart med all icke absolut nödvändig kontakt med kollegan. Har du möjlighet så byt arbetsplats. Så länge du vattnar detta så är risken överhängande att du kraschar ditt äktenskap. 

• Anonym (Catwalk)

Jag befinner mig I samma situation dock är han man och jag kvinna. Jag undrar om du känner samma som jag fina M.

Svar på tråden Kär i kollegan