• Anonym (Svar)

Är det ovanligt för kvinnor som är 30-50 att ha sex med yngre män?

Är det ovanligt nu menar jag unga män mellan 19-26  skulle det aldrig komma på fråga?

• Svar på tråden Är det ovanligt för kvinnor som är 30-50 att ha sex med yngre män?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Desto) skrev 2025-12-29 12:15:31 följande:
    Alltid gott att höra om yngre män som uppskattar äldre kvinnor mycket pga vår sexuella erfarenhet. Vi kvinnor håller oss ju också ofta attraktiva längre upp i åldern än gubbarna, som förfaller fort och förlorar sin attraktionskraft.
    Du har rätt till 110 procent!
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Mm) skrev 2025-12-29 14:28:54 följande:
    Haha är du inte vidsynt?
    Vad är vidsynt med att ha sex med någon som åldersmässigt skulle kunna vara ens barn?  Alla gör vi olika, jag skulle inte göra det. Varför är det ett problem tycker du? 

Skulle jag gå fram och kritisera någon som är i en relation med så pass stor åldersskillnad? Nej, självklart inte eftersom jag har hyfs och uppfostran. Men, jag förstår absolut inte varför man vill det.
  • Miss Sunny
    Anonym (Kvinna 45+) skrev 2025-12-01 06:33:00 följande:
    Inte påhittat.
    Men de kvinnor har nog ett enormt bekräftelsebehov och kanske ett sexnissbruk i botten.

En sund kvinna utnyttjar inte unga män.
    Haha... Vem utnyttjar vem ?        Her är det inte nåt utnyttjande, bara begär och åtrå mellan två frivilligt samtykkande personer i olika åldrar. Bästa ooch hetaste sexet är mellan ung kåt man, och het lengtande mogen kvinna.  Det är absolut inte så ovanligt längre, och mera öppet nu. Var nog förut också, men mera dold.
    Båda är i sin högsta libido. Och som en annan skriver här, män tappar sitt attraktionsvärde före kvinnan. Det är ett biologiskt faktum att testo-nivån sjunker vid högre ålder.  
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Aldrig) skrev 2025-12-29 14:52:14 följande:
    Vad är vidsynt med att ha sex med någon som åldersmässigt skulle kunna vara ens barn?  Alla gör vi olika, jag skulle inte göra det. Varför är det ett problem tycker du? 

Skulle jag gå fram och kritisera någon som är i en relation med så pass stor åldersskillnad? Nej, självklart inte eftersom jag har hyfs och uppfostran. Men, jag förstår absolut inte varför man vill det.
    Det är märkligt att du blandar in dina barn i sammanhanget. Kommer du tänka likadant när dina barn är 40-50?
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Mm) skrev 2025-12-29 15:14:37 följande:
    Det är märkligt att du blandar in dina barn i sammanhanget. Kommer du tänka likadant när dina barn är 40-50?
    Jag blandar inte in mina barn i det hela bara för att jag säger att man skulle kunna vara förälder till någon i den åldern. Mina egna är för övrigt i yngre tonåren men hade jag fått barn i samma ålder som mina föräldrar hade jag haft en 29/30-åring nu. 

Ja, när dessa är 40-50 är de fortfarande unga nog att kunna vara mina barn. Och nej, jag tänder inte på någon som skulle kunna vara mitt barn. Varit ligger problemet med att inte tända på någon man skulle kunna vara förälder till? Jag tänder inte heller på de i min pappas ålder, just för att de skulle kunnat vara min pappa. 

För MIG är det hälsosamt att tända på någon i sin egen ålder, inte någon som är mycket yngre/äldre.
  • Anonym (Svar)
    Daphodil skrev 2025-12-29 10:09:12 följande:

Det ses väl som rätt fult, så tror få kvinnor skulle erkänna det här. Du får istället drivor av svar från oss som inte alls tänder på yngre män  :)

Tror du det finns de som skäms?
  • Anonym (Well)
    Anonym (Desto) skrev 2025-12-29 12:15:31 följande:
    Alltid gott att höra om yngre män som uppskattar äldre kvinnor mycket pga vår sexuella erfarenhet. Vi kvinnor håller oss ju också ofta attraktiva längre upp i åldern än gubbarna, som förfaller fort och förlorar sin attraktionskraft.
    Tror inte att det är direkt allmängiltigt att kvinnor håller sig attraktivare än män upp i ålder. Finns ju många exempel där män ser bra ut och är fräscha även efter 65+, och rätt många exempel på kvinnor som se ut som riktiga hörnskåp och som åtminstone inte jag skulle vilja ta i ens med tång. 
  • Anonym (Alex)

Med största sannolikhet, ja, , som 25- åring var bara tanken på att ha sex med en 40- åring tant (som man tyckte då) bara äcklig, lika otänkbart som att jag idag som 50- åring skulle kunna tänka mig ha sex med en 65-åring....

• Mayjel

Tror inte att det är så vanligt faktiskt. Mellan 18-26, såna män ser mer ut som pojkar än vuxna karlar och är inget som intresserar mig iallafall.

Tyvärr inte särskilt intresserad av män i min egen ålder och uppåt heller. Är ju såpass få av dem som prioriterar sin hälsa och sin kropp när de nått medelåldern att jag hellre förblir utan partner. Nån måtta får det vara liksom.

• Anonym (dis)

Det är alls inget ovanligt att kvinnor över 30 har sex med, ibland relation med, män runt 25. Särskilt inte om han ser bra ut, inte ser så pojkaktig ut, är mogen och trevlig osv.

Runt 20 är nog mindre vanligt, då många killar i den åldern både ser ganska barnsliga ut och är barnsliga / omogna (jämfört med en 30-årig kvinna).

Men visst förekommer det att 20-åriga killar har sex med 30 - 40-åriga kvinnor. Även en del kvinnor gillar "lammkött".

Det vanligaste är dock att kvinnor föredrar jämnåriga eller något äldre män. Men ju äldre kvinnan själv blir, desto vanligare att hon finner även yngre män attraktiva. Dock sällan män under 30. Jag är snart 50 och har svårt att se att jag skulle falla för en man under 35. När jag var runt 40 var det däremot inte otänkbart.

• Anonym (dis)

För att förtydliga: 

Stor skillnad på 19 och 26. De flesta kvinnor i 30-årsåldern eller äldre, tycker att killar runt 20, helt enkelt är för unga och omogna för att vara av intresse. Men är killen runt 25 behöver det inte längre vara så.

• Anonym (??)

Jag klart under 35 och hon skulle fylla 50, jag föll som en avsågad fura och hon också. - jag singel och hon var gift
    Dessutom 5 timmar emellan men det höll ett halvår.  Nu är jag 58 och hon över 70 men saknar ändå.... 

• Anonym (Nja)

Jag är 40 och skulle sannolikt kunna ligga med en 26-åring som betedde sig och såg lite mognare ut än genomsnittet, alla 19-åringar jag har sett är dock på tok för pojkaktiga för mig, hade varit obehaglig.

Hade även skippat en 26-åring som på minsta sätt antytt att han gillar äldre kvinnor, vägrar vara någons fetisch, Urk!

• Anonym (Svar)

Så det händer aldrig 

• Noname00
    Anonym (Mm) skrev 2025-11-30 19:36:13 följande:

När jag var 25 tyckte jag 47-åringar var mogna, nu är jag med 65+ när jag fyllt 40 :) 

Hur är sexet med dem 65+?
  • Noname00

När jag var 22-24 så hade jag sex med flera 39-40 åringar.
    Dom verkade gilla det då dom ville ha sex flera ggr efter varandra på samma kväll.

Det var bra sex.

• Anonym (Mm)
    Noname00 skrev 2026-01-20 10:15:05 följande:
    Hur är sexet med dem 65+?
    Ljuuuvligt!!! 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Aldrig) skrev 2025-12-29 15:55:05 följande:
    Jag blandar inte in mina barn i det hela bara för att jag säger att man skulle kunna vara förälder till någon i den åldern. Mina egna är för övrigt i yngre tonåren men hade jag fått barn i samma ålder som mina föräldrar hade jag haft en 29/30-åring nu. 

Ja, när dessa är 40-50 är de fortfarande unga nog att kunna vara mina barn. Och nej, jag tänder inte på någon som skulle kunna vara mitt barn. Varit ligger problemet med att inte tända på någon man skulle kunna vara förälder till? Jag tänder inte heller på de i min pappas ålder, just för att de skulle kunnat vara min pappa. 

För MIG är det hälsosamt att tända på någon i sin egen ålder, inte någon som är mycket yngre/äldre.
    "Det är hälsosamt" ??? Det va en konstig mening i sammanhanget. Oavsett om det är enbart för dig. 

Så jag är ohälsosam som är ihop med en 14 år yngre kille ? Han har fått min hälsa på topp kan ju alla jag känner intyga 
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Oj) skrev 2026-01-20 11:29:27 följande:
    "Det är hälsosamt" ??? Det va en konstig mening i sammanhanget. Oavsett om det är enbart för dig. 

Så jag är ohälsosam som är ihop med en 14 år yngre kille ? Han har fått min hälsa på topp kan ju alla jag känner intyga 
    Vad du gör är din ensak och hur jag känner kring det är min. Svårt koncept, jag vet. Bara för att jag inte skulle kunna vara tillsammans med någon som är tex 14 år yngre betyder inte det att jag ser ner på dig om du är lycklig i din relation. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Oj) skrev 2026-01-20 11:29:27 följande:

Inget att bry sig om.
    Min man är 12 år yngre, vi har varit ett par länge nu och om några år går jag i pension.
    Enda nackdelen är väl att han kommer att behöva jobba minst tio år efter att jag slutat.

Åldersskillnaden tänker vi aldrig på, dock gjorde jag det i början då jag inte riktigt vågade tro på oss som ett par i längden.
    Dock är det glömt sedan år tillbaka.
Svar på tråden Är det ovanligt för kvinnor som är 30-50 att ha sex med yngre män?